Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-29, 00:59
  #1
Medlem
dumbuks avatar
Hej,

Har köpt ett par flatbox midi då jag gillar designen, detta är mitt första ljudsystem så jag är en riktig rookie och försöker klämma mig in på alla dessa komponenter som med lätthet får mig att bli vilsen.

Vad ska jag ha för recevier/stereoförstärkare? vad är skillnaden på dessa med att börja med, haha.

Tänkte köra en subwoofer också då jag uppfattat att dessa högtalare ska vara klena när gäller basväg och behöver kompletteras.

Vad för subwoofer ska jag välja om jag vill ha ett helt OK tryck utan att gå i överdrift då jag bor i lägenhet och vill inte få klagomål.

Vad är viktigt att tänka på när man köper en receiver? hittat en sony ifrån webhallen som konstigt nog har ca 14cm i höjd och det verkar sällsynt då dom flesta har 17cm höjd och detta blir lite tight att trycka in i tv bänken.

Många frågor, men guldvärt till den som lägger ner sin tid och svarar på mina frågor, tack på förhand!
Citera
2018-06-29, 17:59
  #2
Medlem
janwindahls avatar
Flyttar lite.

Övrig hemelektronik --> Ljudanläggningar
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback