Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-14, 17:27
  #37
Medlem
Kedoxs avatar
Då har vi ETT band kvar till Festival stage, vågar någon tippa?

Nog för att ett band inte behöver vara supermegastort för att dem entrar festival stage (Wilmer X stod där i år t.ex). Men hoppas ändå de har något som blåser huvudet av folk, typ ett återförenat Pink Floyd (inte så extremt men ni fattar).

För övrigt tycker jag nog Rock Stage levererar bäst. Alltid ett jävla tryck som inte uppnås på festival stage förutom volymen. I år var t.ex några av de bästa spelningarna Turbonegro, In this moment, PAIN, Helloween. Alla på rock stage.
Citera
2018-12-20, 09:23
  #38
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Men hoppas ändå de har något som blåser huvudet av folk, typ ett återförenat Pink Floyd (inte så extremt men ni fattar).
Vem ska återuppliva Rick Wright, och hur ska detta genomföras?
Citera
2018-12-22, 21:12
  #39
Medlem
Frimurares avatar
Tio band till är bokade:

SAXON
DEADLAND RITUAL
BATUSHKA
ELECTRIC BOYS
BLUE COUPE
ROYAL REPUBLIC
DYNAZTY
SIR REG
THE WILD!
BLACK MAMBA

Kul med Saxon!
Citera
2018-12-24, 19:42
  #40
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Tio band till är bokade:

SAXON
DEADLAND RITUAL
BATUSHKA
ELECTRIC BOYS
BLUE COUPE
ROYAL REPUBLIC
DYNAZTY
SIR REG
THE WILD!
BLACK MAMBA

Kul med Saxon!

Var inte Easy Action med Tommy Nilsson med i samma släpp? Kul att se honom sjunga rock för han har en bra röst även om han sjunger tråkmusik vanligtvis.

I detta släppet verkade Batushka och framförallt Sir Reg mest intressant
Citera
2018-12-24, 19:49
  #41
Medlem
HermanSermans avatar
Electric Boys måste vara ett de sämsta svenska rockbanden någonsin - så trista att klockorna stannar.
Citera
2019-01-21, 19:01
  #42
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Var inte Easy Action med Tommy Nilsson med i samma släpp? Kul att se honom sjunga rock för han har en bra röst även om han sjunger tråkmusik vanligtvis.

I detta släppet verkade Batushka och framförallt Sir Reg mest intressant

Tydligen så släpptes det bandet som någon specialgrej om jag inte minns fel, och inte i samband med att banden jag nämnde ovan citerades. Kommer inte ihåg, men jag vill minnas att det stod något om det på deras hemsida

Vilka andra band tror/hoppas ni kommer? Det hade ju inte varit dumt om Gamma Ray spelade också, även om det ju inte kommer att hända. Bandet har ju dock inbokade spelningar i år, så...
Citera
2019-01-29, 22:19
  #43
Medlem
maxatdunders avatar
Är Sweden rock något för en metal/alt fan? Kiss , Def Lep och m.fl är helt ointressanta. Värt att dra ändå?
Citera
2019-02-04, 12:57
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Är Sweden rock något för en metal/alt fan? Kiss , Def Lep och m.fl är helt ointressanta. Värt att dra ändå?

Det kommer ju några hårdare band såsom Slayer, Amon Amarth, Arch Enemy, men jag tror att Copenhell är något som passar dig bättre.
Citera
2019-02-07, 11:14
  #45
Medlem
Rebali179s avatar
Enligt deras Facebook sida
Vad tycker ni



Senaste nytt från SRF 2019...
Idag kan vi presentera de sista 14 banden till Sweden Rock Festival 2019!

Ett av världens största extrema metalband, Behemoth, återvänder till Sweden Rock med en större scenproduktion än någonsin.

LOK återuppstår när de andra faller och gör sin första spelning på 17 år.

Turbonegros forne frontman Hank von Hell gör Sweden Rock-debut. Lillasyster sköter nationaldagsfirandet.

Och så har vi även fått klart med Lucifer, Rock på Svenska: En hyllning till Strängen, Dizzy Mizz Lizzy, Pete Way Band, The Bones, Darkane, OZ, Brothers of Metal,Burning Witches och Dust Bowl Jokies.
Citera
2019-02-08, 00:06
  #46
Medlem
Frimurares avatar
Det var ju något av ett antiklimax, måste jag säga. Behemoth är ju en okej bokning, Pete Way är okej okej. Resten? Nej, det ger jag inte mycket för. Jag tycker ändå att line-up:en för året är väldigt imponerande.

Jag hoppas att SRF-ledningen nu erbjuder Lost Horizon några miljoner för en återföreningsspelning nästa år.

Edit: Darkane är ju förstås också grymma!
Citera
2019-02-08, 05:00
  #47
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Riktigt dåligt släpp, varav LOK och Lillasyster är två av Sveriges sämsta band någonsin... Pete Way är väl rätt kul, men annars? Nä...
Citera
2019-02-08, 05:00
  #48
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Electric Boys måste vara ett de sämsta svenska rockbanden någonsin - så trista att klockorna stannar.
Första skivan är skitbra. Riktigt bra sväng på den. Inte lyssnat på resten dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback