Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-09-30, 16:29
  #49
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Skönt att höra, jag fick städa efter min far när han gick bort och det var flera bilar, kanske 25-30 sammanlagt och mängder av delar, fyllde två containers med delar när bilarna var borta. Då var sakerna som var bra att ha omhändertagna av märkesklubben han var med innan.

Tar ju tyvärr lång tid att bli av med skrot . Tror klubben tog mer än de egentligen behövde för o va snälla
Citera
2019-10-03, 21:58
  #50
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ser väl inte så dum ut.

Vilka priser de tar ut. Här en Citroën CX 25 Prestige Turbo 2 (1986). Pris EUR 14,900.

https://www.classic-trader.com/uk/ca...-2/1986/167757

Övriga Citroen:
https://www.classic-trader.com/uk/ca...rch/citroen/cx

Ja, dom bilarna är ofta helt i ordning och har (nog) väldigt lite rost. Andra priser på kontinenten. Jag har tidigare sålt bilar till Holland och Frankrike av den orsaken.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det låter som att du drabbats av CCCD, Compulsive Car Collecting Disorder
Särskilt som du hunnit skaffa några bilar till efter att detta skrevs. Om du trivs med det är det väl bara att fortsätta på det spåret men jag skulle ha gjort mig av med allihop och skaffat en bil i lite bättre skick.

Ja, en bil till förra veckan: En Saab 9-5 2.0t -99. 32 000 mil för 1000 kr. Nu tänker jag sluta köpa bilar på ett bra tag. Ska se hur länge denna håller. Intressant att den inte rasslar från kamkedjan då den är kall iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Ok... Då är den ju snarare i ganska dåligt skick IMHO... Den kan du lugnt skrota.

En stor tyngd föll psykologiskt, då skroten sade han hämtat XM:en. Jag gillade den inte designmässigt och det var ett problem för mig psykiskt. Trivs mycket bättre med min Saab 9-5, den är mera "jag".

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Funderar däremot på hur du definierar "volvoraggare"? Det är 19-åringar i keps som jag ser det och de brukar vara fullständigt ointresserade av både Citroener och att hålla på så där som kulturberikarna.

Volvoraggare, är alla som har en tatuering och ser ut att skriva "livets hårda skola på facebook". Jag vet att jag säkert höftar för mycket men ungefär så ser jag spå saken. Men det är allt från äldre män som ville han en Citroen i terapeutiskt syfte som dom säger, till folk med tatueringar och keps och nysvenskar som viljat köpa Citronen. Dom trodde nog att den var besiktigad och körklar något sådant. Men dom skriver mest och pratar, dyker ej upp. Dom som dyker upp tycker att det är för mycket jobb. Det är påfallande ofta invandrar-kvinnor som kontaktat mig om Citroénen. Vet ej om dom inte kan läsa ordentligt.. dvs mycket defekter fanns.

Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Edit, hegamon du påminner mig om david tracy på jalopnik som samlar på risiga jeepar helt okontrollerat

Spännande... Inte sett han tidigare, ska kolla han på Youtube
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2019-10-03 kl. 22:28.
Citera
2019-10-04, 06:58
  #51
Medlem
ost-e-knarks avatar
https://jalopnik.com/i-just-came-hom...ard-1829917855

Är en bra start för att förstå hur härligt sjuk david är jag tror att han hade nio bilar senast men det ändras för jämnan.
Jag cet att han är på Instagram också men Youtube vet jag faktiskt inte.
Mycket möje och inspiration

Edit, jag läser vanligtvis jalopnik på datorn och ser nu hur mycket wall of text det är mobil så om du har möjlighet så använd dator med adblocker, då blir det mer nöjsamt.
__________________
Senast redigerad av ost-e-knark 2019-10-04 kl. 07:21.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback