Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-29, 17:42
  #1
Medlem
Hej, idag hände ngt som inte var så kul. Jag har under en lång period haft blont slingat hår med utväxt och gick till frisören idag för att tona hela håret till min naturliga hårfärg med en aning varmare ton. Resultatet blev att jag fick mörkbrunt med röda toner. Som tur blev hela hårfärgen jämn och snygg men passar inte alls mig som är väldigt blek. Är dock ”varmtonig” (har hudton åt det mer gula hållet) så den varma tonen på håret gör mig ej så mycket.

Så min fråga är, hur ska jag göra för att få ut färgen (eller åtminstone göra håret mer ljusbrunt) utan att slita på håret mycket? Har hört att head and shoulders’s mjällshampoo ska vara bra för att dra ut färg men funkar annat mjällshampoo lika bra? Tror ni att kokosolja att ha i håret under en längre stund är bra för att få toningen mindre intensiv? Funderar på att slinga men har blivit av med så mycket pengar nu så tar emot att göra det.
Citera
2018-06-29, 18:45
  #2
Medlem
Du kan använda ett speciellt djuprengörande schampo av tex Kevin Murphy som heter maxi wash. Det är inget vanligt schampo, utan som verkligen rengör på djupet mer än vanliga schampon. Kan vara bra att göra ibland ändå. Men det borde verkligen dra ut färgen sedan finna det väl något speciellt schampo av Schwarzkopf som blonderar lite också.
Citera
2018-08-04, 20:47
  #3
Medlem
Blek håret i solen.
Citera
2018-08-05, 15:25
  #4
Medlem
Köp billiga volyminpackningar på ICA och använd ofta. Det tycker jag drar ut en del färg!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback