Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-28, 20:36
  #1
Medlem
kool-g-raps avatar
Smaken har blivit allt viktigare för mig så jag undrar vilka strains ni rökt som smakar/luktar godast.

För mig är det:

Crunch Berry Kush - Överlägset den godaste strainen jag rökt. Jag hade den inne i Januari och mina kunder pratar fortfarande om hur god den var. Lukten var dock inte så speciell.

OG Kush - Luktat godast av allt jag rökt, smaken var inte lika speciell dock. Jag älskar när strains smakar Pine och Earthy.

Äckligaste är:

Cheese
- Utan tvekan! Jag kräks nästan i munnen när jag tänker på lukten. Luktar en blandning av fotsvett, smutsig luffare och svettig arab som inte duschat på länge. Mina grannar ringde hyresvärden pga den vidriga lukten då det stank i hela trapphuset. Ändå låg gräset bra packat. De trodde säkert att jag dött och legat och ruttnat hemma. Ett G bara kan stinka ner en hel krog så alla gäster klagar.

Lemon skunk - Luktar billigt eldorado doftblock man har på toan. Jag avskyr när strains luktar Citron och skunk.

Vilka lukter/smaker föredrar du på cannabis och vilka strains är godast/äckligast enligt dig?
Citera
2018-06-28, 20:45
  #2
Medlem
Kurering, jordmån och ålder tycker jag påverkar smaken i minst lika hög grad som strain, så vet inte riktigt....

Säger en Durban Poison som hade legat 2 år i burk och sedan frystes lika länge, den smakade rent på nåt vis, som nån slags urganja.
Citera
2018-06-28, 20:57
  #3
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Kurering, jordmån och ålder tycker jag påverkar smaken i minst lika hög grad som strain, så vet inte riktigt....

Säger en Durban Poison som hade legat 2 år i burk och sedan frystes lika länge, den smakade rent på nåt vis, som nån slags urganja.

Ja det spelar såklart stor roll, nu menade jag om gräset är perfekt kurerat. Nästan allt mitt gräs får jag från samma ställe som kurerats lika så då är det bara strainen som gör skillnad.

Aldrig rökt Durban, men kan tänka mig att den smakar bra då den ska smaka earthy, pine, sweet enligt leafy.
Citera
2018-06-28, 21:37
  #4
Medlem
Jag ska vara tråkigt och säga att jag inte tycker det är gott att röka.

Däremot stötte jag på en hybrid i Amsterdam för bra många år sedan som hette strawberry haze, och ja, den luktade jodgubbar, potent nått så innihelvete då det var en haze hybrid, den är mig iaf många år efter nära hjärtat och skulle gärna idag hellre vilja vapea den för att känna alla goda smaker.
Citera
2018-06-28, 22:24
  #5
Medlem
melk0rs avatar
Jag är en sucker för citrusdoftande sativaweed rent allmänt.

Smakmässigt: Strawberry Banana

Doftmässigt: Super Lemon Haze (Smakar som det luktar)

Dessa om jag måste välja en av det jag kommer ihåg iallafall
Citera
2018-06-29, 00:31
  #6
Medlem
Puffpazzs avatar
Finns en del faktiskt. Blue dream, blue cheese, mango kush, super lemon haze. Dom flesta med en hint av bär går alltid hem också.
Citera
2018-06-29, 05:39
  #7
Medlem
00sjus avatar
Sour diesel eller og kush.
Citera
2018-06-29, 09:34
  #8
Medlem
CheeseHDs avatar
Godaste är def antingen lemon eller amnesia
Citera
2018-06-29, 09:45
  #9
Medlem
SVHDDs avatar
Strain skiljer mycket, men du kan inte jämnföra tex bra kurerad Pineapple Express med dåligt kurerad Strawberry Cough
Pineapple Express har tropisk doft av mango på något sätt, men en stark smak av ananas
Strawberry Cough smakar helt ärligt skarpa jordgubbar när man hostar..
Citera
2018-06-29, 11:03
  #10
Medlem
Super lemonad haze
Någon god blueberry kush sen har jag ibland rökt weed som smakat fräscht som mentol eller något riktigt Nice
Citera
2018-06-29, 15:47
  #11
Medlem
Blueberryn e riktigt fin sen gillar jag Lemon hazen med
Citera
2018-06-29, 15:53
  #12
Medlem
Tripportreats avatar
Svårt att säga men bubblegum som jag rökte i Amsterdam var galet god, super Lemon haze kommer dessutom alltid stå högt på min lista - både smakmässigt och rusmässigt.

Just nu röker jag ett hasch som heter amzezia Lemon som också är riktigt smarrigt, kranarna i Sthlm har fan koll på sitt röka.

//tripportreat
__________________
Senast redigerad av Tripportreat 2018-06-29 kl. 15:54. Anledning: Felstavning
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback