Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-06, 23:39
  #25
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Ja och det blir lätt lite fel när ärthjärnor tänker. Aas gör att du troligtvis kan träna hårdare och återhämtar dig bättre. Så att tro att du som o-dopad behöver träna mera är bara trams

Det beror på. Att AAS förbättrar återhämtningen stämmer, men Dorian tränade inte så mycket om man jämför med många andra, och jag kan tänka mig att många odopade behöver mer volym än honom för att få resultat.
Citera
2018-07-07, 18:49
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det beror på. Att AAS förbättrar återhämtningen stämmer, men Dorian tränade inte så mycket om man jämför med många andra, och jag kan tänka mig att många odopade behöver mer volym än honom för att få resultat.


Min teori är att ni lata inte orkar att träna och äta bra mer än 3 månader Max, det är problemet.

Har själv vägt 97 hård efter 3 år ganska seiös-träning utan doping, och med en träning av samma muskelgrupper bar 7 dag.

Så ni halvfeta talanglösa som inte orkar träna kan sluta att tips folk om vad som fungerar
Citera
2018-07-07, 20:55
  #27
Medlem
Arne.Negerforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Min teori är att ni lata inte orkar att träna och äta bra mer än 3 månader Max, det är problemet.

Har själv vägt 97 hård efter 3 år ganska seiös-träning utan doping, och med en träning av samma muskelgrupper bar 7 dag.

Så ni halvfeta talanglösa som inte orkar träna kan sluta att tips folk om vad som fungerar

Hur lång var du på dina 97 kg hård? Det är ganska stor skillnad på 97 hård som 180 cm lång och två meter lång.
Citera
2018-07-08, 09:25
  #28
Medlem
Fullfittans avatar
Tänk dig själv i situationen:
  • 10 set bänkpress 1ggr i veckan
  • 5 set bänkpress 2ggr i veckan
Tränar du 2ggr i veckan så kommer den genomsnittliga intensiteten sannolikt vara högre.
Det är också lättare att dela upp så att du lyfter tungt en dag och lyfter volym den andra dagen.
Citera
2018-07-12, 23:37
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Negerfors
Hur lång var du på dina 97 kg hård? Det är ganska stor skillnad på 97 hård som 180 cm lång och två meter lång.

184! Sedan vet jag inte vad det har med något att göra.
Citera
2018-07-13, 00:19
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
184! Sedan vet jag inte vad det har med något att göra.

97 kilo hård på 184 cm är bättre än de som tävlar med massa preparat. Jag tror dock du underskattar din fettprocent.
Citera
2018-07-13, 15:30
  #31
Medlem
Rullande femsplitt för symmetri, rullande PPL för maximal massa.
Kroppsbyggning är tycke, smak och preferenser. Vissa tycker det är coolt med överdimensionerade ben, traps och rygg medan andra tycker symmetrin är viktigare.

Tränar du för en snygg kropp är femsplitt oslagbart med tanke på de möjligheter den ger till att justera volym för varje muskelgrupp samt möjligheten att kunna lägga in mycket cardio.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback