Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-30, 13:53
  #13
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Men visst måste månen bli rödfärgad innan den förmörkas?

Jag får läsa lite på om det här tror jag minsann
Ja, det stämmer, fast den är röd under hela förmörkelsen. Det beror också på jordens atmosfär. Precis som skymningen och gryningen ger en rödaktig färg på både himlen och olika objekt på jorden, blir månen röd när detta ljus träffar den. Jorden sett från månen under månförmörkelser ser alltså ut som en stor röd ring.

Här är en bra kompositbild som visar hur månen ser ut.

Och här är en simulerad bild av hur det skulle se ut från månen.
__________________
Senast redigerad av arcsin 2018-06-30 kl. 14:01.
Citera
2018-06-30, 13:58
  #14
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Vilket datum är det månen ska vara som rödast då?
Kvällen den 27 juli. Östra delen av landet är fördelaktig att befinna sig i, till exempel Stockholm eller Gotland. Södra delen av landet är också bättre. Eftersom det inte är helt mörkt när månen är förmörkad, kanske den inte syns alls. En månförmörkelse är relativt mörk, och månen står lågt på himlen.

Totaliteten tycks sluta klockan kring 23.15 svensk tid, och därefter kan en partiell förmörkelse åtnjutas i ungefär en timme till. Titta åt sydsydost.
__________________
Senast redigerad av arcsin 2018-06-30 kl. 14:00.
Citera
2018-06-30, 14:16
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Kvällen den 27 juli. Östra delen av landet är fördelaktig att befinna sig i, till exempel Stockholm eller Gotland. Södra delen av landet är också bättre. Eftersom det inte är helt mörkt när månen är förmörkad, kanske den inte syns alls. En månförmörkelse är relativt mörk, och månen står lågt på himlen.

Totaliteten tycks sluta klockan kring 23.15 svensk tid, och därefter kan en partiell förmörkelse åtnjutas i ungefär en timme till. Titta åt sydsydost.

Coolt, bor i Småland. Får ta o klättra upp i någon radiomast för att beundra fenomenet!
Citera
2018-06-30, 15:48
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag har inte hunnit kolla så noga men utav det jag sett, bland annat i länken till Daily Express så verkar det vara evangeliska kristna som tror att det är End of the World, jag vet inte riktigt hur utbrett det är inom kristendomen utanför den gruppen som väl får anses vara den mest stolliga bland de kristna iallafall.

Saturnus är något som ockultister verkar ha en fascination för.


Aha oki!🌕 Tack för svar
Den månen som var nu påminner om den tredje månen, och jag antar den längst ner är en så kallade "Blood Moon"
Jag tror det är många fler än du tror eftersom religiösa per definition är förvirrade och tror på trams.
Citera
2018-06-30, 21:48
  #17
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jag tror det är många fler än du tror eftersom religiösa per definition är förvirrade och tror på trams.
Jag vet inte riktigt varför de tror att Jorden ska gå under, klickar du på länken i startinlägget så är skälen som anges att det är Israels 70 års dag, och att Jerusalem blivit deklarared deras huvudstad.

Med tanke på kopplingarna mellan Saturnus och Satanism så kanske de har nått fuffens på gång, vem vet. (det ska tydligen inte vara End of the World dock, utan ett tecken på End Times)

Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Ja, det stämmer, fast den är röd under hela förmörkelsen. Det beror också på jordens atmosfär. Precis som skymningen och gryningen ger en rödaktig färg på både himlen och olika objekt på jorden, blir månen röd när detta ljus träffar den. Jorden sett från månen under månförmörkelser ser alltså ut som en stor röd ring.

Här är en bra kompositbild som visar hur månen ser ut.

Och här är en simulerad bild av hur det skulle se ut från månen.
Tack så mycket för bra förklaring även för mig som är ett som ett UFO gällande detta område
Citera
2018-06-30, 22:13
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag vet inte riktigt varför de tror att Jorden ska gå under, klickar du på länken i startinlägget så är skälen som anges att det är Israels 70 års dag, och att Jerusalem blivit deklarared deras huvudstad.

Med tanke på kopplingarna mellan Saturnus och Satanism så kanske de har nått fuffens på gång, vem vet. (det ska tydligen inte vara End of the World dock, utan ett tecken på End Times)


Tack så mycket för bra förklaring även för mig som är ett som ett UFO gällande detta område
Frågan är du tror på sagda nonsens?
Citera
2018-07-01, 19:00
  #19
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Frågan är du tror på sagda nonsens?

Om jag tror att månen kommer färgas röd och det är århundrades längsta blodmåne-förmörkelse den 27 july?
- Ja

Om jag tror att det End of the World?
- Nä, jag tror inte det är jordens undergång, men som sagt, kopplingen mellan Satanism och Saturnus och den fascination de ockulta har för sådan här gör att det säkert kanske finns risk för att de (människor alltså) har något djävulskap planerat, jag är alldeles för dåligt insatt i det här dock.

Eller det kanske var nu nyligen med "Strawberry Moon" som Saturnus var närmast Jorden:
"The world has been impatiently waiting for tonight’s special lunar event as super-bright Saturn will also be visible in the sky tonight along with the Strawberry Moon"
https://www.express.co.uk/news/scien...tacular-images

Så det är nog lugnt.
Citera
2018-07-01, 19:53
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Om jag tror att månen kommer färgas röd och det är århundrades längsta blodmåne-förmörkelse den 27 july?
- Ja

Om jag tror att det End of the World?
- Nä, jag tror inte det är jordens undergång, men som sagt, kopplingen mellan Satanism och Saturnus och den fascination de ockulta har för sådan här gör att det säkert kanske finns risk för att de (människor alltså) har något djävulskap planerat, jag är alldeles för dåligt insatt i det här dock.

Eller det kanske var nu nyligen med "Strawberry Moon" som Saturnus var närmast Jorden:
"The world has been impatiently waiting for tonight’s special lunar event as super-bright Saturn will also be visible in the sky tonight along with the Strawberry Moon"
https://www.express.co.uk/news/scien...tacular-images

Så det är nog lugnt.
Häpnadsväckande, så Saturnus är nära Jorden, dvs mer än 9 astromiska enheter dvs mer än en miljard kilometer och detta skulle då påverka människor, hur dum är du egentligen?
Citera
2018-07-03, 14:39
  #21
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Häpnadsväckande, så Saturnus är nära Jorden, dvs mer än 9 astromiska enheter dvs mer än en miljard kilometer och detta skulle då påverka människor, hur dum är du egentligen?

Kan du läsa svensk text?
Jag tror inte en eventuell påverkan är för att en planet är nära oss eller inte, däremot att det finns gott om riktigt sjuka människor som tar planeter, månar och liknande på största allvar.
Citera
2018-07-11, 08:09
  #22
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag vet inte riktigt varför de tror att Jorden ska gå under, klickar du på länken i startinlägget så är skälen som anges att det är Israels 70 års dag, och att Jerusalem blivit deklarared deras huvudstad.

Med tanke på kopplingarna mellan Saturnus och Satanism så kanske de har nått fuffens på gång, vem vet. (det ska tydligen inte vara End of the World dock, utan ett tecken på End Times)


Tack så mycket för bra förklaring även för mig som är ett som ett UFO gällande detta område

Det är för att många tror att vi lever under den tidsperiod där det är days för slutet. Det mesta från undergångens profetior och tecken på att undergången är nära har nu hänt och visat sig så man väntar spänt på slutet och därför tror man också att alla speciella händelser som väntas ske, likt händelsen denna tråd avhandlar, kommer innebära slutet. Efter denna händelse när det visat sig att jorden inte gick under så är det bara att söka upp nästa speciella händelse som ska ske och ställa in sig på att jorden går under då istället. Man kan nog inte ens föreställa sig hur det måste ha känts och tänkts runt världskrigen då det verkligen måste ha känts som jordens undergång.
Citera
2018-07-28, 03:44
  #23
Medlem
Arbetarbroders avatar
Så är det den 27 Juli då, och ꌃlood Moon in the Sky!
Citera
2018-07-28, 03:54
  #24
Medlem
Pocarisweats avatar
Har man så mycket tid över till att fundera över existensiella skittankar som att jorden håller på att gå under pga fucking månen så kanske man ska ta sig en rejäl funderare på om det inte är dags att gå ut och röra på sig lite? Spela lite tennis? Boccia? Vafan som helst. Nej, istället ska folk sitta och diskutera skitsaker om att Saturnus och Israel håller på att koka ihop någon jävla soppa som får oss andra att lida.

Vad fan är det med er? Samma skit i politikerforumen. Bara en massa "Min åsikt är bättre än din och därför håller ni på att konspirera emot den och dem och NATO vs Ryssland och helan och halvan", vafan håll käften och sluta vara så jävla oroliga hela tiden. Vi kommer alla en dag att dö och den dagen kommer knappast långsammare för att ni slösar tid på att snacka om Jupiter och Israel eller om Gud eller Satan.

Lev och låt leva. Ät en blodapelsin. Träna som en galning och gör det som verkligen är viktigt i livet: Ta vara på den lilla stund vi har på jorden med era nära och kära och ha roligt förfan. Hur jävla kul är det att sitta här och käfta mot folk som inte tycker samma sak?

Tips. Vill ni diskutera dessa saker så gör gärna det, men ett än bättre tips är att ni utbildar er till vad ni är intresserade av för då kan ni nämligen få pengar för det, om det är seriösa saker, dvs inget jävla tjafs om Jupiter och Israel. Känns ju jävligt lönt att diskutera sådana saker på ett anonymt forum där allt ni gör är att slösa tid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback