Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-02-02, 21:55
  #1
Medlem
Nu har jag sökt omkrig och hittade 6 st (tror jag) inlägg där lerum var nämnt men inte något mer. Nu undrar jag om någon känner till några roligheter däromkring.
har bergrumsfetisch
(bor själv inte i lerum, så nicknames på platser kan bli komplicerat för mig o fatta )
Citera
2006-02-02, 22:36
  #2
Medlem
Baalzamons avatar
Lerum ligger ju precis utanför Göteborg, så du har ju allting där på nära håll
Citera
2006-02-07, 22:31
  #3
Medlem
i lerum finns nog inte mkt av intresse. Kanske grustaget i Gråbo kan vara något, har inte vart där på länge, men det fanns/finns nerlagda fabriker där.
Citera
2006-02-08, 00:39
  #4
Medlem
ok. Tack för de få svar. får leta lite på egen hand då.
För min del är det fritt fram för någon mod att vidarebefordra denna tråd till arkiv eller vart ni nu vill ha den.
Citera
2006-02-13, 16:41
  #5
Medlem
Carlzones avatar
Bor du i lerum eller varför är du nyfiken på platser just där? I grustaget i Gråbo finns inte mycket kul.. Bara massa grus och sand :P

I Floda som ligger rätt nära Lerum finns det ett övergivet tvåvåningshus i skogen, övergavs i slutet på 80-talet. Finns även ett tråkigt skyddsrum vid natureservatet. Sedan finns det lite fler roliga saker som jag inte har kollat närmare på än.
Citera
2006-02-13, 19:31
  #6
Medlem
Truxas avatar
Ner mot järnvägen borde det ju finnas grejor. Tågtunnlar är ju alltid kul.
Mindre roligt när tåget kommer...

Jonsereds fabriker kryllar ju av intressanta ställen. Fast det är ju inte riktigt Lerum.
Citera
2006-02-13, 19:57
  #7
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jonsereds fabriker kryllar ju av intressanta ställen. Fast det är ju inte riktigt Lerum.

Är det så fortfarande?

Nere vid ån är det väl mest hippie-liknande småföretag, typ förlag och smedjor, och uppe vid kraftverket är det ju avspärrat vid Tele2:s parkering.
Citera
2006-02-13, 23:29
  #8
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Är det så fortfarande?

Nere vid ån är det väl mest hippie-liknande småföretag, typ förlag och smedjor, och uppe vid kraftverket är det ju avspärrat vid Tele2:s parkering.

Jag var och kikade på lite grejor som låg alldeles vid en pendelsation.
Det såg ut som en torrlagd laxtrappa. Bland annat...

Och så finns ju den lilla igensvetsade dörren i bergssidan, ute vid vägen.
Citera
2006-02-14, 09:34
  #9
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jag var och kikade på lite grejor som låg alldeles vid en pendelsation.
Det såg ut som en torrlagd laxtrappa. Bland annat...

Och så finns ju den lilla igensvetsade dörren i bergssidan, ute vid vägen.

Aha, där. Jag tror den laxtrappan är mer eller mindre nerlagd, laxen går hellre i trappan i det gamla flödet vid Aspen.

För ett par år sen var hela kanalen där torrlagd på grund av en reparation eller liknande. Det var ganska annorlunda, även om det egentligen inte var så spektakulärt.
Citera
2006-02-14, 10:50
  #10
Medlem
Jag bor inte i lerum, men har en polare därnere.. när jag väl besöker honom så vill jag ju ut o forska =).
Citera
2006-02-14, 15:49
  #11
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Aha, där. Jag tror den laxtrappan är mer eller mindre nerlagd, laxen går hellre i trappan i det gamla flödet vid Aspen.

För ett par år sen var hela kanalen där torrlagd på grund av en reparation eller liknande. Det var ganska annorlunda, även om det egentligen inte var så spektakulärt.

Det var torrlagt nu i höstas. Vi klättrade upp i trappan, och tänkte gå in i ett stort hål i högst upp.

Men det blev inte så...
Citera
2007-03-05, 18:25
  #12
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Är det ingen som varit i huset med gigantiska panoramafönser som stod tomt och revs för 6-7 år sen? Huset stod i en kurva efter E20 nån mil söder om Lerum. Skulle vilja ha bilder och fakta om det huset!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback