Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-29, 15:23
  #1
Medlem
Jag en iPhone se med senaste iOS 11 installerat och sedan ett tag tillbaka så blir telefonen typ obrukbar ifall man vill
Spela Spotify. Batteritiden har blivit helt åt helvete med iOS 11 och spotify även läst fler som har samma problem. Allt annat flyter på som innan gällande batteritiden.

Upplever ni andra iPhone användare att Spotify drar extremt med batteri?

Har någon en lösning på problemet? Ligger problemet hos Apple eller Spotify ?
Citera
2018-06-29, 16:08
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Jag en iPhone se med senaste iOS 11 installerat och sedan ett tag tillbaka så blir telefonen typ obrukbar ifall man vill
Spela Spotify. Batteritiden har blivit helt åt helvete med iOS 11 och spotify även läst fler som har samma problem. Allt annat flyter på som innan gällande batteritiden.

Upplever ni andra iPhone användare att Spotify drar extremt med batteri?

Har någon en lösning på problemet? Ligger problemet hos Apple eller Spotify ?

Åt helvete vad batteri det går! Har uppdaterat till iOS 12. Och det har hjälpt.
Citera
2018-06-29, 16:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Åt helvete vad batteri det går! Har uppdaterat till iOS 12. Och det har hjälpt.


Ok ! Har det blivit bättre ? iOS 12 finns är väl inte officiellt släppt ännu?
Citera
2018-06-29, 16:11
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Ok ! Har det blivit bättre ? iOS 12 finns är väl inte officiellt släppt ännu?

Finns som beta och går att ladda ner. En ovanligt bra betaversion. Ladda ner den är mitt tips. Batteriet blir bättre.
Citera
2018-06-29, 16:18
  #5
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Åt helvete vad batteri det går! Har uppdaterat till iOS 12. Och det har hjälpt.

Blev telefonen snabbare också? har läst att det kommer bli rejäl prestandahöjning
Citera
2018-06-29, 16:21
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Blev telefonen snabbare också? har läst att det kommer bli rejäl prestandahöjning

Det har jag faktiskt inte tänkt på. Tycker telefonen alltid har varit snabb. Eller var det något speciellt du tänkte på?
Däremot var batteriet för jävligt med iOS 11. Nu är det betydligt bättre.
Citera
2018-06-29, 16:23
  #7
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det har jag faktiskt inte tänkt på. Tycker telefonen alltid har varit snabb. Eller var det något speciellt du tänkte på?
Däremot var batteriet för jävligt med iOS 11. Nu är det betydligt bättre.

Läste bara någonstans att tex gamla iphone 6 blev bra mycket snabbare på att öppna appar osv, har själv x så min är kvick ändå
Citera
2018-06-29, 17:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Finns som beta och går att ladda ner. En ovanligt bra betaversion. Ladda ner den är mitt tips. Batteriet blir bättre.

Ok hur laddar jag ner den versionen? Finns icke under de normala uppdateringarna på min tele iaf.
Citera
2018-06-29, 17:11
  #9
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Ok hur laddar jag ner den versionen? Finns icke under de normala uppdateringarna på min tele iaf.

Du måste vara anmäld betatestare
Citera
2018-06-29, 19:16
  #10
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Ok hur laddar jag ner den versionen? Finns icke under de normala uppdateringarna på min tele iaf.


https://beta.apple.com/sp/betaprogram/
Citera
2018-06-29, 20:37
  #11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Jag en iPhone se med senaste iOS 11 installerat och sedan ett tag tillbaka så blir telefonen typ obrukbar ifall man vill
Spela Spotify. Batteritiden har blivit helt åt helvete med iOS 11 och spotify även läst fler som har samma problem. Allt annat flyter på som innan gällande batteritiden.

Upplever ni andra iPhone användare att Spotify drar extremt med batteri?

Har någon en lösning på problemet? Ligger problemet hos Apple eller Spotify ?
Ja, helt plötsligt blev det sjukt mycket sämre batteritid. Jag har faktiskt inte kopplat detta till en viss uppgradering av iOS men så kan det mycket väl vara.

Lyssnar dagligen timvis på Spotten och sen problemet började är det knappt batteriet räcker en halv dag. Såg förslagen om att testa betaversion av iOS 12 nu så det ska jag prova.
Citera
2018-06-29, 21:02
  #12
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja, helt plötsligt blev det sjukt mycket sämre batteritid. Jag har faktiskt inte kopplat detta till en viss uppgradering av iOS men så kan det mycket väl vara.

Lyssnar dagligen timvis på Spotten och sen problemet började är det knappt batteriet räcker en halv dag. Såg förslagen om att testa betaversion av iOS 12 nu så det ska jag prova.

Jag läste en nyhetsartikel om iOS 12 igår. Och där stod det att många hade klagat på batteritiden på iOS 11, och att detta var fixat i iOS 12. Och det stämde.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback