Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-29, 22:46
  #1
Medlem
Jag ser aldrig kvinnliga användare diskutera i trådar som rör intellektuella, vetenskapliga eller kanske politiska ämnen, så som judisk makt, nationalekonomi, rasbiologi; ja helt enkelt många andra ämnen. Enda gångerna kvinnor dyker i upp i sådana trådar, är när de läser att det handlar om kvinnor. Ofta har de inga akdekvata och välgenomtänkta argument baserade på analyser och kritiskt tänk; allt det som vi män kan och tillämpar i regel.

Kvinnor brukar nästan alltid diskutera samma skitämnen i delforumen relationer, sex, kändisskvaller osv. Aldrig nästan i andra delforum.

Jag har ett par saker jag undrar:

1. Kan kvinnor bara tänka mainstream, dvs det som makten matar dem med och aldrig tänka kritiskt?
2. Är kvinnor alltid trogna makten, dvs i detta fallet media och mainstreamvetenskapen?
3. Varför har kvinnor så svårt för att bredda sin intressen och varför har kvinnor så svårt för att kritiskt tänka i olika frågor, så som judisk makt och dess destruktiva påverkan på våra samhällen?
__________________
Senast redigerad av goyimcuck 2018-06-29 kl. 22:50.
Citera
2018-06-29, 22:57
  #2
Medlem
Sheen999s avatar
Hur vet du vilket kön alla användare har?
Citera
2018-06-29, 22:58
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Jag ser aldrig kvinnliga användare diskutera i trådar som rör intellektuella, vetenskapliga eller kanske politiska ämnen, så som judisk makt, nationalekonomi, rasbiologi; ja helt enkelt många andra ämnen. Enda gångerna kvinnor dyker i upp i sådana trådar, är när de läser att det handlar om kvinnor. Ofta har de inga akdekvata och välgenomtänkta argument baserade på analyser och kritiskt tänk; allt det som vi män kan och tillämpar i regel.

Kvinnor brukar nästan alltid diskutera samma skitämnen i delforumen relationer, sex, kändisskvaller osv. Aldrig nästan i andra delforum.

Jag har ett par saker jag undrar:

1. Kan kvinnor bara tänka mainstream, dvs det som makten matar dem med och aldrig tänka kritiskt?
2. Är kvinnor alltid trogna makten, dvs i detta fallet media och mainstreamvetenskapen?
3. Varför har kvinnor så svårt för att bredda sin intressen och varför har kvinnor så svårt för att kritiskt tänka i olika frågor, så som judisk makt och dess destruktiva påverkan på våra samhällen?

Hur stor andel av flashbacks användare är kvinnor överhuvudtaget? Det är väl ändå så att droger, sport eller folk som gottar sig i dom senaste gängskjutningarna producerar klart fler inlägg från manligt håll än mer intellektuella diskussioner. De intellektuella diskussionerna står för en väldigt liten del av inläggen på flashback totalt sett.

Men att jag tänker kritiskt och analyserar din trådstart på ett intellektuellt sett stärker iofs din test eftersom jag är man.
Citera
2018-06-29, 22:59
  #4
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
3. Varför har kvinnor så svårt för att bredda sin intressen och varför har kvinnor så svårt för att kritiskt tänka i olika frågor, så som judisk makt och dess destruktiva påverkan på våra samhällen?
Länken fungerar inte.
Citera
2018-06-29, 23:02
  #5
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Hur vet du vilket kön alla användare har?
Han är man så han har självklart räknat ut det .....
Citera
2018-06-29, 23:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Jag ser aldrig kvinnliga användare diskutera i trådar som rör intellektuella, vetenskapliga eller kanske politiska ämnen, så som judisk makt, nationalekonomi, rasbiologi; ja helt enkelt många andra ämnen.

Kanske för att kvinnor i regel är mer utbildade, intellektuella och har betydligt oftare normalt IQ än average rasistiskt trrams-troll på detta forum?

Kanske har något med saken att göra.
Citera
2018-06-30, 00:57
  #7
Medlem
Kosmos.s avatar
Kvinnor är inte evolverade för att upptäcka och utforska. Det har alltid varit mäns uppgift.

Ni som säger att bara män hänger på flashback. Ja so what, det är isf ett solklart bevis på TS tes.

Personligen hänger jag på diverse bilforum där man diskuterar projekt/byggen, motorer, turbo teknik mm. Även på ett forum för kosmologi och astronomi. Aldrig på över 10 år har jag noterat en kvinna som aktivt deltar i en seriös diskussion om teknik eller vetenskap...

Så ja TS. Det är sant. Det ligger helt enkelt inte i deras natur.
Citera
2018-06-30, 02:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Jag ser aldrig kvinnliga användare diskutera i trådar som rör intellektuella, vetenskapliga eller kanske politiska ämnen, så som judisk makt, nationalekonomi, rasbiologi; ja helt enkelt många andra ämnen. Enda gångerna kvinnor dyker i upp i sådana trådar, är när de läser att det handlar om kvinnor. Ofta har de inga akdekvata och välgenomtänkta argument baserade på analyser och kritiskt tänk; allt det som vi män kan och tillämpar i regel.

Kvinnor brukar nästan alltid diskutera samma skitämnen i delforumen relationer, sex, kändisskvaller osv. Aldrig nästan i andra delforum.

Jag har ett par saker jag undrar:

1. Kan kvinnor bara tänka mainstream, dvs det som makten matar dem med och aldrig tänka kritiskt?
2. Är kvinnor alltid trogna makten, dvs i detta fallet media och mainstreamvetenskapen?
3. Varför har kvinnor så svårt för att bredda sin intressen och varför har kvinnor så svårt för att kritiskt tänka i olika frågor, så som judisk makt och dess destruktiva påverkan på våra samhällen?

Jag vill inte vara elak, men de tankar/åsikter du har visar inte på någon större intelligensnivå. Bara för att kvinnor inte diskuterar på ett mansdominerat forum så innebär ju inte det per automatik att de inte har sådana intressen! Hur dum får man bli?!

Jag är kvinna och i min vänkrets handlar de flesta samtal om politik och samhällsfrågor. Dock äger dessa samtal rum när vi ses och inte på något forum.
__________________
Senast redigerad av Den.smarta 2018-06-30 kl. 02:27.
Citera
2018-06-30, 02:25
  #9
Medlem
Pansarveckets avatar
Det var många tramsinlägg redan på första sidan, men vi kan väl försöka i alla fall att hålla trådens ämnen som jag ser är gynocentrism och kvinnors avsaknad av intresse för STEM?

De kvasiintellektuella vänstertrollen kanske ska begrunda TS ämne eller bara knipa igen kakhålen en stund? Ad hominems och halmdockor får mig att kräkas.

Även om de skulle vara för att mota högertroll i grinden.
Citera
2018-06-30, 05:29
  #10
Medlem
Kvinnors värsta scenario är att exkluderas ur gruppen, därför kan inte kvinnor diskutera eftersom alla bara håller med varandra.
Ett exempel:
-Åh vilket fint väder det är!
-Det tycker jag också!
-Ja helt underbart!
-Det tycker inte jag.
Där blev det en tryckt och obekväm stämning och så fort kvinna #4 avlägsnat sig, då börjar skitsnacket
-Varför sa hon så??
-Vad arg hon verkar
-Vad har hon emot dig som person???

Det handlar antagligen om något evolutionärt beteende där männen jobbade utomhus och kvinnorna inomhus i grupper där äldsta kvinnan bestämde och de skötte hushållsbestyren och pratade samtidigt och den som käftade med de andra fick istället gå ut och mocka skit.

Kvinnor vill vara med, umgås och vara till lags. De vill inte skapa debatter, utforska eller provocera. De vill inte råka säga något som gör att de exkluderas ur gruppen

Edit: Eftersom jag kommer få tillbaka att alla kvinnor inte är så som jag beskriver så, nej, men kvinnor gennerellt.
Citera
2018-06-30, 09:19
  #11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Jag vill inte vara elak, men de tankar/åsikter du har visar inte på någon större intelligensnivå. Bara för att kvinnor inte diskuterar på ett mansdominerat forum så innebär ju inte det per automatik att de inte har sådana intressen! Hur dum får man bli?!

Jag är kvinna och i min vänkrets handlar de flesta samtal om politik och samhällsfrågor. Dock äger dessa samtal rum när vi ses och inte på något forum.

Precis så är det. Att kvinnor inte skulle kunna tänka kritiskt eller analysera är en av de större lögnerna som florerar på forumet. Finns inget som helst belägg för det, varesig man läser inlägg eller pratar med de olika könen i verkligheten.

Däremot verkar en del män likställa att bara för att man har känslor och empati, kan man inte tänka kritiskt, logiskt eller analysera. Totalt fel.

Men människors hjärnor påverkas utifrån förväntningar till stor del. Man ser vad man vill se. Männen här har redan en förutbestämd åsikt och övertygelse om att kvinnor inte besitter dessa egenskaper, och då letar de efter dessa tecken hela tiden, tecken som bekräftar att kvinnor inte har dessa egenskaper.

När en kvinna uppvisar de tecken de letar febrilt efter, så bekräftar de sin falska tes. Men om män uppvisar samma tecken, sorterar de bort det och tar ingen notis.
Ibland undrar jag om de ens märker det själv.
Citera
2018-06-30, 09:23
  #12
Medlem
Ducadreams avatar
Jag har deltagit i diskussioner om dessa ämnen många gånger här, men man har inte lust att delta mer när nivån hamnar på dagisnivå. Dessutom slutar det alltid med att man får hot och trakasserier genom PM och det är inget jag orkar med. Förvåningsvärt så är det många män här som inte klarar av att lägga deras känslor åt sidan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback