2018-06-28, 19:07
Medlem
Titanites avatar
Hej.

Jag kör just nu en 2016 Nissan Qashqai, som jag köpte/finanserade för ett år sedan. Av olika anledningar skulle jag vilja byta denna mot en annan bil. (Inget fel på bilen alls, kört 30k km och precis fått service med inget fel)

Jag har cirka 180k att betala av på min Nissan. Och den bilen jag kollar på kostar 220k.

Så jag undrar om bilhandlare kan/vill ta emot bilar som är under finansering för att "byta" och finansera ut en av deras egna bilar?

Låter bra i mitt huvud men det kanske inte alls funkar så.

Tack

Edit: Det är inte samma bilhandlare.
Citera
2018-06-28, 19:25
Medlem
erpers avatar
Klart du kan byta in en bil med kredit. Vet inte vad bilhandlaren betalar för din bil i inbyte annars måste du ju betala ur egen ficka för att lösa lånet. Sen måste du även ha kontantinsatsen för nya bilen.
Citera
2018-06-28, 19:29
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Ja, det vore ju inte precis första gången en sådan affär skulle genomföras...
Citera
2018-06-28, 19:30
Medlem
inga problem...det där löser även "berras bil, vvs och pizza" runt hörnet åt dig
Citera
2018-06-28, 19:35
Medlem
Titanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erper
Klart du kan byta in en bil med kredit. Vet inte vad bilhandlaren betalar för din bil i inbyte annars måste du ju betala ur egen ficka för att lösa lånet. Sen måste du även ha kontantinsatsen för nya bilen.

Tack, får ta kontakt med handlare då.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Ja, det vore ju inte precis första gången en sådan affär skulle genomföras...

Det va lite det jag tänkte också, tack för svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
inga problem...det där löser även "berras bil, vvs och pizza" runt hörnet åt dig

Åfan, kanske bättre deal där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in