2023-07-14, 13:11
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Har fått denna rekomenderad av en läkare som skrivit ut den till en (1) patient som haft god effekt av den mot depression och OCD om jag förstod läkaren rätt. Men det är inte min läkare, han har ingen tid att ge mig (lång historia) men var idag hos en annan som kände till medicinen men mot Alzheimers som skulle kolla upp den mer noga ifall jag ska få testa den mot OCD och depression.

Har kämpat för att få denna medicin mot OCD. Men är det ens värt att kämpa för att få den? Någon med erfarenhet? Jag har läst lite på Reddit om några som provat all annan klassisk medicin som SSRI och sån skit som inte funkat men fått effekt av Memantin. Men det är inte så att det kryllar av folk som fått den mot dessa besvär.
Citera
2023-08-05, 15:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Har fått den nu. Gav först upp efter 3 doser men ska ge den ett försök till. Jag verkar vara enormt känslig mot denna och läst att andra är det också. Trots att folk generellt knappt känner några biverkningar. Men tips är att vara försiktig med denna.

Känns som min IQ sjunker med 50% jag får brain fog och bara helt konstig. Påminner lite om hur jag känt mig på ketamin (de har ju likheter). Svårt att förklara men känner tydligt att det är medicinen för jag har inte känt nåt liknande innan. Det som gjorde att jag slutade första gången var att jag tog 5mg och utöver de biverkningar jag skrivit om fick jag enorm ångest, var tvungen att ta extra benzo som jag försöker sluta med så var inte bra. Var som en full panikattack typ en timme efter varje tablett. Men nu har jag börjat igen för jag vill ge det en andra chans och tar bara 2,5mg (biter av tabletten på mitten) och har kvar biverkningarna som brain fog, känner mig korkad osv. men ångesten är hanterbar. Ska köra på 2,5mg i en vecka och sen öka till 5mg och se hur det känns då. Många rapporterar att biverkningarna försvinner efter en vecka men för mig personligen och några andra verkar vara extremt känsliga så till och med 5mg är för mycket i början. Bara ett tips om ni ska börja med denna. Jag återkommer om ett par veckor så får vi se hur det gått.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in