Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-28, 01:12
  #1
Avstängd
God kväll, har googlat runt då jag sökte ett enkelt kontrakt. Men utan framgång. Om man inte vill betala 2000:-

Jag har en vän till mig som vill investera i mina spel. Ja jag gamblar mycket och för stora summor.

Hur hittar man ett kontrakt där det framgår att pengarna ska gå till spel, och att det finns en risk att man förlorar i spel. Och att jah inte blir återbetalningsskyldig?

Jag vet att man kan skriva ett kontrakt själv. Men bättre att jag gör det korrekt.

Det är inte småpengar som ska investeras utan x hundra tusen.
Citera
2018-06-28, 01:46
  #2
Medlem
Vänta nu, det ska spelas om flera hunra tusen, men 2000kr kan ni inte lägga på ett ordentligt kontrakt?? Eftersom ni saknar förmågan att kunna skriva själv..

Citera
2018-06-28, 04:34
  #3
Medlem
Mulle-Meths avatar
Antingen så kan någon random på Flashback, typ jag, kunna skriva ett kontrakt åt er. Det skulle se ut ungefär såhär:

Citat:
X och chloemm har idag kommit överens om att X ska investera 100000kr i chloemm's pokerspelande, baserat på nedan given fördelning samt att nedan följande förutsättningar uppnås:

Fördelning av investering samt utdelning av vinst för samtliga parter

1. 100000kr kommer att användas till chloemm's pokerspel.

2. 45% av vinsten kommer oavkortat gå till X, när summan av vinsten uppnått ett värde av 50000kr.

3. Resterande vinst, det vill säga 55%, kommer oavkortat gå till chloemm, när summan av vinsten uppnått ett värde av 50000kr.

4. X är berättigad sin andel (45%) av vinsten i 24 månader från och med att investeringskapitalet överlåtes till chloemm.

5. Vid en situation där chloemm spelar poker som innefattar X startkapital som insats, utan att redovisa eventuell vinst/förlust, så krävs chloemm på ett vite bestående av den av investeringskapitalets insatta andel samt 30000kr i ytterligare fast vite.

Villkor för investering samt förvaltning av denna

1. Investeringskapitalet på 100000kr är ämnat att användas för pokerspel och får ej användas till någonting annat än de insättningar som krävs för att chloemm ska kunna fortskrida med sin verksamhet vilket i detta fall är pokerspel.

1.1 Det enda som klassas som godkänd användning av X investeringskapital är en eller flera uppdelade insättningar på chloemm's Pokerstars-konto. Kapitalet får således inte användas till någonting annat än just detta ändamål. X förutsätter att chloemm har den utrustning som krävs för att spela internetpoker, exempelvis en dator samt en internetuppkoppling.

2. Investeringskapitalet som X står för kan komma att ge 0% avkastning, det vill säga att det finns ingen garanterad avkastning för denna investering.

3. I det fall att X's investering genererar 0% i avkastning är chloemm icke betalningsskyldig, med undantag för om denne har missbrukat investeringskapitalet i strid med villkor 1, det vill säga har använt pengarna för exempelvis inköp av narkotika.

Sen skulle det kunna stå något i stil med "Genom att signera detta kontrakt är jag införstådd i de angivna villkoren för detta upplägg med tillhörande risker".
Citera
2018-06-28, 05:16
  #4
Medlem
sasos avatar
lockande affärsidé
får man spela med stora pengar hos spelföretagen?
hade för mig att högst kunde man satsa 10 000kr på varje spel
Citera
2018-06-28, 09:28
  #5
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
lockande affärsidé
får man spela med stora pengar hos spelföretagen?
hade för mig att högst kunde man satsa 10 000kr på varje spel

Du kan utan problem spela för miljoner på stora matcher, t.ex., World Cup, EPL, NBA, NFL, MLB, etc.
Citera
2018-06-28, 09:28
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av saso
lockande affärsidé
får man spela med stora pengar hos spelföretagen?
hade för mig att högst kunde man satsa 10 000kr på varje spel
http://forumbilder.se/H77EP/screenshot-20180609-150709 nej

Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Vänta nu, det ska spelas om flera hunra tusen, men 2000kr kan ni inte lägga på ett ordentligt kontrakt?? Eftersom ni saknar förmågan att kunna skriva själv..

njae kan man tycka!
Citera
2018-06-28, 09:33
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Antingen så kan någon random på Flashback, typ jag, kunna skriva ett kontrakt åt er. Det skulle se ut ungefär såhär:



Sen skulle det kunna stå något i stil med "Genom att signera detta kontrakt är jag införstådd i de angivna villkoren för detta upplägg med tillhörande risker".

Tack ser jätte bra ut funkar det som ett riktigt kontrakt om något händer? Ska jag filma in när han skriver på kontraktet? Istället för ett vittne?

Jag känner att om jag inte har något juridiskt bakom mig så kommer jag inte ta emot några pengar.
Citera
2018-06-28, 09:53
  #8
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Tack ser jätte bra ut funkar det som ett riktigt kontrakt om något händer? Ska jag filma in när han skriver på kontraktet? Istället för ett vittne?

Jag känner att om jag inte har något juridiskt bakom mig så kommer jag inte ta emot några pengar.

Det må se bra ut, men jag kan verkligen inte garantera att det är 100% från loopholes. Om du vill vara helt säker så får du antingen anlita en jurist, eller sitta och tänka ut samtliga sätt den andra parten skulle kunna blåsa dig på/stämma dig, och "täta till" de luckorna i kontraktet så att denne faktiskt givit sitt medgivande till "scenario X".

Hoppas du förstår vad jag menar

PS. Om du vänder dig till en jurist och denne plötsligt utbryter att "detta kontrakt är fenomenalt!!!" så får du gärna ge mig lite creds och säga att Mulle-Meth skrev det
Citera
2018-06-28, 10:07
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Det må se bra ut, men jag kan verkligen inte garantera att det är 100% från loopholes. Om du vill vara helt säker så får du antingen anlita en jurist, eller sitta och tänka ut samtliga sätt den andra parten skulle kunna blåsa dig på/stämma dig, och "täta till" de luckorna i kontraktet så att denne faktiskt givit sitt medgivande till "scenario X".

Hoppas du förstår vad jag menar

PS. Om du vänder dig till en jurist och denne plötsligt utbryter att "detta kontrakt är fenomenalt!!!" så får du gärna ge mig lite creds och säga att Mulle-Meth skrev det

Huvudsaken är att detta inte ska klassas som ett bedrägeri OM det går åt helvete. Så länge pengarna går till det ändamålet som det är sagt.

Denna person som ska investera håller på mycket med aktier med stora risker. Och mitt spel har senaste åren gett bättre avkastning på sikt. Så han ville göra ett försök.
Citera
2018-06-28, 10:26
  #10
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Huvudsaken är att detta inte ska klassas som ett bedrägeri OM det går åt helvete. Så länge pengarna går till det ändamålet som det är sagt.

Denna person som ska investera håller på mycket med aktier med stora risker. Och mitt spel har senaste åren gett bättre avkastning på sikt. Så han ville göra ett försök.

Jag blir lite nyfiken. Spelar du internetpoker eller bettar du på matcher?

I alla fall, då gäller det bara att det framgår tydligt i kontraktet att du inte kan garantera någon avkastning överhuvudtaget, utan att den andra parten går med på att det finns en risk att denne förlorar hela investeringskapitalet.

Att ha med ett vittne/filma tycker jag låter som en bra idé. Hur ska investeraren föra över pengarna till dig? Kommer det att gå genom en helt vanlig banköverföring eller kommer ni göra det i etapper kanske?
Citera
2018-06-28, 11:42
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Jag blir lite nyfiken. Spelar du internetpoker eller bettar du på matcher?

I alla fall, då gäller det bara att det framgår tydligt i kontraktet att du inte kan garantera någon avkastning överhuvudtaget, utan att den andra parten går med på att det finns en risk att denne förlorar hela investeringskapitalet.

Att ha med ett vittne/filma tycker jag låter som en bra idé. Hur ska investeraren föra över pengarna till dig? Kommer det att gå genom en helt vanlig banköverföring eller kommer ni göra det i etapper kanske?

Ja banköverföring stämmer, det är betting som gäller
Citera
2018-06-29, 15:03
  #12
Moderator
Diablo1118s avatar
Privatekonomi --> Ekonomi: övrigt
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback