Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-28, 23:49
  #1
Medlem
Om jag skulle gå ner tvärt från konstant användande (6 mån) av Fentanyl-plåster 100 mikrogram till 50 mikrogram - hur länge skulle jag må skit? Jag halverar alltså dosen. Tycker utan tvekan att den psykiska biten är den tuffaste. Hur lång tid skulle jag minimum behöva för att funka någorlunda normalt tror ni?
Citera
2018-06-29, 00:21
  #2
Medlem
maxatdunders avatar
Du måste lida ett bra tag, punkt slut fortsätter du med skiten e du död inom ett år. Ett jävla gift men det går att ta sig ur svarta hålet bara kämpa med varje cell
Citera
2018-06-29, 00:25
  #3
Medlem
durrahs avatar
Ingen poäng att trappa ner, kör cold turkey bara.

Du kommer lida i början 100% men det är bara att man up, du kommer må bättre tillslut.
Citera
2018-06-29, 05:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Du måste lida ett bra tag, punkt slut fortsätter du med skiten e du död inom ett år. Ett jävla gift men det går att ta sig ur svarta hålet bara kämpa med varje cell
Nu känns det som att du inte riktigt svarar på min fråga och dessutom tar i från fotknölarna.

Jag använder fentanyl-plåster, utskrivet av läkare, för svåra ryggsmärtor. Jag använder det som jag ska - alltså ett plåster på huden, bytes var tredje dag. Får tyvärr noll rus eller njutning av det. Nu håller vi på att trappa ner dosen rejält och vi gör det långsamt. Jag reagerar ändå kraftigt i ett par dagar vid minsta lilla sänkning.
Detta gör att dessa dagar efter sänkning är jobbiga med 2 små barn.
Jag funderade därför på att göra en rejäl sänkning själv och låta barnen åka på nån kul semester med sin pappa/min man under tiden. Så att jag är den enda som måste stå ut med mig. Därför undrade jag hur många dagar man kunde tänka sig att det behövs innan jag är lite normal igen?!
Citera
2018-06-30, 11:16
  #5
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerlurpan
Därför undrade jag hur många dagar man kunde tänka sig att det behövs innan jag är lite normal igen?!

Max ett par dagar. 4-5 kanske. Fentanyl har väldigt kort halveringstid.
Citera
2018-07-01, 09:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Max ett par dagar. 4-5 kanske. Fentanyl har väldigt kort halveringstid.
Precis det svaret jag önskade Tack ska du ha!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback