Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-29, 17:00
  #1
Medlem
Tänkte ventilera och skriva av mig lite då jag inte riktigt vet vad jag bör göra i min situation. Det är nu kanske 5-6 år sedan jag började fundera på en rolex daytona i rosé-guld med läderarmband. I efterhand borde jag slagit till då eftersom jag var singel. Numera är jag gift med en fantastisk fru, det är bara det att när jag ibland nämner att jag funderar på denna Daytona och söker stöd så blir resultatet tvärtom.

Jag nämner att jag gillar klockan men den är lite smådyr, ca 30k USD. Då rättar hon mig och säger, nej den kostar snarare 60k USD eftersom jag isåfall vill ha en hermesväska (nån flådig jäkla modell hon drömmer om). Då slår jag i allmänhet undan tanken för flera månader framöver eftersom det vore löjligt att pröjsa lila mycket som en bil på en klocka och en väskjävel.

Hursomhelst, nu är det snart dags för bonus på mitt jobb och återigen har jag börjat googla bilder på detta urverk. Funderar på om jag kanske ändå borde slå till för att kunna lägga tankarna på klockan åt sidan en gång för alla. Känner att det vore väldigt najs att stiga upp på morgonen, raka sig med lödder, lyssna på lite Mozart i badrummet, ta en dusch och sedan det sista man gör innan man går till jobbet är att spänna på sig denna pjäs och rätta till slipsen framför spegeln.

Kanske borde jag ändå slå till. Finns det någon här som äger en sådan klocka eller som känner igen sig i min situation och kan ge råd? Sedan skulle jag gärna höra hur bi tror brudar reagerar när de ser en man bära denna skapelse, och även hur andra herrar i affärs- eller mer avslappnade sammanhang resonerar. Förstår de att de har att göra med en riktig power player? En jävel som inte backar?
Citera
2018-06-29, 17:03
  #2
Medlem
pillenottens avatar
Jag tror inte den klockan kommer att vålla några brudproblem - dom kommer tro du är gay
Citera
2018-06-29, 17:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Tänkte ventilera och skriva av mig lite då jag inte riktigt vet vad jag bör göra i min situation. Det är nu kanske 5-6 år sedan jag började fundera på en rolex daytona i rosé-guld med läderarmband. I efterhand borde jag slagit till då eftersom jag var singel. Numera är jag gift med en fantastisk fru, det är bara det att när jag ibland nämner att jag funderar på denna Daytona och söker stöd så blir resultatet tvärtom.

Jag nämner att jag gillar klockan men den är lite smådyr, ca 30k USD. Då rättar hon mig och säger, nej den kostar snarare 60k USD eftersom jag isåfall vill ha en hermesväska (nån flådig jäkla modell hon drömmer om). Då slår jag i allmänhet undan tanken för flera månader framöver eftersom det vore löjligt att pröjsa lila mycket som en bil på en klocka och en väskjävel.

Hursomhelst, nu är det snart dags för bonus på mitt jobb och återigen har jag börjat googla bilder på detta urverk. Funderar på om jag kanske ändå borde slå till för att kunna lägga tankarna på klockan åt sidan en gång för alla. Känner att det vore väldigt najs att stiga upp på morgonen, raka sig med lödder, lyssna på lite Mozart i badrummet, ta en dusch och sedan det sista man gör innan man går till jobbet är att spänna på sig denna pjäs och rätta till slipsen framför spegeln.

Kanske borde jag ändå slå till. Finns det någon här som äger en sådan klocka eller som känner igen sig i min situation och kan ge råd? Sedan skulle jag gärna höra hur bi tror brudar reagerar när de ser en man bära denna skapelse, och även hur andra herrar i affärs- eller mer avslappnade sammanhang resonerar. Förstår de att de har att göra med en riktig power player? En jävel som inte backar?
Skillnad med en daytona och en väska , är att väskan är bortkastade pengar , daytonan kommer du kunna sälja för ca samma pris om 5 år , se det på detta viset . istället för att ha 300k på banken har du det runt handen , du går kanske back 10k när du säljer med du kommer känna dig som en boss som kanske leder till att du börja tjäna mer pengar etc!
Citera
2018-06-29, 17:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Tänkte ventilera och skriva av mig lite då jag inte riktigt vet vad jag bör göra i min situation. Det är nu kanske 5-6 år sedan jag började fundera på en rolex daytona i rosé-guld med läderarmband. I efterhand borde jag slagit till då eftersom jag var singel. Numera är jag gift med en fantastisk fru, det är bara det att när jag ibland nämner att jag funderar på denna Daytona och söker stöd så blir resultatet tvärtom.

Jag nämner att jag gillar klockan men den är lite smådyr, ca 30k USD. Då rättar hon mig och säger, nej den kostar snarare 60k USD eftersom jag isåfall vill ha en hermesväska (nån flådig jäkla modell hon drömmer om). Då slår jag i allmänhet undan tanken för flera månader framöver eftersom det vore löjligt att pröjsa lila mycket som en bil på en klocka och en väskjävel.

Hursomhelst, nu är det snart dags för bonus på mitt jobb och återigen har jag börjat googla bilder på detta urverk. Funderar på om jag kanske ändå borde slå till för att kunna lägga tankarna på klockan åt sidan en gång för alla. Känner att det vore väldigt najs att stiga upp på morgonen, raka sig med lödder, lyssna på lite Mozart i badrummet, ta en dusch och sedan det sista man gör innan man går till jobbet är att spänna på sig denna pjäs och rätta till slipsen framför spegeln.

Kanske borde jag ändå slå till. Finns det någon här som äger en sådan klocka eller som känner igen sig i min situation och kan ge råd? Sedan skulle jag gärna höra hur bi tror brudar reagerar när de ser en man bära denna skapelse, och även hur andra herrar i affärs- eller mer avslappnade sammanhang resonerar. Förstår de att de har att göra med en riktig power player? En jävel som inte backar?
Kan inte riktigt ge dig något bra svar men ger dig något iallafall.
Har en nära vän som älskar klockor, främst rolex. Han köper dock aldrig för att ha utan endast för att sälja vidare, han var nyligen i Tyskland, köpte en och sålde den här i Sverige för 10k i profit. Om annat kan du väl försöka letar efter en som du kanske kan tjäna en liten slant på? Då får du även äga den ett tag och sälja den. Tvivlar på att din klockan förlorar samma värde som hennes väska gör. Åtminstone går du lite plus om det går som du vill och du får även äga den o känna lite på den. Efter det kan du avgöra om du vill köpa en för att äga den.

Förövrigt så lever du en gång, har du drömt i så många år är det självklart att du ska fixa den. Se bara till att göra det rättvist så att din kärring också får njuta av lite high end designer varor
Citera
2018-06-29, 17:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Jag tror inte den klockan kommer att vålla några brudproblem - dom kommer tro du är gay

Hmm, tror du mer på en vit guld? Hade inte tänkt på det alls, men roseguld kanske är lite feminint?
Citera
2018-06-29, 17:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Hmm, tror du mer på en vit guld? Hade inte tänkt på det alls, men roseguld kanske är lite feminint?

Ta rose guld , dessa vet inte vad dom pratar om, rose är det finaste du kan ha !!
Citera
2018-06-29, 17:09
  #7
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Hmm, tror du mer på en vit guld? Hade inte tänkt på det alls, men roseguld kanske är lite feminint?
Möjligen vitguld, men stål är nog mest attraktivt i långa loppet (av andrahandsmarknaden att döma)
Citera
2018-07-01, 03:25
  #8
Medlem
Det är uppenbart att TS suktar efter att göra intryck. På en brackig borgarklass och nedom.

Rolex roséguld kallas everose. Kronografer som Daytona är måhända hajpade, men fula. Funktionen är dessutom onödig. Om märket Rolex är viktigt för dig, och roséguld är din favo, så ta ett kik på Yacht-Master med gummirem. Gummi är det mest komfortabla oavsett årstid. Det är det mest funktionella. Svart gummi gör sig dessutom väldigt väl estetiskt med roséguld. Everose som är Rolex legering, är kanske det vackraste "rödguldet" man kan hitta.
Citera
2018-07-02, 18:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Tänkte ventilera och skriva av mig lite då jag inte riktigt vet vad jag bör göra i min situation. Det är nu kanske 5-6 år sedan jag började fundera på en rolex daytona i rosé-guld med läderarmband. I efterhand borde jag slagit till då eftersom jag var singel. Numera är jag gift med en fantastisk fru, det är bara det att när jag ibland nämner att jag funderar på denna Daytona och söker stöd så blir resultatet tvärtom.

Jag nämner att jag gillar klockan men den är lite smådyr, ca 30k USD. Då rättar hon mig och säger, nej den kostar snarare 60k USD eftersom jag isåfall vill ha en hermesväska (nån flådig jäkla modell hon drömmer om). Då slår jag i allmänhet undan tanken för flera månader framöver eftersom det vore löjligt att pröjsa lila mycket som en bil på en klocka och en väskjävel.

Hursomhelst, nu är det snart dags för bonus på mitt jobb och återigen har jag börjat googla bilder på detta urverk. Funderar på om jag kanske ändå borde slå till för att kunna lägga tankarna på klockan åt sidan en gång för alla. Känner att det vore väldigt najs att stiga upp på morgonen, raka sig med lödder, lyssna på lite Mozart i badrummet, ta en dusch och sedan det sista man gör innan man går till jobbet är att spänna på sig denna pjäs och rätta till slipsen framför spegeln.

Kanske borde jag ändå slå till. Finns det någon här som äger en sådan klocka eller som känner igen sig i min situation och kan ge råd? Sedan skulle jag gärna höra hur bi tror brudar reagerar när de ser en man bära denna skapelse, och även hur andra herrar i affärs- eller mer avslappnade sammanhang resonerar. Förstår de att de har att göra med en riktig power player? En jävel som inte backar?
Köp klockan men ge din fru något också. Hermes Birkin väska är den dyraste som finns och inte värd de pengarna. Be att hon tar en snygg annan väska som sedan blir classic vintage, typ någon snygg modell av Gucci eller ännu hellre en Chanel. Hon kan ju också få matchande skor
Citera
2018-07-03, 11:50
  #10
Medlem
y.ys avatar
Känns mer som en klocka för nattklubb än arbetsplats i slips och kostym. Din fru borde också kunna bära den.
Citera
2018-07-04, 10:11
  #11
Medlem
Timedealers avatar
Förstår inte varför någon skulle lägga 30k USD på en Daytona när man kan få tag på en mycket snyggare PP Aquanaut roseguld. Aquanauten bärs mycket skönare dessutom. Därmed sagt, slå till på en om du vill och du är redo att kompromissa med frugan. Värdeminskningen på en Daytona är obefintlig under rådande hajp.
Citera
2018-07-04, 21:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timedealer
Förstår inte varför någon skulle lägga 30k USD på en Daytona när man kan få tag på en mycket snyggare PP Aquanaut roseguld. Aquanauten bärs mycket skönare dessutom.

Min gissning är att folk som tror att man uppfattas som "en riktig power player. En jävel som inte backar" om man har en rose gold Daytona inte vet vad PP är.

On topic: köp en i helguld istället för på läderband - du kommer bli kung på nästa mäklar-konfa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback