Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-28, 14:02
  #217
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Min första reaktion, innan jag kikat på reprisen, var att jag hade visat ut bägge två.
Efter att ha kollat på reprisen så tycker jag att bara Mallorca-spelaren ska ha rött, sen är jag lite kluven om Coruña-spelaren skall ha gult eller frias helt. Tycker han spelar lite farligt själv, riktar sulan en kort stund mot Mallorca-spelaren, har sulan rätt högt upp, även om han precis hinner dra undan sulan så känns det ändå som en farlig tackling/rensning, vet inte hur stor marginal innan kontakten som krävs för att det inte skall klassas som farligt spel.
Sen när han väl riktat bort sulan så har han benet något högt upp som hade träffat en springandes spelare ovanför knäskålen, också det känns inte helt i enlighet med regelboken.

70 stygn hörde jag just i en podcast.. ouch. Men mest olyckligt känner jag ändå lite..
Det var en jävla inställning i alla dessa kvalmatcher iaf.
Citera
2019-06-28, 14:13
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
70 stygn hörde jag just i en podcast.. ouch. Men mest olyckligt känner jag ändå lite..

Tror inte Mallorca-spelaren hade räknat med att personen som är först till bollen också skall lägga sig ner och tackla, men det känns fortfarande som vårdslöst, i bästa fall. Att han sen inte gör några som helst ansträningningar till att rikta bort sulan när han ser att motståndarens också lägger sig ner tycker jag gör att han förtjänar hyfsat många matchers avstängning.
Citera
2019-07-04, 18:14
  #219
Medlem
foool13s avatar
Tror vi kan summera 18/19 säsongen nu i Spanien.. och jag har här skapat en ny tråd för den spännande 19/20 säsongen med många nya omdaningar.
(FB) Allt om Spansk fotboll 2019/2020
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback