Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-11, 21:40
  #25
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Hej! Jag är ledsen att informera om att Microsofts "skydd" fortfarande är mer marknadsföring än verklighet..

se: https://news.sophos.com/en-us/2018/0...it-protection/
där microsofts "exploit guard" endast blockerar 17 av 35 exploits..
Ms Defender i sig missar hela 23 av 35 exploits..

Och då är just Exploits (Utnyttjanden av sårbarheter i mjukvara) det absolut värsta typen av smittor man kan råka ut för, och inte ens detta klarar Microsofts sk. "defender"..
Microsoft kan helt enkelt inte bygga effektiva skyddsprogram...
Hej! Därför jag tipsade om Anti-Exploit då de kompletterar varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av Deformity
Det där är från 2017. Malwarebytes anti exploit är nu inkorporerat i Malwarebytes. Jag vet inte om anti exploit fortfarande får uppdateringar, men TS bör köra vanliga malwarebytes för att få deras senaste programvara.
2017? Jag länkade till senaste betan av Anti-Exploit, som är en dryg månad gammal och som är helt gratis. Notera att inlägget skrev först 2017 men att det sedan redigerats för att länka till de nyare versionerna då de inte vill göra en ny tråd varje uppdatering.

Låt mig förklara det hela:
Malwarebytes har lagt in Anti-Exploit i betalversionen av sin produkt. Anti-Exploit finns däremot som beta, som är precis lika bra, helt gratis. Nyckelordet här är "gratis", självklart är det bättre för TS att köra betalversionen av Malwarebytes, men jag försökte sikta in mig på en lösning som man inte behöver betala för.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback