Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-08, 17:53
  #13
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, det är ofta lång kö och rätt dyrt om jag minns rätt. Men gott.



Fryst är bra, dock förstår jag mig inte alltid på öppettiderna utan det har varit stängt flera gånger när jag har gått förbi på vardagseftermiddagar. Det är lite tråkigt, det har varit mycket folk i rörelse så jag tror att de hade vunnit på att ha öppet då. Nu när det är semestertider kanske de har utökat.

En annan som är bra, men som är på andra sidan Kungsholmen, på Norr Mälarstrand ungefär vid Preem-macken, är Nonnas gelato. Jag gillar deras lakritsglass skarpt. De har en fast kiosk där med en uteservering i skuggan, inte alls dumt om man är på promenad i värmen.
http://www.nonnas.se/
Vad är det för slags lakritssmak på glassen? Söt eller salt?
Citera
2018-07-08, 17:59
  #14
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad är det för slags lakritssmak på glassen? Söt eller salt?

Söt, vilket gör det väldigt märkligt att jag gillar den. Jag gillar generellt inte sötlakrits, men den här glassen har en väldigt fin lakritssmak så jag har verkligen fastnat för den. De har flera andra fina smaker också, bland annat citron som är riktigt fin när det är svettigt och varmt.
Citera
2018-07-08, 21:53
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Fryst är bra, dock förstår jag mig inte alltid på öppettiderna utan det har varit stängt flera gånger när jag har gått förbi på vardagseftermiddagar. Det är lite tråkigt, det har varit mycket folk i rörelse så jag tror att de hade vunnit på att ha öppet då. Nu när det är semestertider kanske de har utökat.

Har du varit där på måndagar kanske? Enligt både hemsidan och facebooksidan så ska de ha följande öppettider: Sommartid: tisdag-söndag 12-18. Om de har stängt andra vardagseftermiddagar (än måndagar då), så är det bara konstigt.
Citera
2018-07-09, 11:27
  #16
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Har du varit där på måndagar kanske? Enligt både hemsidan och facebooksidan så ska de ha följande öppettider: Sommartid: tisdag-söndag 12-18. Om de har stängt andra vardagseftermiddagar (än måndagar då), så är det bara konstigt.

Ja, det kan det mycket väl ha varit. Går inte där superofta men då och då, och vid några tillfällen har det varit stängt.
Citera
2018-07-11, 12:21
  #17
Medlem
TrikkFukks avatar
Snö på Odengatan 92. Räkna med galna köer vid fint väder oavsett dag i veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback