Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-28, 01:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Av de produkter jag har testat så är Garant klart bättre än ex vis Ica Basic, Eldorado och liknande.

Vilka produkter handlar det om?
Citera
2018-06-28, 02:00
  #14
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Av de produkter jag har testat så är Garant klart bättre än ex vis Ica Basic, Eldorado och liknande.

Fast ICA Basic och Eldorado är renodlade lågprismärken. Det är inte Garant, som t.o.m. har ett rätt utförligt ekologiskt sortiment. Inte riktigt jämförbart.
Citera
2018-06-28, 10:55
  #15
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Vilka produkter handlar det om?
Kaffe, bröd, kolonialvaror typ konserver av olika slag. Det mesta egentligen.
Citera
2018-06-28, 10:56
  #16
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Fast ICA Basic och Eldorado är renodlade lågprismärken. Det är inte Garant, som t.o.m. har ett rätt utförligt ekologiskt sortiment. Inte riktigt jämförbart.
Förvisso, men många uppfattar det nog som ett budgetmärke, vilket det helt korrekt noterat inte är i alla avseenden.
Citera
2018-06-28, 11:03
  #17
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Fast ICA Basic och Eldorado är renodlade lågprismärken. Det är inte Garant, som t.o.m. har ett rätt utförligt ekologiskt sortiment. Inte riktigt jämförbart.

Mycket riktigt ska Garant snarare jämföras med de andra kedjornas "vanliga" märken för egna varor, det vill säga Favorit (Citygross), ICA (gissa vilken kedja..) o.s.v.

I ett sådant sammanhang tycker jag inte Garant sticker ut nämnvärt, utan jag håller nog snarare Favorit högre.
Citera
2018-06-28, 12:15
  #18
Medlem
Äter Garants Vegetariska några gånger i veckan, mest deras Vitkålsbiffar och Grönkålsbiffar. Goda, men bara runt fyrtio procents vitkål och grönkål i biffarna, resten bönor och vegetariskt utfyllnadsmaterial.
Citera
2018-06-28, 12:52
  #19
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackInNewYORK1985
Bra hamburgerbröd.

Ja, överlägset bästa massproducerade bröden som finns. Lider verkligen med stackarna som går och köper vidriga Friscobröd och liknande när dessa finns.
Citera
2018-06-28, 19:38
  #20
Medlem
Elementarts avatar
De har rätt bra kvalité på deras chips. Deras hamburger/korvbröd är riktigt bra (briochebrödet). Ägg en som de säljer är ocskå av bra kvalité.
Citera
2018-06-28, 19:42
  #21
Medlem
hippilis avatar
Jag och husdjuren har fastnat för deras köttbullar och hushålls ost
Citera
2018-06-29, 11:30
  #22
Medlem
Det mesta är skräp
Citera
2018-06-29, 12:31
  #23
Medlem
Oh-be-wans avatar
Det mesta jag smakat av Garant har hållit hög kvalité. Mjölken är väldigt god. Skånemejeriers mjölk har blivit blaskigare. Dessutom är Garant 1kr billigare för 1.5 liter. Dvs bättre till billigare pris.

Garant-äggen är okej men inget speciellt 4/10. ICA basic är i så fall sämre på de flesta punkter. Xtra (coop) är ännu sämre. Eldorado är rena skräpet, kom inte med deras äckliga skit, det går inte ens jämföra med Garant.
Citera
2018-06-29, 15:23
  #24
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasosc
Det mesta är skräp
Vad baserar du det uttalandet på? Har du ens kollat och jämfört innehåll med likvärdiga "märkesvaror"? Är t.ex.en sylt med högre bärinnehåll och mindre socker sämre än ett känt märke bara för att det står Garant på förpackningen? Allt är givetvis inte jättebra, men det finns mycket som håller riktigt bra kvalité.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback