Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-02, 08:36
  #13
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Hej!

Det har är ingen dagbok utan ett försök till löst pokersnack om att bygga bankrulle i pokern för att senare kunna:
1- Sätta undan sparkapital I andra Money Management-sektioner som tex Börsen, för att på sikt kunna bli ekonomiskt oberoende* (*En väldigt lös term, jag vet)
2- Kunna välja om man vill spela pkr på heltid och släppa sitt vanliga jobb.

Jag har personligen en plan för det här året som är på gränsen till omöjlig.
Det innebär en daglig ökning av bankrullen med 10%.
Alla som kan poker, vet att det är en omöjlighet I längden och därför är kalkylen inte heller så extrem, utan hamnar Lägre, 2-5%. (Det är fortfarande fantasisiffror)
Eftersom jag börjar lågt så kommer ökningen gå bättre I början men bli svårare för varje gång man går upp i nivå.

Vid maximal utdelning på pokern så kommer målen nås innan 1:a Jan 2019. Det mest troliga är att jag gular nånstans påvägen, när tilten tar över stop loss.

Stop loss är satt till 2 inkõp .
Jag börjar på SvS lägsta bord utan bankrullekrav, det kommer långt senare.

Vill gärna höra både sågningar och idéer om spelet I sig, och gärna era egna utlägg om hur ni spelar.

Så du tänker alltså öka din rulle exponentiellt? Lycka till säger jag bara.
Antar du startar med 1000 kr i rulle. Efter tre månader 90 dagar ska du alltså ha ökat till 1000*1.1^90 (3 månader) är ungefär 5 miljoner trehundratusen kronor.
__________________
Senast redigerad av Banangurkazz 2018-07-02 kl. 08:41.
Citera
2018-07-02, 09:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Så du tänker alltså öka din rulle exponentiellt? Lycka till säger jag bara.
Antar du startar med 1000 kr i rulle. Efter tre månader 90 dagar ska du alltså ha ökat till 1000*1.1^90 (3 månader) är ungefär 5 miljoner trehundratusen kronor.

Det är målet ja.
Om jag sedan bustar eller hamnar på kanske 1Miljon vet jag inte. Det mest troliga är väl en knackig start och sen slutar jag på lillplus. I min kalkyl sã börjar jag på 500kr och slutar på 1,9miljoner efter 3månader. Här du räknar ut oddsen på osannolikheten eller?
Citera
2018-07-02, 13:58
  #15
Medlem
Mina 500 är uppe I 650 nu. Så starten är väl okej.
Citera
2018-07-03, 11:16
  #16
Medlem
Nu strax under 500kr igen.

Torskade 3-4nyckelpotter som alla gick åt fel håll.

Floppade stege med färgstegedrag mot 2par (A, 10s mot K, Qo). Spelade hårt hela vägen och hanterar träffade kåk på river.

Sen hade jag AA mot K Kn och vi VAR All-in på turn och han drog ut med tvåpar.

Sen lyckades jag hålla nere förlusten I en KK mot AA till halv stack.

Hade några till större potter men kommer inte ihåg alla.

Det slutade med 1,5inköp bakåt.
Citera
2018-07-07, 00:56
  #17
Medlem
Nån gambler som är vaken?
Citera
2018-08-08, 13:04
  #18
Medlem
IllDuces avatar
Det blev tyst i denna tråd? Eller har du lust att ge en update...?
Citera
2018-08-08, 14:19
  #19
Avstängd
Inte alls omöjligt, sist jag spela på svs satte jag in 60.000 och spela på 200/400 blinds

0:- efter 30 minuter
Citera
2018-08-10, 08:55
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IllDuce
Det blev tyst i denna tråd? Eller har du lust att ge en update...?

Det har gått ruskigt dåligt och jag har synat in i nötterna varje gång jag gått till showdown.

Ligger hundringen back på 400 nu, efter att ha pendlat mellan 200-600 massor av ggr.

Sista 3veckorna (och följande 3) har vi haft fullt på jobbet med 12-14timmars dagar, även över helgerna och det går inte att spela sitt A-game när man jobbat ute i solen/värmen i 12timmar.

Efter den här jobbperioden så ska jag nog kunna snitta 20h/vecka iallafall.

Det är även trist att uppdatera en disskussionstråd när intresset inte riktigt verkar finnas att andra bidrar til ett nice tugg.
__________________
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-08-10 kl. 08:59.
Citera
2018-08-10, 12:23
  #21
Medlem
IllDuces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Det har gått ruskigt dåligt och jag har synat in i nötterna varje gång jag gått till showdown.

Ligger hundringen back på 400 nu, efter att ha pendlat mellan 200-600 massor av ggr.

Sista 3veckorna (och följande 3) har vi haft fullt på jobbet med 12-14timmars dagar, även över helgerna och det går inte att spela sitt A-game när man jobbat ute i solen/värmen i 12timmar.

Efter den här jobbperioden så ska jag nog kunna snitta 20h/vecka iallafall.

Det är även trist att uppdatera en disskussionstråd när intresset inte riktigt verkar finnas att andra bidrar til ett nice tugg.

Vilka nivåer och vilka/vilken sajt kör du på...?
Citera
2018-08-10, 12:44
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IllDuce
Vilka nivåer och vilka/vilken sajt kör du på...?

Just nu SvS och lägsta nivån som är 100 I inköp, dvs 0.25/0.50kr.

Blir nog nån av de större sajterna sen och spel från.0.10/0.20$ nivån och sen sakta uppåt.

Vart spelar du och vilka nivåer?
Citera
2018-08-12, 10:15
  #23
Medlem
Nere under 300kr nu, dvs 3 inköp...

Har försökt spela trots att jag borde vilat den här helgen. Dumt.

Iofs så torskade jag rätt mkt mot en sopa.

Ett exempel där potten hamnade på dryga hundringen.

Jag hade AK
fi hade 83

Raise av fi preflop, Reraise av mig och en syn av honom.
Floppen kom 2,K,7 Han bettar och jag raisar och han synar.
Turn en 8a, Check av honom, Tung bet av mig och syn av honom.
River en 3a. Han betar lågt och jag synar.

Han drog in ett par såna potter. Genomsyrat av dåligt spel.
Citera
2018-08-12, 15:13
  #24
Medlem
IllDuces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Just nu SvS och lägsta nivån som är 100 I inköp, dvs 0.25/0.50kr.

Blir nog nån av de större sajterna sen och spel från.0.10/0.20$ nivån och sen sakta uppåt.

Vart spelar du och vilka nivåer?

Själv spelar jag på de större, ickesvenska, så PartyPoker och Pokerstars. Sedan har jag nyligen reggat mig på Paf samt 888. Dock tycker jag inte riktigt om deras klienter... men det kanske ändras när man fått lite rutin, på dem.

Spelar endast cash-game och turrar. Tycker att dessa snabb-spel, cash alltså, passar mig fastforward, blast etc. Sedan gillar jag bounty-turrar, speciellt dem på Party och Stars.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback