Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-01, 21:00
  #1
Medlem
Hålgers avatar
Hej
Kan någon hjälpa en gammal gubbe som är totalt novis på undervattenskameror?
Finns det såna för under tusenlappen?

Såg den här på Wish: https://www.wish.com/product/5a49c68364621a3d7ccda588

Är det skit eller duger det för mig som inte behöver någon "proffskamera"?

Tack för svar på förhand!!!
Citera
2018-07-03, 23:51
  #2
Moderator
rotadents avatar
Det beror väl på vad du ska använda den till. Det där är en kineskopia på en actionkamera typ GoPro. De är inget bra val för stillbilder, men funkar säkert om du ska filma lite och inte har för höga krav på kvaliteten. Den länkade kameran kan nog vara hur kass som helst, eller så är den helt okej. Det är nästan omöjligt att veta. Jag har inget konto på Wish så jag kunde inte kolla närmare.

Ska du ha en stillbildskamera så köp en mer traditionell kamera. Generellt är billiga digitalkameror ingen höjdare och undervattenskameror brukar vara ännu lite sämre eftersom det i regel sitter en mer eller mindre billig plastbit framför objektivet för att göra den vattentät. Försök att läsa recensioner på sajterna som säljer.
Citera
2018-07-05, 13:41
  #3
Medlem
Hålgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det beror väl på vad du ska använda den till. Det där är en kineskopia på en actionkamera typ GoPro. De är inget bra val för stillbilder, men funkar säkert om du ska filma lite och inte har för höga krav på kvaliteten. Den länkade kameran kan nog vara hur kass som helst, eller så är den helt okej. Det är nästan omöjligt att veta. Jag har inget konto på Wish så jag kunde inte kolla närmare.

Ska du ha en stillbildskamera så köp en mer traditionell kamera. Generellt är billiga digitalkameror ingen höjdare och undervattenskameror brukar vara ännu lite sämre eftersom det i regel sitter en mer eller mindre billig plastbit framför objektivet för att göra den vattentät. Försök att läsa recensioner på sajterna som säljer.


Tack så mycket för svaret. Jag chansar och köper kameran i fråga från Wish
Citera
2018-07-05, 14:51
  #4
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hålger
Tack så mycket för svaret. Jag chansar och köper kameran i fråga från Wish

Det är inte många spänn, så det är säkert värt att chansa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback