Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-29, 05:58
  #1
Medlem
Jag ska köpa bluetooth headset. Främst för gymmet, men också för hemmet (jobbigt att ha hörlurar i öronen ett långt tag).

Mina krav:
Bluetooth headset.
Over-ear
Budget: 999kr MEN köpet ska vara värt pengarna.
Bra batteritid, minst 8h.

Lättast är nog att sortera på prisjakt, men vad är det jag ska kolla efter utöver mina krav?

Märke? Är det viktigt?
Frekvensomfång max resp min? Vad fan är det ens
impedans? Vad fan är det ens
Känslighet? Vad fan är det ens

Genom min sortering på prisjakt har jag kommit fram till följande 5: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?...289321,3086546

vilken tycker ni och varför?

min åsikt:
Den bästa känns ju som den här: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2790476
Anledning: 45h batteritid, låg impedans, hög frekvensomfång. billig. Enda är att det inte är ett märke, men vad spelar det för roll...och lite plastig. Vad tycker ni
__________________
Senast redigerad av powniac 2018-06-29 kl. 06:27.
Citera
2018-06-29, 06:51
  #2
Medlem
Skit i prisjakt och gå in och kolla på Amazon istället. Filtrera efter behov och kolla de med bäst reviews. Välj 5 som ser bra ut sedan går du in på youtube och kollar upp dem innan du väljer paret du beställer.
Citera
2018-06-29, 07:31
  #3
Medlem
Fotbollspucks avatar
Bra pris bra ljud och bra mick iaf för dom pengarna.
Kör du musik under en längre tid säg 3-4 tim så kan det vara skönt med 15 min paus för det trycker mot öronen men så tycker jag det är med alla lurar jag haft.

Fungerar med både kabel och BT.
Citera
2018-06-29, 07:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Bra pris bra ljud och bra mick iaf för dom pengarna.
Kör du musik under en längre tid säg 3-4 tim så kan det vara skönt med 15 min paus för det trycker mot öronen men så tycker jag det är med alla lurar jag haft.

Fungerar med både kabel och BT.

problemet är att de är väldigt plastiga av sig, enl youtube. undra hur länge de håller?
Citera
2018-06-29, 07:38
  #5
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powniac
problemet är att de är väldigt plastiga av sig, enl youtube. undra hur länge de håller?

Känns inte speciellt plastiga, mina still going strong efter 2 år.
Den första designen när Marshall började släppa mainstream lurar för ett par år sedan var dock skit och det kan jag stryka under på då jag hade ett par!

Det enda om man ska klaga på är att guldinskriften på insidan av huvudbandet har försvunnit.
__________________
Senast redigerad av Fotbollspuck 2018-06-29 kl. 07:41.
Citera
2018-06-29, 10:36
  #6
Medlem
CommonSenses avatar
Skulle köpa Sony MDR-XB950B1 då det är ett grymt ljud ( bra bas, håller ljud borta ) dock så har jag en annan modell ( mina gick på strax över 2000kr ) och jag är sjukt nöjd. Har dom när jag gör musik och spelar och kan inte klaga på ljudet.
Citera
2018-06-29, 15:29
  #7
Medlem
SophieNeveus avatar
Spara lite till och köp något vettigt istället. De kraven du ställer för 999 kr kommer du antagligen inte att hitta. Jag rekommenderar dig att köpa ett par Bose QC35, brukar finnas ganska bra kampanjer på dessa och kan landa på ca 2500 kr, eventuellt billigare om du kan tänka dig att köpa begagnat.

Sony WH-1000XM2 är också ett väldigt bra val, ungefär i samma prisklass också.
Bose soundsport free är också extremt bra trådlösa in-ear hörlurar som också kommer med ett laddningsbart fodral som apple air pods.
Citera
2018-06-30, 19:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Känns inte speciellt plastiga, mina still going strong efter 2 år.
Den första designen när Marshall började släppa mainstream lurar för ett par år sedan var dock skit och det kan jag stryka under på då jag hade ett par!

Det enda om man ska klaga på är att guldinskriften på insidan av huvudbandet har försvunnit.

Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Skulle köpa Sony MDR-XB950B1 då det är ett grymt ljud ( bra bas, håller ljud borta ) dock så har jag en annan modell ( mina gick på strax över 2000kr ) och jag är sjukt nöjd. Har dom när jag gör musik och spelar och kan inte klaga på ljudet.

Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Spara lite till och köp något vettigt istället. De kraven du ställer för 999 kr kommer du antagligen inte att hitta. Jag rekommenderar dig att köpa ett par Bose QC35, brukar finnas ganska bra kampanjer på dessa och kan landa på ca 2500 kr, eventuellt billigare om du kan tänka dig att köpa begagnat.

Sony WH-1000XM2 är också ett väldigt bra val, ungefär i samma prisklass också.
Bose soundsport free är också extremt bra trådlösa in-ear hörlurar som också kommer med ett laddningsbart fodral som apple air pods.

Okej, tack!

Att lägga ut mer än 1000kr på headsets känns lite för mycket för min del.

Sitter och velar mellan dessa: https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3671245&view=c

Om man bortser från märket och enbart lägger fokus på frekvensomfånget både min och max, impedans och känslighet - vilken är att föredra sett till priset?

Jag har hört att:
Impedans - ju mindre ju bättre.
Känslighet - ju mer ju bättre, minst 100
MEN frekvensomfånget (max och min) vet jag inte om.

Och det verkar som att även sonys headset är gjorde av plast så då spelar det ju ingen roll sett till materialet? Inte sant?
Citera
2018-06-30, 23:06
  #9
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powniac
Okej, tack!

Att lägga ut mer än 1000kr på headsets känns lite för mycket för min del.

Sitter och velar mellan dessa: https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3671245&view=c

Om man bortser från märket och enbart lägger fokus på frekvensomfånget både min och max, impedans och känslighet - vilken är att föredra sett till priset?

Jag har hört att:
Impedans - ju mindre ju bättre.
Känslighet - ju mer ju bättre, minst 100
MEN frekvensomfånget (max och min) vet jag inte om.

Och det verkar som att även sonys headset är gjorde av plast så då spelar det ju ingen roll sett till materialet? Inte sant?


Allt är väl relativt antar jag. Du får vad du betalar för!
Rekommenderar dig att gå till närmaste elektronikbutik och själv jämföra lurarna.
Trots att även många av de dyrare modellerna är gjorda av plast är det oftast inget negativt.

Te.x Bose QC35 finns det reservdelar att köpa till om det vid något tillfälle skulle gå sönder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback