Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-28, 15:28
  #1
Medlem
Arma 3 ,Dayz o mestadels Rust har fps drops när ja spelar. att ändra på grafiken verkar inte göra nån större skillnad.
Andra spel t ex Witcher 3, CS GO har funkat bra dock. ja undrar om det beror på något fel med min dator eller om spelen helt enkelt är dåligt optimerade. ja har nyligen köppt datorn. fps dropsen är värst i Rust. kan en uppgradering av RAM minnet också vara bra för sådanna här problem?

den innehåller= i5 8600K (6 core) 16 ddr4 ram, gtx 1070 Ti. Asus moderkort.

hoppas nån vet !
//
__________________
Senast redigerad av St-Kurisu 2018-06-28 kl. 15:30.
Citera
2018-06-28, 15:38
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Spel: allmänt --> Spel: support
/Moderator
Citera
2018-06-28, 21:50
  #3
Medlem
Gankdalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Kurisu
Arma 3 ,Dayz o mestadels Rust har fps drops när ja spelar. att ändra på grafiken verkar inte göra nån större skillnad.
Andra spel t ex Witcher 3, CS GO har funkat bra dock. ja undrar om det beror på något fel med min dator eller om spelen helt enkelt är dåligt optimerade. ja har nyligen köppt datorn. fps dropsen är värst i Rust. kan en uppgradering av RAM minnet också vara bra för sådanna här problem?

den innehåller= i5 8600K (6 core) 16 ddr4 ram, gtx 1070 Ti. Asus moderkort.

hoppas nån vet !
//

Arma 3 är väldigt krävande och dåligt optimerat. DayZ standalone är bättre optimerat, dock så är version 0.62 mycket värre än nya 0.63. I Rust har du värre FPS beroende på antalet spelare och hur länge servern du spelar på har varit uppe i och med att fler byggnader innebär sämre fps.

Jag antar att du har spelen på en SSD hårddisk och att du inte har antivirus och dyl. igång i bakgrunden.
Citera
2018-06-30, 16:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gankdalf
Arma 3 är väldigt krävande och dåligt optimerat. DayZ standalone är bättre optimerat, dock så är version 0.62 mycket värre än nya 0.63. I Rust har du värre FPS beroende på antalet spelare och hur länge servern du spelar på har varit uppe i och med att fler byggnader innebär sämre fps.

Jag antar att du har spelen på en SSD hårddisk och att du inte har antivirus och dyl. igång i bakgrunden.

Hej. nej spelen är inte på en SSD hårddisk. borde dom vara det?
Skulle det hjälpa att uppgradera RAM också?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback