Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 21:35
  #121
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladimirDuterte
Det är svårt, du behöver en sysselsättning. Jag började laga mat och ta promenader på någon timme dagligen, lärde mig webbutveckling, läste enormt tjocka böcker, började intressera mig för kaffe. Det finns mycket att göra och du kommer dessutom börja känna glädje i det mesta. Alkoholismen ser till att det enda du brinner för är just alkohol.
Ja det stämmer. Det bästa är att jag har någonting att göra på kvällarna. Jag ska även belöna mig själv med något för varje vecka jag inte dricker.
Citera
2018-07-22, 22:02
  #122
Avstängd
godmankinds avatar
Ingen annan än DU själv kan ta det steget. Bli tråkig och nykter. Eller knarka och dricka en najs fylla och ha kul ibland
__________________
Senast redigerad av godmankind 2018-07-22 kl. 22:07.
Citera
2018-07-22, 23:38
  #123
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmankind
Ingen annan än DU själv kan ta det steget. Bli tråkig och nykter. Eller knarka och dricka en najs fylla och ha kul ibland
Supa ibland kommer jag göra. Jag ska ha en vit månad och sen ska jag supa på helgerna. En tråkig nykterist kommer jag aldrig att bli.
Citera
2018-07-23, 01:16
  #124
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Supa ibland kommer jag göra. Jag ska ha en vit månad och sen ska jag supa på helgerna. En tråkig nykterist kommer jag aldrig att bli.

Problemet med ditt sätt att resonera är att det bara fungerar på en person som inte är alkoholist. Om du är det eller inte kanske du inte kan svara ärligt på själv men dina handlingar ger dig nog svaret tids nog.

Om jag ska beskriva alkoholism och hur en alkoholisthjärna fungerar för någon som inte är det gör jag det med en mening;

"-Om jag kunde dricka som normala människor gör så skulle jag göra det varje dag."
Citera
2018-07-23, 01:47
  #125
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Problemet med ditt sätt att resonera är att det bara fungerar på en person som inte är alkoholist. Om du är det eller inte kanske du inte kan svara ärligt på själv men dina handlingar ger dig nog svaret tids nog.

Om jag ska beskriva alkoholism och hur en alkoholisthjärna fungerar för någon som inte är det gör jag det med en mening;

"-Om jag kunde dricka som normala människor gör så skulle jag göra det varje dag."
Okej. Jag fattar. Det återstår att se om jag lyckas eller inte. Får jag ett återfall ändå så får jag helt enkelt sluta helt. Jag har ju bara hållt på i 1 år och 8 månader. Hade varit värre om jag hade hållt på i 10 år.

Jag kan erkänna att jag är alkoholist. Men det finns olika grader på det. Det kan vara alltifrån någon som super på helgerna till någon som sitter på en parkbänk.
Citera
2018-07-23, 12:30
  #126
Medlem
dont-forgets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Jag tänker vara nykter ett tag. Så kom med alla tips och förslag. Vad ska jag göra när jag blir sugen på alkohol? Å hur ska jag för att inte få ett återfall? Abstinens får jag inte. Jag blir bara sugen ibland. Ni som är nyktra alkoholister. Hur gjorde ni för att lyckas sluta?

Kom med alla tips och förslag som ni har.



Jag är en tjej på 29 år som är nykter alkohlist, bestämmde mig för att bli nykter 5 januari 2018, alltså har jag varit nykter från alkohol i snart 7 månader. Tråkigt nog bör jag ut alkoholen mot opiater (fick utskrivet pga ett självmordsförsök, la nyss ut ett inlägg om hur mitt liv är just nu med min nedtrappning) så för mig vart det sjäkvklart lätt att sluta då jag bara böt drog. Men jag har försökt sluta tidigare och hållt mig nykter några månader. Jag hade suger där, hela tiden. Jag tyckte allt var tråkigt att göra som nykter, skulle jag åka på en roadtripp ville hag supa, skulle vi spela minigolf ville jag supa, ja allt man gjorde tillsammans med kompisar så ville jag alltid ha med alkohol. För att hålla mig nykter så tog jag alltid dagen som den kom, när jag fick mina sug så tänkte jag alltid: låt denna dag gå så kommer du känna en lättnad på morgonen när du vaknar att du inte drack. Varje morgon när jag vaknade efter en föregående dag med ett enormt sug så kände jag mig stolt, otroligt stolt att jag klarat en ynklig dag, men varje dag räknas och det kommer göra dig starkare. Du kommer lära dig att allt man gör kommer bli lika roligt som med alkoholen, man lär sig att ha roligt utan den, svårt att tro nu men jag locar dig, det kommer. Försök att skaffa dig en hobby, träna, bygg pussel, börja laga mat, ja allt möjligt, sugen kommer tätt och ofta i början men efter månader så blir det mer sällan, suget kommer alltid finnas kvar livet ut men då ska du alltid tänka vad som är värt vad i livet. Vill du vara en missbrukare eller vill du vara ren? Tänk på hur du vill leva ditt liv.

Jag hoppas du klarar det, heja heja!!
Citera
2018-07-23, 13:10
  #127
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont-forget
Jag är en tjej på 29 år som är nykter alkohlist, bestämmde mig för att bli nykter 5 januari 2018, alltså har jag varit nykter från alkohol i snart 7 månader. Tråkigt nog bör jag ut alkoholen mot opiater (fick utskrivet pga ett självmordsförsök, la nyss ut ett inlägg om hur mitt liv är just nu med min nedtrappning) så för mig vart det sjäkvklart lätt att sluta då jag bara böt drog. Men jag har försökt sluta tidigare och hållt mig nykter några månader. Jag hade suger där, hela tiden. Jag tyckte allt var tråkigt att göra som nykter, skulle jag åka på en roadtripp ville hag supa, skulle vi spela minigolf ville jag supa, ja allt man gjorde tillsammans med kompisar så ville jag alltid ha med alkohol. För att hålla mig nykter så tog jag alltid dagen som den kom, när jag fick mina sug så tänkte jag alltid: låt denna dag gå så kommer du känna en lättnad på morgonen när du vaknar att du inte drack. Varje morgon när jag vaknade efter en föregående dag med ett enormt sug så kände jag mig stolt, otroligt stolt att jag klarat en ynklig dag, men varje dag räknas och det kommer göra dig starkare. Du kommer lära dig att allt man gör kommer bli lika roligt som med alkoholen, man lär sig att ha roligt utan den, svårt att tro nu men jag locar dig, det kommer. Försök att skaffa dig en hobby, träna, bygg pussel, börja laga mat, ja allt möjligt, sugen kommer tätt och ofta i början men efter månader så blir det mer sällan, suget kommer alltid finnas kvar livet ut men då ska du alltid tänka vad som är värt vad i livet. Vill du vara en missbrukare eller vill du vara ren? Tänk på hur du vill leva ditt liv.

Jag hoppas du klarar det, heja heja!!
Okej. Det ska jag göra. Jag ska ta dagen som den kommer. Jag har lyckas vara nykter i en vecka flera gånger. Jag var nykter i 12 dagar i december.
Just nu känns allting tråkigt. Jag vet inte vad jag ska göra idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback