Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-29, 23:24
  #1
Medlem
SilviaNights avatar
Nu är det så att jag sitter här med jävligt mycket ångest. Jag och en kollega hade nämligen tänkt att gå på kvartsfinalen i VM om Sverige tar sig dit. Problemet är bara att det är ju inte säkert att dom gör just det. Bokade en flygresa till Moskva nu och klickade i "ombokningsbar" och "avbokningsskydd" men det visade sig just att man inte bara kan avboka sådär. Jag är nästan säker på att jag har betalt resan som gick på 8000kr för två personer men vågar fan inte kolla det ifall det skulle vara så pga ren ångest.

Min räddning kan vara att det står att min bokning inte är slutförd utan att jag behöver komplettera med vissa uppgifter om oss två resenärer senast 48 timmar innan avgång. Vad tror ni? Är pengarna borta även ifall jag ignorerar att ge dom informationen?
Citera
2018-06-29, 23:29
  #2
Medlem
regndroppens avatar
Har du fyllt i reseuppgifterna och klickat på betala så är det väl kört om du inte har avbokingsskydd?
Citera
2018-06-29, 23:32
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Har du fyllt i reseuppgifterna och klickat på betala så är det väl kört om du inte har avbokingsskydd?

Avbokningsskydd ger pengarna tillbaka om man blir sjuk. Jag tror inte att det räknas som ett giltigt förhinder om Sverige skulle få spö av Schweiz.
Citera
2018-06-29, 23:32
  #4
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Har du fyllt i reseuppgifterna och klickat på betala så är det väl kört om du inte har avbokingsskydd?
Jag har endast fyllt i mitt och min kollegas namn och kortinformation. Klickade i avbokningsskydd men då måste man ju ha läkarintyg och skit vilket jag insåg efter jag hade bokat. Helvete också.

Står ju dock att bokningen inte är slutförd? Tror ni det kan vara min räddning?
Citera
2018-06-29, 23:33
  #5
Medlem
Ni kan väl resa runt och se er om i Ryssland ett tag? Ryssland är rätt häftigt. Skit i fotbollen. Förstår inte problemet.
Citera
2018-06-29, 23:35
  #6
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Avbokningsskydd ger pengarna tillbaka om man blir sjuk. Jag tror inte att det räknas som ett giltigt förhinder om Sverige skulle få spö av Schweiz.
Jo måste väl ha intyg osv då.
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Jag har endast fyllt i mitt och min kollegas namn och kortinformation. Klickade i avbokningsskydd men då måste man ju ha läkarintyg och skit vilket jag insåg efter jag hade bokat. Helvete också.

Står ju dock att bokningen inte är slutförd? Tror ni det kan vara min räddning?
Har du gått in och kollat om de dragit pengar på ditt konto? Var en man och gå in och kolla nu
Citera
2018-06-29, 23:37
  #7
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Jo måste väl ha intyg osv då.

Har du gått in och kollat om de dragit pengar på ditt konto? Var en man och gå in och kolla nu
Ja pengarna har dragits
Citera
2018-06-29, 23:37
  #8
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Ja pengarna har dragits
Där har du svaret min herre.
Citera
2018-06-29, 23:39
  #9
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Där har du svaret min herre.
Fy fan alltså.

Nåja då blir matchen mot Schweiz ännu mer spännande då
Citera
2018-06-29, 23:40
  #10
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Fy fan alltså.

Nåja då blir matchen mot Schweiz ännu mer spännande då
Hehe jag skall skänka dig en tanke hur det än går
Citera
2018-06-29, 23:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Ja pengarna har dragits
äh -snacka med dom..i värsta fall drar dom en straffavgift--biljetterna säljer dom lätt igen, och du kan lätt sälja dom för det dubbla om Sverige går vidare, men att surfa runt i ryssland är aldrig fel----åk om ni kan ändå
Citera
2018-06-29, 23:42
  #12
Medlem
BernardLoutres avatar
Sen så måste du ju ha visum också och det går ju inte så djävla snabbt att fixa.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2954534

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback