Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-27, 16:19
  #1
Medlem
I andra länder har de gått ut med att UFO-fenomenet är en verklighet. I Sverige döljer man fortfarande det hela. Varför tror ni att just Sverige väljer att mörka den uppenbara sanningen?

Universum är oändligt, därmed är chanserna för intelligent utomjordiskt liv också oändliga. Att hävda att dessa varelser inte heller skulle besöka vår planet är bara korkat och att leva i förnekelse.

Jag själv har sett minst 2 objekt som inte kunde identifieras av flygradar. Båda gångerna hade jag vittnen, min bror och min syster. Det ena objektet flög dagtid och försvann spårlöst. Jag var alltså inte ensam.

Har ni själva haft liknande syner, dela med er av dem här.

Tror ni att den svenska regeringen har avtal som gör att de tvingas dölja fenomenet? I andra länder skrattar man åt svenskarna som fortfarande faller för regeringens lögner.

Tycker ni att det är okej att regeringen mörkar just UFO-fenomenet för svenskarna? Jag tycker att vi alla förtjänar att veta att vi inte är ensamma i universum. Det är inte rätt att dölja sådant här för sin befolkning, i min åsikt.

Länk för intresserade svenskar: http://www.ufo.se
Citera
2018-06-27, 16:48
  #2
Medlem
AslakVikingssons avatar
Att det finns liv på andra planeter någonstans ute i universum det förstår nog dom flesta. Jag är skeptisk till att dom dock har/är varit här. Men om vi leker med tanken att dom har/är här så förstår jag att regeringar döljer det. Skulle regeringen gå ut i morgon och säga "Vi har kontakt med varelser från planeten "xxxx" och dom har besökt oss flertalet gånger." Då skulle folk få någon form av panik och plundra butiker, köpa vapen och skjuta mot allt som rör sig typ. Vilket skulle nog skapa en hel del kaos.

Folk är inte särkilt smarta och tänker inte. Inte för att jag på något sätt gillar vår skit regering men om det finns utomjordingar i Sverige så förstår jag varför det döljs.
Citera
2018-06-27, 17:28
  #3
Medlem
Denoms avatar
Vad ska regeringen göra?
Citera
2018-06-27, 17:40
  #4
Medlem
ChristianXs avatar
Det är väl ingen som har ifrågasatt om det finns sådana flygande objekt som inte kunnat identifieras? Men hur menar du att Sverige döljer det? Eller menar du att det finns bevis för att svenska staten döljer bevis för att dessa kommer från en utomjordisk intelligens? Du får nog utveckla resonemanget lite...
Citera
2018-06-27, 22:23
  #5
Medlem
Onan-erarens avatar
Regeringen döljer väl en massa annat som vi inte vet om ännu, så varför inte detta? Tänk vad de måste stå till svars för om det kommer fram å som nån skrev tidigare om masspaniken, lika bra ätt lägga locket på för det man egentligen inte VET med största sannolikhet har man inte så ont av. Vad VET de om Palmemordet? Kanske inte mer än vi eller så vet de mer än vad vi anar.
Citera
2018-06-27, 22:36
  #6
Medlem
Även om utomjordingar besökt vår planet så är nog lilla Sverige inte tillräckligt viktigt för att få veta det.

Rolig tråd dock. Skulle nog varit på någon annan avlägsen del av forumet om man inte blandat in regeringen.
Citera
2018-06-27, 22:58
  #7
Medlem
Har vi på något sätt hamnat i konspirationsforumet?

Citat:
Ursprungligen postat av sverigedemokraat
I andra länder har de gått ut med att UFO-fenomenet är en verklighet. I Sverige döljer man fortfarande det hela. Varför tror ni att just Sverige väljer att mörka den uppenbara sanningen?

Varje dag registreras hundratals oidentifierade flygande objekt i svenskt luftrum, de flesta blir sedan registrerade som identifierade flygande objekt. De som inte blir det brukar vara fåglar eller drönare. Varför skulle tidningarna skriva om dessa triviala saker?

Citat:
Universum är oändligt, därmed är chanserna för intelligent utomjordiskt liv också oändliga. Att hävda att dessa varelser inte heller skulle besöka vår planet är bara korkat och att leva i förnekelse.

Varför skulle livsformer i universum vara intelligenta? Över 99% av alla livsformer på vår planet är inte intelligenta, de har inte ens ett nervsystem att vara intelligent med. Varför skulle då sk. "intelligenta" livformer besöka vår jord från andra galaxer? Statistiskt skulle det vara enormt sällsynt. Att det däremot förekommer livsformer i universum är nog snart ganska bekräftat.



Citat:
Jag själv har sett minst 2 objekt som inte kunde identifieras av flygradar. Båda gångerna hade jag vittnen, min bror och min syster. Det ena objektet flög dagtid och försvann spårlöst. Jag var alltså inte ensam.

Aha, så du har en aktiv flygradar på din tomt? För inte menar du väl ADSB-Mode S som du ofta hittar på fligtradar24 och andra ställen? Dessa sidor registrerar bara ADSB-Mode S signaler från flygplanens transpondrar med programmet Dump1090. De kan inte upptäcka flygande objekt som inte har transponder (såsom drönare, fåglar, jaktflyg, luftballonger etc.).


Citat:
Har ni själva haft liknande syner, dela med er av dem här.
Jag ser nog dagligen runt 20 UFO tills de är identifierade som flyg, myggor, flugor etc.
Citera
2018-06-27, 23:19
  #8
Moderator
Tinuviels avatar
Vi provar här:

Politik: inrikes --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2018-06-28, 06:32
  #9
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Att det finns liv på andra planeter någonstans ute i universum det förstår nog dom flesta. Jag är skeptisk till att dom dock har/är varit här. Men om vi leker med tanken att dom har/är här så förstår jag att regeringar döljer det. Skulle regeringen gå ut i morgon och säga "Vi har kontakt med varelser från planeten "xxxx" och dom har besökt oss flertalet gånger." Då skulle folk få någon form av panik och plundra butiker, köpa vapen och skjuta mot allt som rör sig typ. Vilket skulle nog skapa en hel del kaos.

Folk är inte särkilt smarta och tänker inte. Inte för att jag på något sätt gillar vår skit regering men om det finns utomjordingar i Sverige så förstår jag varför det döljs.
Varför skulle folk få panik av det?
Citera
2018-06-28, 07:17
  #10
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Världens största UFO-arkiv finns i Norrköping av alla ställen. Ta en tripp dit och spendera några dagar och lusläs dokument så kan du säkert hitta något intressant.
Citera
2018-12-09, 16:13
  #11
Medlem
Fast nu är det väl mer en massa jävla UFOn som har gömt undan någon form av regering från folket?
Citera
2018-12-10, 02:37
  #12
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Att det finns liv på andra planeter någonstans ute i universum det förstår nog dom flesta. Jag är skeptisk till att dom dock har/är varit här. Men om vi leker med tanken att dom har/är här så förstår jag att regeringar döljer det. Skulle regeringen gå ut i morgon och säga "Vi har kontakt med varelser från planeten "xxxx" och dom har besökt oss flertalet gånger." Då skulle folk få någon form av panik och plundra butiker, köpa vapen och skjuta mot allt som rör sig typ. Vilket skulle nog skapa en hel del kaos.

Folk är inte särkilt smarta och tänker inte. Inte för att jag på något sätt gillar vår skit regering men om det finns utomjordingar i Sverige så förstår jag varför det döljs.
Varför skulle folk få panik och börja skjuta vilt omkring sig?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback