Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-25, 11:58
  #25
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Helt onödig investering för ett par varma månader. Om man installerar AC på tågen måste man även göra det på stationerna, annars blir det som i New Yorks tunnelbana med vidrigt varma stationer.
Varför skulle stationerna bli varmare med AC i vagnarna ?
Citera
2018-07-25, 20:17
  #26
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Varför skulle stationerna bli varmare med AC i vagnarna ?
Någonstans måste varmluften ta vägen. Om man jämför med New Yorks tunnelbana med grisvarma stationer och iskalla tåg så tar jag de jämnvarma stationerna och tågen i Stockholm. Ser hellre att pengarna går till att förbättra kollektivtrafiken på andra sätt än under sommarmånaderna då många ändå har semester.
Citera
2018-07-25, 20:35
  #27
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Någonstans måste varmluften ta vägen. Om man jämför med New Yorks tunnelbana med grisvarma stationer och iskalla tåg så tar jag de jämnvarma stationerna och tågen i Stockholm. Ser hellre att pengarna går till att förbättra kollektivtrafiken på andra sätt än under sommarmånaderna då många ändå har semester.
Nu vet jag på tok för lite om New Yorks tunnelbana.
Men jag kan inte tänka mig att AC på vagnarna kommer att höja temperaturen på stationerna nämnvärt.

Det finns många luftevakueringsschakt.
Citera
2018-07-25, 22:37
  #28
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Helt onödig investering för ett par varma månader. Om man installerar AC på tågen måste man även göra det på stationerna, annars blir det som i New Yorks tunnelbana med vidrigt varma stationer.
Ytterligare en observation.

Då det finns en C20 vagn med AC, så borde den, enligt dig, avge en herrans massa värme då den står i uppställningshall, eller är inne för service.

Jag får göra dig besviken, det gör den inte.
Citera
2018-07-25, 23:11
  #29
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Någonstans måste varmluften ta vägen. Om man jämför med New Yorks tunnelbana med grisvarma stationer och iskalla tåg så tar jag de jämnvarma stationerna och tågen i Stockholm. Ser hellre att pengarna går till att förbättra kollektivtrafiken på andra sätt än under sommarmånaderna då många ändå har semester.
Folk åker väl tunnelbana när de är lediga också med tanke på att många åker på semester till just Stockholm?
Citera
2018-07-25, 23:35
  #30
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ytterligare en observation.

Då det finns en C20 vagn med AC, så borde den, enligt dig, avge en herrans massa värme då den står i uppställningshall, eller är inne för service.

Jag får göra dig besviken, det gör den inte.
Nu pratar vi ett fordon av 270, som utöver det mestadels står uppställd på de svalare nätterna vilket inte är samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Folk åker väl tunnelbana när de är lediga också med tanke på att många åker på semester till just Stockholm?
Absolut, men inte i lika stor utsträckning som vår, vinter och höst.
Citera
2018-07-25, 23:49
  #31
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Nu pratar vi ett fordon av 270, som utöver det mestadels står uppställd på de svalare nätterna vilket inte är samma sak.
Nähä, varför skulle det inte märkas då ?
Den vagnen borde ju generera värme annars också.
Eller genereras bara värme i tunnlar ?

Dessutom är det 271 vagnar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback