Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-15, 14:25
  #13
Medlem
Har själv bevittnat något jäkligt skumt i slutet av 80-talet. Jag och en kompis körde på en mindre landsväg på kvällen, vi såg 3 små ljus långt bort och uppe på himlen, dom såg ut att sitta på något triangelformat. Vi stannade bilen, och stod mitt på vägen och kollade upp på himlen, det va mörkt ute, den här triangel formade saken, kommer glidande ovanför oss, helt ljudlöst, kanske 100m upp i luften! Sedan försvinner den bara, helt ljudlöst! Vi bara stod och kollade på varandra " va fan va det"! 😀 Känndes lite mysko och skumt 😊
Citera
2018-12-15, 14:29
  #14
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigedemokraat
I andra länder har de gått ut med att UFO-fenomenet är en verklighet. I Sverige döljer man fortfarande det hela. Varför tror ni att just Sverige väljer att mörka den uppenbara sanningen?

Universum är oändligt, därmed är chanserna för intelligent utomjordiskt liv också oändliga. Att hävda att dessa varelser inte heller skulle besöka vår planet är bara korkat och att leva i förnekelse.

Jag själv har sett minst 2 objekt som inte kunde identifieras av flygradar. Båda gångerna hade jag vittnen, min bror och min syster. Det ena objektet flög dagtid och försvann spårlöst. Jag var alltså inte ensam.

Har ni själva haft liknande syner, dela med er av dem här.

Tror ni att den svenska regeringen har avtal som gör att de tvingas dölja fenomenet? I andra länder skrattar man åt svenskarna som fortfarande faller för regeringens lögner.

Tycker ni att det är okej att regeringen mörkar just UFO-fenomenet för svenskarna? Jag tycker att vi alla förtjänar att veta att vi inte är ensamma i universum. Det är inte rätt att dölja sådant här för sin befolkning, i min åsikt.

Länk för intresserade svenskar: http://www.ufo.se

Menar du oidentifierade flygande föremål eller utomjordingar nu?

Ifall du menar utomjordingar, vilket land har gått ut med att de sett dessa?
Citera
2018-12-15, 14:31
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverigedemokraat
I andra länder har de gått ut med att UFO-fenomenet är en verklighet. I Sverige döljer man fortfarande det hela. Varför tror ni att just Sverige väljer att mörka den uppenbara sanningen?

Universum är oändligt, därmed är chanserna för intelligent utomjordiskt liv också oändliga. Att hävda att dessa varelser inte heller skulle besöka vår planet är bara korkat och att leva i förnekelse.

Jag själv har sett minst 2 objekt som inte kunde identifieras av flygradar. Båda gångerna hade jag vittnen, min bror och min syster. Det ena objektet flög dagtid och försvann spårlöst. Jag var alltså inte ensam.

Har ni själva haft liknande syner, dela med er av dem här.

Tror ni att den svenska regeringen har avtal som gör att de tvingas dölja fenomenet? I andra länder skrattar man åt svenskarna som fortfarande faller för regeringens lögner.

Tycker ni att det är okej att regeringen mörkar just UFO-fenomenet för svenskarna? Jag tycker att vi alla förtjänar att veta att vi inte är ensamma i universum. Det är inte rätt att dölja sådant här för sin befolkning, i min åsikt.

Länk för intresserade svenskar: http://www.ufo.se

Det finns inga utomjordiska UFOn, om det finns UFOn så är dom av mänskligt ursprung. Hela UFO agendan är till för att du inte ska tro på Gud.
Citera
2018-12-15, 14:35
  #16
Medlem
SektenAnderssons avatar
Om man tror på utomjordingar har man ingen vidare kontakt med Gud..
Citera
2018-12-15, 14:36
  #17
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Om man tror på utomjordingar har man ingen vidare kontakt med Gud..
Tror man på gud har man ingen vidare kontakt med verkligheten.
Citera
2019-02-07, 03:46
  #18
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigedemokraat
I andra länder har de gått ut med att UFO-fenomenet är en verklighet. I Sverige döljer man fortfarande det hela. Varför tror ni att just Sverige väljer att mörka den uppenbara sanningen?

Menar du på allvar att Sverige döljer något om UFO-fenomen? Har du inte besökt sidan UFO Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av sverigedemokraat
Universum är oändligt, därmed är chanserna för intelligent utomjordiskt liv också oändliga. Att hävda att dessa varelser inte heller skulle besöka vår planet är bara korkat och att leva i förnekelse.

Ja, universum är nog oändligt. Dock behöver det inte betyda att det finns intelligent liv på andra ställen i universum, men givetvis kan det finnas intelligent liv nånstans där ute, men än är det inte bevisat.

Citat:
Ursprungligen postat av sverigedemokraat
Tror ni att den svenska regeringen har avtal som gör att de tvingas dölja fenomenet? I andra länder skrattar man åt svenskarna som fortfarande faller för regeringens lögner.

Tycker ni att det är okej att regeringen mörkar just UFO-fenomenet för svenskarna? Jag tycker att vi alla förtjänar att veta att vi inte är ensamma i universum. Det är inte rätt att dölja sådant här för sin befolkning, i min åsikt.

Okej! Har du något bevis på att regeringen mörkar UFO-fenomenet? Obskyra YouTube-klipp som tonårskillar satt ihop är inget bevis.

Och nej, jag är inte så intresserad av UFO-frågan och har aldrig sett något UFO. Men jag minns att mina föräldrar såg något på himlen när jag var i 10-årsåldern, men jag hann inte se det, och mina föräldrar är heller inte intresserade av ämnet.

Det finns inget som helst bevis på att någon intelligent civilisation skulle ha besökt jorden. Och vad jag vet har inte Sverige någon UFO-minister. Jag ser dessa UFO-trådar som ett komiskt inslag som lättar upp en tråkig dag.

Länk för intresserade svenskar: http://www.ufo.se[/quote]
__________________
Senast redigerad av Pajosv 2019-02-07 kl. 03:50.
Citera
2019-02-07, 16:13
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv

Ja, universum är nog oändligt. Dock behöver det inte betyda att det finns intelligent liv på andra ställen i universum, men givetvis kan det finnas intelligent liv nånstans där ute, men än är det inte bevisat.



Det borde väl vara nästan oändligt svårt att hitta varandra i ett oändligt universum? Dessutom är universum -vad- 15 miljarder år gammalt, och vi har klarat av att ta oss från jordens gravitation i 60 år ungefär. Att ett flygande tefat lyckades störta i Roswell bara 15 år innan detta är ett minst sagt osannolikt sammanträffande m.a.o.
Citera
2019-02-08, 19:53
  #20
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigedemokraat
I andra länder har de gått ut med att UFO-fenomenet är en verklighet. I Sverige döljer man fortfarande det hela. Varför tror ni att just Sverige väljer att mörka den uppenbara sanningen?

Universum är oändligt, därmed är chanserna för intelligent utomjordiskt liv också oändliga. Att hävda att dessa varelser inte heller skulle besöka vår planet är bara korkat och att leva i förnekelse.

Jag själv har sett minst 2 objekt som inte kunde identifieras av flygradar. Båda gångerna hade jag vittnen, min bror och min syster. Det ena objektet flög dagtid och försvann spårlöst. Jag var alltså inte ensam.

Har ni själva haft liknande syner, dela med er av dem här.

Tror ni att den svenska regeringen har avtal som gör att de tvingas dölja fenomenet? I andra länder skrattar man åt svenskarna som fortfarande faller för regeringens lögner.

Tycker ni att det är okej att regeringen mörkar just UFO-fenomenet för svenskarna? Jag tycker att vi alla förtjänar att veta att vi inte är ensamma i universum. Det är inte rätt att dölja sådant här för sin befolkning, i min åsikt.

Länk för intresserade svenskar: http://www.ufo.se

Nog finns det ”UFO’s” och märkliga objekt i skyn som inte beter sig enligt gängse normer.
Det du dock kan stryka från listan är att dessa är besökare från andra planeter. Det är helt enkelt en omöjlighet, oavsett hur oändligt många världar som kanske finns där ute.

Blicka innåt istället. Under våra fötter. Vrid klockan bakåt i tiden. Långt bak.

Gjorde inte clas svahn nån dokumentär där han nystade i ghost rockets, och dök i en sjö?
Jag har inte sett den men gissar att den inte levererade något resultat.
Men tanken är rätt, sjöar och hav är där vi bör leta om vi ska spana efter intelligent liv som möjligen flyger runt i skyn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback