Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-30, 18:35
  #1
Medlem
DMfanNo1s avatar
Jag har på senare tid försökt undvika att prata om musik med folk jag inte känner för jag blir uppriktigt sagt förbannad över svaren jag brukar få. Vad är det för fel på mig?
Citera
2018-06-30, 18:57
  #2
Medlem
knekt sparvs avatar
Ja du verkar ju ha problem med att folk tycker annorlunda än du själv, gäller det här även andra saker än musik? Eller brinner du särskilt mycket för den musiken du gillar?
Citera
2018-06-30, 18:58
  #3
Medlem
Vet inte. Beror på vilken musik du gillar. Gillar du genuint bra musik (inte nutidens skitmusik) så är det inte inte så konstigt.
Citera
2018-06-30, 19:02
  #4
Medlem
Det är ganska vanligt att värdera folk utifrån hur engagerade dom är i godtyckligt valda domäner, som man själv har ett särskilt intresse för.

Andra exempel är vänstermänniskor som blir arga på alla som inte håller med dom, träningsnarkomaner som ser ner på alla som inte böjer 150 kg samt matematiker som tycker att alla ämnen utom matte är skit.

Inse att musik inte är viktigare än det som dina medmänniskor är bra på, och du är mindre bra på, och ta det lugnt.

PS; hur bra musiksmak du än har TS är du en okultiverad tomte om du inte har läst komplett Henrik Ibsen och komplett Dostojevskij
__________________
Senast redigerad av Chenille 2018-06-30 kl. 19:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback