Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-30, 17:13
  #1
Medlem
Läthers avatar
Snart dags igen. Kommer ett återförenat Misfits till Europa och SRF? Kommer de boka Manowar? Manowar är bokade till Hellfest i Frankrike.

Tror att Ghost kommer vara en headliner.
Citera
2018-06-30, 18:43
  #2
Medlem
fejsetnr1s avatar
Gissar på Rammstein och guns and roses....samt rainbow....liten bubblare...riot... Depp Purple... Uriah hepp.
Citera
2018-07-01, 13:16
  #3
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Tror inte Manowar bokas, dom är för jävla giriga. Dom göra någon trött spelning i Norrköping där biljetterna går loss på 1700 spänn som sist dom var här på sin "avslutningsturné".

Slayer kan man nog räkna med dock. Finns inga andra vettiga alternativ i Sverige än SRF.
Citera
2018-09-26, 14:05
  #4
Medlem
Nu när Metallica och Ghost ska spela på Ullevi så kanske de kör en liten avstickare till SRF eller är det helt orimligt?
Citera
2018-09-26, 23:29
  #5
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salladsbar93
Nu när Metallica och Ghost ska spela på Ullevi så kanske de kör en liten avstickare till SRF eller är det helt orimligt?

Ghost kanske är rimligt, Metallica inte lika rimligt.
Citera
2018-10-02, 19:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Ghost kanske är rimligt, Metallica inte lika rimligt.

Kan Maiden kan väl Metallica?
Citera
2018-10-12, 01:22
  #7
Medlem
Rainbow har ju en inbokad konsert i Sverige i Juni 2019. Exakt datum och stad är inte släppt ännu men SRF är väl en ganska kvalificerad gissning.


June ??, 2019: Finland [TBA]
June ??, 2019: Sweden [TBA]
June ??, 2019: Malaga, Spain [TBA]
June 12, 2019: Olympiahalle - Munich, Germany

Detta är det enda som är officiellt än så länge...
Citera
2018-10-12, 03:02
  #8
Medlem
jah_man2s avatar
Som gammal Sweden Rock-nostalgiker skulle jag gärna återse Budgie,November,Mercyful Fate,Stratovarius,Krokus,Heart,Helix,Kebnekajse m.fl.

Tyvärr har väl de banden passerat pensionsåldern med råge nu.

I år skulle jag bli glad ifall jag får se Lita Ford,The Pretty Reckless,W.A.S.P,Rainbow (som det ryktas om) Disturbed och ett gäng "nya" band.
Citera
2018-10-13, 11:53
  #9
Medlem
Forever Winters avatar
Nu när Greta Van Fleet släpper sitt andra album är det dags för dem igen tycker jag.

Katatonia får gärna bryta sin paus och komma till SRF.

Lite önskemål:
Mothers Finest (var svinbra senast)
Deftones (nu måste det väl fan vara dags!)
Devin Townsend
Snowy Shaw
Tool
A Perfect Circle
Marilyn Manson
System Of A Down
The Black Crowes
Citera
2018-10-15, 10:35
  #10
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Med Live Nation som stöd är nog inte Bon Jovi en dålig gissning som headliner. Jon Bon Jovi sa i Skavlan för någon vecka sedan att de ska spela i Skandinavien nästa sommar.

Rainbow känns mer eller mindre självklart med tanke på omständigheterna. Turnéschemat stämmer precis in på SRFs datum och nu är de bekräftade till Rockfest i Finland. I år spelade Ozzy, Stone Sour och Judas Priest där, vilka även spelade på Sweden Rock.

I övrigt hoppas jag (som vanligt), på Van Halen, även om det är högst osannolikt att de någonsin lämnar staterna. En mer trolig headliner är nog Kiss, med tanke på deras avskedturné och Sweden Rocks tendens att boka "sista spelningen i Sverige"-konserter.
Citera
2018-10-18, 18:42
  #11
Medlem
Nu verkar Rainbows gig vara spikat. Headliner 8 Juni
Citera
2018-10-24, 22:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invictus
Nu verkar Rainbows gig vara spikat. Headliner 8 Juni

Är det klart att dom headlinar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback