Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-30, 22:49
  #13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
O så får man svar från moderatorn som lyder "Jaja, skapa en gråttråd då".
Således kommer man ingen vart med att skapa en tråd heller.
Så, därför är man körd när en sur moderator har bestämt sig även när den gjort ett felbeslut.
Det finns flera exempel på när en felaktig moderatoråtgärd dragits tillbaka efter det att den uppmärksammats i den här forumdelen.

Så det du skriver är helt enkelt inte sant.
Citera
2018-06-30, 23:01
  #14
Avstängd
KURDISHENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det finns flera exempel på när en felaktig moderatoråtgärd dragits tillbaka efter det att den uppmärksammats i den här forumdelen.

Så det du skriver är helt enkelt inte sant.


Moderatoråtgärd är ett finare ord för att tysta användare. Det är bara att gynna er inget annat. Finns inget mer korkad regel en den som admin kommit på för att skydda er.

Här kan andra få läsa lite som gett mig varning.


(FB) Hur kommer GDPR påverka Flashback?

(FB) Hur kommer GDPR påverka Flashback?

Det är inte användarna som kör ner forumet det är ni moderatorer och admins.

Avskaffa skitregeln. Ni mår bra vi mår bra, slipper ni hatet mot er. Det är här triggar upp bara eländet som ni skyddas av.
Citera
2018-06-30, 23:03
  #15
Avstängd
KURDISHENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det finns flera exempel på när en felaktig moderatoråtgärd dragits tillbaka efter det att den uppmärksammats i den här forumdelen.

Så det du skriver är helt enkelt inte sant.


Fick varning för den här tråden, men så blev den godkänd. Drog ni tillbaka min varning? Eller blir det ytterligare varning för mig?

(FB) Varför blev Fugu-Bugu bannad för?

Du ser, en regel för att tysta användare. Ni kan tysta en men det kommer komma tusen till. En väldigt dålig regel.
Citera
2018-06-30, 23:15
  #16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Inte vad jag menade. Skulle det vara okej om jag skapade en tråd som hette "tråden där vi klagar på mods" i Laidback där trådens diskussionsunderlag är att diskutera rent allmänt om hur mycket vi stör oss på alla mods på forumet?

Med all sannolikhet nej.

Dels för att denna tråd redan finns finns i Laidback:

(FB) Fråga modsen! (Ej om regelfrågor och dylikt)

Där framgår det i trådstarten att det handlar om andra frågor än klagomål.

Dels också för att det redan finns allmäna trådar, t.ex. här:

(FB) Moderatorer vs. användare - samlingstråden
Citera
2018-06-30, 23:17
  #17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Med all sannolikhet nej.

Dels för att denna tråd redan finns finns i Laidback:

(FB) Fråga modsen! (Ej om regelfrågor och dylikt)

Där framgår det i trådstarten att det handlar om andra frågor än klagomål.

Dels också för att det redan finns allmäna trådar, t.ex. här:

(FB) Moderatorer vs. användare - samlingstråden
Fast den första tråden du länkar är för att ställa frågor som inte har med deras moderatorroll på Flashback att göra och den andra tråden handlar om en dialog om hur det ska funka på forumet. Jag tänkte mig någonting i stil med att vara allmänt dryga över hur mods agerar rimligtvis faller inom ramen för vad som borde vara tillåtet i Laidback.
Citera
2018-06-30, 23:18
  #18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Moderatoråtgärd är ett finare ord för att tysta användare. Det är bara att gynna er inget annat. Finns inget mer korkad regel en den som admin kommit på för att skydda er.

Här kan andra få läsa lite som gett mig varning.


(FB) Hur kommer GDPR påverka Flashback?

(FB) Hur kommer GDPR påverka Flashback?

Det är inte användarna som kör ner forumet det är ni moderatorer och admins.

Avskaffa skitregeln. Ni mår bra vi mår bra, slipper ni hatet mot er. Det är här triggar upp bara eländet som ni skyddas av.

Vi andra kan självklart inte läsa dina varnade inlägg hur mycket du än länkar till dem.
Citera
2018-06-30, 23:21
  #19
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Moderatoråtgärd är ett finare ord för att tysta användare. Det är bara att gynna er inget annat. Finns inget mer korkad regel en den som admin kommit på för att skydda er.

Här kan andra få läsa lite som gett mig varning.


(FB) Hur kommer GDPR påverka Flashback?

(FB) Hur kommer GDPR påverka Flashback?

Det är inte användarna som kör ner forumet det är ni moderatorer och admins.

Avskaffa skitregeln. Ni mår bra vi mår bra, slipper ni hatet mot er. Det är här triggar upp bara eländet som ni skyddas av.

Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Fick varning för den här tråden, men så blev den godkänd. Drog ni tillbaka min varning? Eller blir det ytterligare varning för mig?

(FB) Varför blev Fugu-Bugu bannad för?

Du ser, en regel för att tysta användare. Ni kan tysta en men det kommer komma tusen till. En väldigt dålig regel.
Det är en bra regel och jag förstår inte hur man kan tycka det vore en bra idé att avskaffa den. Vilken poäng finns det med att låta diskussioner i enskilda trådar dränkas i andra OT-diskussioner där allt fokus ligger på om det var korrekt eller ej att radera ett inlägg / utdela en varning.

Vill man diskutera moderatoråtgärder får man göra det i den här forumdelen efter det att man försökt reda ut ev missförstånd med den moderator som raderade inlägget / delade ut en varning. Rimligt och vettigt i mina ögon.
Citera
2018-06-30, 23:21
  #20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Fast den första tråden du länkar är för att ställa frågor som inte har med deras moderatorroll på Flashback att göra och den andra tråden handlar om en dialog om hur det ska funka på forumet. Jag tänkte mig någonting i stil med att vara allmänt dryga över hur mods agerar rimligtvis faller inom ramen för vad som borde vara tillåtet i Laidback.

Notera att jag skrev t.ex. i det andra fallet. Det finns flera hundra trådar om hur moderatorer agerar i allmänna fall. Laidback är dock inte avdelningen för detta.
Citera
2018-06-30, 23:44
  #21
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det finns flera exempel på när en felaktig moderatoråtgärd dragits tillbaka efter det att den uppmärksammats i den här forumdelen.

Så det du skriver är helt enkelt inte sant.
Vem tar bort den i så fall då det bara bör kunna vara aktuell moderator samt Admin som inte ens svarar på PM.
Citera
2018-06-30, 23:48
  #22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Vem tar bort den i så fall då det bara bör kunna vara aktuell moderator samt Admin som inte ens svarar på PM.
Admins har mycket på sina bord. Har du inte fått svar så skicka en påminnelse eller kontakta en annan admin.

Såväl berörd moderator som admins kan plocka bort varningar.
Citera
2018-07-01, 11:36
  #23
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Admins har mycket på sina bord. Har du inte fått svar så skicka en påminnelse eller kontakta en annan admin.

Såväl berörd moderator som admins kan plocka bort varningar.
Lite min poäng.
Om berörd moderator fått ett idiotryck, som i mitt fall o vägrar så känns det meningslöst att göra just, en gnälltråd, som han kallade det. Om alla gör det kommer denna forumsdel spammas med dessa trådar då många användare vägrar erkänna att de gjort fel.
Vore det inte enklare att ha en mellanchef som bara har att avgöra vid dessa fall?
Självklart kommer denna person få en uppsjö av PM.

Men den berörda moderatorn kan redan i förväg förklara vad som var fel. Något jag ofta köpt när jag gnällt. Samma sak så ska den som gnäller även redogöra fullt ut vad som hänt för att få gehör.

Visst.
En varning kan för vissa vara strunt samma. Men för människor som mig som bor här är det lagom kul att få ett halvår, lägga band på sig själv för att sedan åka på en ny avstägning för att en moderator satte en ny standard samt upptäckte att man gjort just en gnälltråd där han kunde ge två varningar till.
Det var ju en kul dag.

Därför blir den här varningen jag nu använde som exempel ganska kostsam om man redan har ett par befogade.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback