Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-30, 22:55
  #121
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Ni som tycker SRF är kass och på dekis.
Varför är det så? Gillar ni inte banden? Vilka band skulle ni hellre vilja se? Eller är det för att festivalen växt sig så stor som ni inte gillar den?

Många säger att den är "mainstream", men det krävs väl för att locka en stor publik. Tycker ändå att utbudet är varierat och att de alltid är något som lockar. Jag brukar försöka kolla in något mindre, och för mig okänt band. Ofta blir man positivt överraskad.

Visst kan man väl anordna en renodlad death metal festival eller liknande för de som gillar det, men då blir det en annan sak. Då blir det en nischad festival för en mindre publik.


Festivalen har dom senaste 8 åren lockat till sig för mycket idioter.
Folk som skiter fullständigt i musiken och bara super och ställer till fanstyg.

Har varit där varje år sedan 2002-2010
Tillbaka igen 2014 och redan då märktes en stor skillnad

Tidigare va det så satans god stämning bland alla. Och uppstod det bråk så gick folk emellan.
Idag känner jag inte att det är samma stämning. Det är för mycket Huffleeduffle folk. Ja folk som egentligen borde hålla sig hemma.

Det är enbart vad jag tycker. Och en dela av mina vänner håller med.
Sen samtidigt så va man ju yngre 2004 och allt va bara kanon och man levde livet
Citera
2019-07-30, 23:17
  #122
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Festivalen har dom senaste 8 åren lockat till sig för mycket idioter.
Folk som skiter fullständigt i musiken och bara super och ställer till fanstyg.

Har varit där varje år sedan 2002-2010
Tillbaka igen 2014 och redan då märktes en stor skillnad

Tidigare va det så satans god stämning bland alla. Och uppstod det bråk så gick folk emellan.
Idag känner jag inte att det är samma stämning. Det är för mycket Huffleeduffle folk. Ja folk som egentligen borde hålla sig hemma.

Det är enbart vad jag tycker. Och en dela av mina vänner håller med.
Sen samtidigt så va man ju yngre 2004 och allt va bara kanon och man levde livet

Tycker inte det är mycket bråk och fylla faktiskt, åtminstone inte inne på området.
Stämningen vill jag inte klaga på heller. Jag som ibland kan vara lite reserverad mot okända människor har inga problem med att snacka lite skit med vem som helst och ta en öl eller två

Men visst, jag är lite förvånad över de som köper dyra biljetter fast de egentligen inte är intresserade av musiken och egentligen bara vill supa. Ofta är det popsnören som egentligen borde varit på någon technofestival
Själv håller jag mig på en lagom nivå och dricker öl från 10-tiden till läggdags vid 01-02. Sen uppgång dagen efter vid ca 06.00 - 07.00 pigg och glad
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback