Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-30, 16:42
  #1
Avstängd
Ja som rubriken lyder. Varken koll på registrerad emailadress när det begav sig (när registrering gjordes) samt varken koll på användare eller lösen. Detta gäller en aktuell Ipad som ej använts på något år eller två.

Enormt tacksam till dig som kan luska ut en lösning, ev. länka någon sida till mig där jag kan registrera en ny användare (på så vis nollställa min AppleID). Så som undertecknad förstått så måste jag minnas min emailadress för att därifrån få verifieringslänk från Apple och på så vis återställa användare och lösenord. Men det är här moment22 uppstår då jag varken har koll på mailadressen som registrerades eller dyl. Evigt tacksam till dig om är insatt och som kan hjälpa mig med detta!
__________________
Senast redigerad av Glandin 2018-06-30 kl. 16:50.
Citera
2018-06-30, 17:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Ja som rubriken lyder. Varken koll på registrerad emailadress när det begav sig (när registrering gjordes) samt varken koll på användare eller lösen. Detta gäller en aktuell Ipad som ej använts på något år eller två.

Enormt tacksam till dig som kan luska ut en lösning, ev. länka någon sida till mig där jag kan registrera en ny användare (på så vis nollställa min AppleID). Så som undertecknad förstått så måste jag minnas min emailadress för att därifrån få verifieringslänk från Apple och på så vis återställa användare och lösenord. Men det är här moment22 uppstår då jag varken har koll på mailadressen som registrerades eller dyl. Evigt tacksam till dig om är insatt och som kan hjälpa mig med detta!
Leta fram kvittot och ta den till en Apple-butik så återställer dem den till dig.

Men jag gissar på att du har tappat kvittot?
Citera
2018-06-30, 17:50
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Leta fram kvittot och ta den till en Apple-butik så återställer dem den till dig.

Men jag gissar på att du har tappat kvittot?


Papper kan eventuellt finnas. Kvitto. Ej lika säker. Om detta alternativ är uteslutet, vad är det sista alternativet då? Kan butik fortfarande greja det?
Citera
2018-06-30, 18:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Papper kan eventuellt finnas. Kvitto. Ej lika säker. Om detta alternativ är uteslutet, vad är det sista alternativet då? Kan butik fortfarande greja det?
Om du har hitta min iphone aktiverat, och inte hittar kvittot så är det kört
https://support.apple.com/sv-se/HT201365
Citera
2018-06-30, 18:38
  #5
Medlem
Kommer du ihåg svaren till frågorna osv

Mitt råd ring Apple store och ta hjälp av dem. Har enbart bra erfarenheter av dem ❤️
Citera
2018-07-11, 02:34
  #6
Medlem
Att få reda på vilken mejladress du använt kan väl inte vara så svårt. Har du många mailadresser att välja på? Bara att testa alla, du kan väl inte ha fler än ca fem seriösa adresser? Junkmail-adresser brukar man väl inte använda till något viktigt som att registrera ett viktigt konto. Eller är du så dum att du har registrerat någon slumpmässig adress som du inte alls kan få fram idag?

Genom "återställ lösenord"-funktionen kan du få fram vilken av dina mejladresser som har ett Apple ID-länkat till sig.
Du skulle även kunna försöka logga in, så många lösenord du använder borde du väl inte kunna ha.

Eller är det bluff och båg, det är inte din Ipad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback