Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-01, 21:42
  #1
Medlem
Hypotesuss avatar
FÖRSLAG

Tråden med sina nu 418 sidor och därmed tusentals inlägg på varierande teman börjar bli oöverskådlig både för den som är insatt och i synnerhet för den som är ny på ämnet.

På internationella forum brukar frågor om trt tillägnas en separat avdelning med underrubriker. Det är också med tanke på hur särdeles svårt många tycks ha att få trt av svensk sjukvård trots uppenbara behov samt att det är så många fd. brukare av AAS som i slutändan behöver trt motiverat att göra likadant på flashback.

Förslaget är alltså att skapa en separat avdelning inom ämnet "Doping och dopningspreparat" för trt. Förslag på underrubriker är:

- Guide/FAQ om trt
- Frågor om testvärden
- Berättelser från processen att få trt från vården
- Frågor och förslag om trt-behandling i egenregi
- Frågor och förslag om trt-behandling från vården
- Frågor och berättelser om biverkningar vid trt-behandling
- Guide för att sänka testosteronvärden
Citera
2018-07-01, 23:30
  #2
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
FÖRSLAG

Tråden med sina nu 418 sidor och därmed tusentals inlägg på varierande teman börjar bli oöverskådlig både för den som är insatt och i synnerhet för den som är ny på ämnet.

På internationella forum brukar frågor om trt tillägnas en separat avdelning med underrubriker. Det är också med tanke på hur särdeles svårt många tycks ha att få trt av svensk sjukvård trots uppenbara behov samt att det är så många fd. brukare av AAS som i slutändan behöver trt motiverat att göra likadant på flashback.

Förslaget är alltså att skapa en separat avdelning inom ämnet "Doping och dopningspreparat" för trt. Förslag på underrubriker är:

- Guide/FAQ om trt
- Frågor om testvärden
- Berättelser från processen att få trt från vården
- Frågor och förslag om trt-behandling i egenregi
- Frågor och förslag om trt-behandling från vården
- Frågor och berättelser om biverkningar vid trt-behandling
- Guide för att sänka testosteronvärden


Jag försökte att skapa en samlingstråd om hormonrubbningar där TRT var en av de mest prominenta ämnen som diskuterades. Detta på inrådan av Moderator. Den placerade jag i f97, men allt vad tiden led så sjönk tråden som en sten men då jag anser att TRT inte är doping så bör den heller inte ligga under droger, utan i f97, så antingen föreslår jag att vi flyttar över TRT-tråden från f12 och gör en separat undersektion för Hormonrubbningar där TRT-tråden kan få platsa då det faktiskt rör sig om en medicinsk åkomma och inte på något sätt bör blandas ihop med kurande.

PS: AAS är inte = Kurande. Testosteron är en anabol androgen steroid oavsett om du kurar eller om du blir behandlad med TRT.
__________________
Senast redigerad av Pocarisweat 2018-07-01 kl. 23:43.
Citera
2018-07-02, 02:32
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Förslaget är alltså att skapa en separat avdelning inom ämnet "Doping och dopningspreparat" för trt. Förslag på underrubriker är:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
(FB) Forumen (2015-03-14)

Citat:
Ursprungligen postat av Pocarisweat
Jag försökte att skapa en samlingstråd om hormonrubbningar där TRT var en av de mest prominenta ämnen som diskuterades
Problemet jag ser med den tråden är att du buntat ihop en stor mängd hormoner med fundamentalt olika uppgifter i en tråd.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_hormones
Citera
2018-07-02, 12:40
  #4
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Problemet jag ser med den tråden är att du buntat ihop en stor mängd hormoner med fundamentalt olika uppgifter i en tråd.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_hormones

Jo absolut, kan hålla med om att det blev minst sagt lite rörigt, men om ska hålla oss till det faktiska faktumet att TRT är att betrakta som en medicinsk åtgärd så borde väl tråden rimligtvis ligga i f97? Känns ju aningen malplacerat att ha den där då de som får TRT i förstahand inte får det via olaglig väg och de som väl väljer att köra via svarta marknaden så handlar det ju i bästa fall om självmedicinering varav det inte torde föreligga några tvivel om att tråden snarare hör hemma i just f97 än i just f12 då det knappast är att betrakta som att "droga".

Eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback