Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-29, 15:09
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av titanmemory
tänk på att det är mycket huggorm i år , använd gummistövlar

För att inte tala om fästingar.
Citera
2018-06-29, 20:03
  #14
Medlem
Aldrig vart rädd för varken ormar eller fästingar, är man försiktigt skall väl detta inte vara något problem.

Verkar som det blir antingen Tyresta eller Tärnan. Hade hoppats på något mer men känns som att man behöver några fler dagar på sig för att kunna gör det ”på riktigt” om man vill komma djupt i skogen.

Kanske en bra uppvärmning för ett senare tillfälle.
Citera
2018-07-02, 21:22
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Om du inte kan elda så kan man alltid få med sig ett sådant där litet butangas kök!

Typ en sådan här https://pluus.se/shop/gasplatta-grup...RoCD40QAvD_BwE

Mina är något större, men ändå förhållandevis lätt.

Hittade samma typ som jag brukar köra.
https://www.garderoben.se/taktisk-ut...stort-butangas


2,2kg + gasbehållare räknar jag inte som lätt, speciellt inte om du dessutom ska vandra ens en lite längre sträcka. Enklare och lättare är det nog att köra med Trangia med gasol eller något liknande kök.
Citera
2018-07-03, 14:41
  #16
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
2,2kg + gasbehållare räknar jag inte som lätt, speciellt inte om du dessutom ska vandra ens en lite längre sträcka. Enklare och lättare är det nog att köra med Trangia med gasol eller något liknande kök.

Den första jag länkade till väger inte så mycket (kan jag inte tänka mig). Men min väger 2,2 kg och absolut inte "lätt", men smidig som satan. Men hade jag själv fått välja hade jag nog kört på den första jag länkade till ändå. Har prövat en del annat, men det slutar oftast att det brinner i runt omkring, men då har det iofs varit spritkök.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback