Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-29, 17:43
  #1
Avstängd
53280s avatar
Personligen tycker detta här är rätt, bruka vara ganska tolerant emot grova texter som Eddie Medusa och Bordellmammans visor, men den här tar ändå priset. Låten är riktig grov.. Vad tycker flashback? Är den här låten för "tuff" även den mest dödsknarkade flashbackaren?

Ilskan mot komikern Anton Magnusson har bubblat upp på nytt i sociala medier. Det hela tog sin början när författaren och kända retorikern Elaine Eksvärd publicerade ett utdrag ur den tre år gamla Mr Cool-låten ”Knulla barn” på Instagram – tillsammans med en uppmaning att anmäla låten som Eksvärd menar glorifierar pedofili till Spotify.


https://www.svt.se/kultur/musik/arra...rova-lattexter

Låten på Youtube , man måste dock logga in för att lyssna.

https://www.youtube.com/watch?v=I6wf6urmlz4
Citera
2018-06-29, 17:47
  #2
Medlem
SektenAnderssons avatar
Vad tror den sjuke jäveln själv när han likställer sig med pedofiler
Citera
2018-06-29, 17:50
  #3
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Vad tror den sjuke jäveln själv när han likställer sig med pedofiler

Han kan bara vilja provocera. Eddie Medusa skrev många av sin låtar för att provocera.. Men jag tycker personligen att man gå över en gräns när man sjunger att man vill knulla spädbarn osv hela skiten. Det går en gräns där tycker jag.
Citera
2018-06-29, 17:50
  #4
Medlem
biffolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Vad tror den sjuke jäveln själv när han likställer sig med pedofiler
Fast han gjorde ju satir på HBTQ-dravlet, han säger ju till och med det i låten. Han likställer dem med pedofiler.
Citera
2018-06-29, 17:51
  #5
Medlem
SophieNeveus avatar
Det finns redan en tråd om detta (FB) Svenska feministers hetsjakt mot Anton Magnusson (Mr Cool)
Citera
2018-06-29, 17:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Han kan bara vilja provocera. Eddie Medusa skrev många av sin låtar för att provocera.. Men jag tycker personligen att man gå över en gräns när man sjunger att man vill knulla spädbarn osv hela skiten. Det går en gräns där tycker jag.

Nej, Errol skrev enbart EN låt för att provocera och det var "Mera brännvin". Den låten var en reaktion och provokation.
Alla andra låtar skrev han av andra anledningar.

Sen är Errols låtar inte särskilt grova egentligen. Mestadels av den könsrock han gjorde gick ut på att upprepa diverse könsord eller vulgära utrop, men hade inga direkta mer ingående meningar av ont uppsåt annat än rena barnsligheter.

Vad gäller den aktuelle artisten kan jag hålla med dig, det är inte detsamma som fallet Meduza.
Citera
2018-06-29, 18:02
  #7
Medlem
CommonSenses avatar
Är man pedofil så är detta nog en hit bland pedofiler för oss andra så va detta riktigt kasst samt så va väl texten inte direkt nå bra. Jag personligen bryr mig inte så mycke om att låten handlar om att knulla barn. Trevligt för han ( tror nog han knullar barn ) men försöker göra det till en rolig sak för att inte bli påkommen som peddo
Citera
2018-06-29, 18:37
  #8
Medlem
Denoms avatar
Hon vill väl antagligen göra karriär på att bli igenkänd för hennes obetydliga åsikter nu igen, vännerna som skriver artiklarna om henne gör det lättare.
Citera
2018-06-29, 18:38
  #9
Medlem
thenightfoxs avatar
yttrande frihet eller ej fan klart att de stoppas jag skulle inte velat att mina barn skulle eventuellt höra
Citera
2018-06-29, 18:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Nej, Errol skrev enbart EN låt för att provocera och det var "Mera brännvin". Den låten var en reaktion och provokation.
Alla andra låtar skrev han av andra anledningar.

Sen är Errols låtar inte särskilt grova egentligen. Mestadels av den könsrock han gjorde gick ut på att upprepa diverse könsord eller vulgära utrop, men hade inga direkta mer ingående meningar av ont uppsåt annat än rena barnsligheter.

Vad gäller den aktuelle artisten kan jag hålla med dig, det är inte detsamma som fallet Meduza.
Oavsett vilket så är det skillnad på provokationer och provokationer. Att tycka att det är roligt att spädbarn våldtas eller barn överhuvudtaget och driva om det, är ett brott mot offren då det är hetsning mot dem i syfte att mobba, kränka och skymfa. Det ger en större betydelse till själva våldtäkten eftersom det ger en social innebörd till att offret är förstört och hädanefter, ett skämt. Vilket resulterar i att våldtäktsmän får makt och offer inte vågar anmäla. Tänk själv hur någon som vill kränka någon annan spelar upp låten med ett leende på en fest åt någon som kanske utsatts för övergrepp (idag finns ju mer eller mindre alla på nätet och även som brottsoffer) och att offret skrattas ut (hur många säger ifrån) samtidigt som den redan mår otroligt dåligt efter övergrepp eller i värsta fall, finns ute som material åt andra pedofiler.

Bra jobbat till alla som anmälde fanskapet.
Citera
2018-06-29, 18:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Oavsett vilket så är det skillnad på provokationer och provokationer. Att tycka att det är roligt att spädbarn våldtas eller barn överhuvudtaget och driva om det, är ett brott mot offren då det är hetsning mot dem i syfte att mobba, kränka och skymfa. Det ger en större betydelse till själva våldtäkten eftersom det ger en social innebörd till att offret är förstört och hädanefter, ett skämt. Vilket resulterar i att våldtäktsmän får makt och offer inte vågar anmäla. Tänk själv hur någon som vill kränka någon annan spelar upp låten med ett leende på en fest åt någon som kanske utsatts för övergrepp (idag finns ju mer eller mindre alla på nätet och även som brottsoffer) och att offret skrattas ut (hur många säger ifrån) samtidigt som den redan mår otroligt dåligt efter övergrepp eller i värsta fall, finns ute som material åt andra pedofiler.

Bra jobbat till alla som anmälde fanskapet.

Nu vet jag inte varför du citerar mig med detta inlägg, men jag håller med dig i sak.
Sen anser jag att man inte skall få beläggas med föebud då yttrandefrihet och frihet att skapa skall vara absoluta rättigheter.
Sen får man dock räkna med att där blir reaktioner. Man kan inte gå fri från vad som helst om man publicerar sina alster.
Citera
2018-06-29, 19:02
  #12
Avstängd
53280s avatar
Här är texten för låten :

Vet ni vad som är hetare än en masugn?
(Nae)
Ett riktigt bra barnknull
Vet ni vad som är skönt när man är bakfull?
(Nae, det vet jag inte)
Ett riktigt bra barnknull
Vet ni vad som är mer givande än en pratstund?
(Nae, vad skulle det kunna va?)
Ett riktigt bra barnknull


https://genius.com/Mr-cool-knulla-barn-lyrics
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback