Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-27, 12:03
  #1
Medlem
kevross avatar
Finns det någon möjlighet att spara spelen man spelar ?
Citera
2018-06-27, 12:05
  #2
Medlem
Fotbollspucks avatar
Nej.
Citera
2018-06-27, 12:16
  #3
Medlem
Soluss avatar
Inte på riktig hårdvara. Vill du kunna spara och ladda så får du använda dig av en emulator med save state-funktionalitet.
Citera
2018-06-27, 12:28
  #4
Medlem
kevross avatar
Tack
Citera
2018-06-27, 13:59
  #5
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
Finns det någon möjlighet att spara spelen man spelar ?
Fanns det inte en cartridge om jag inte minns fel?
Citera
2018-06-27, 20:37
  #6
Medlem
Vissa spel har den möjligheten antingen på diskett eller så kan spelet ha ett password system. De flesta spel är dock så korta att det inte behövs.

Antar dock att det är nåt helt annat du pratar om eftersom det är 2018, du tänker väl inte fuska i nåt spel?
Citera
2018-06-27, 20:44
  #7
Medlem
eliras avatar
Om du har en Action Replay MK VI så kan du spara ut din "state" på disk, och sedan börja om därifrån. Har dock aldrig provat, för det vore ju fusk.

Många andra cartridgar har säkert denna funktion men Action Replay är ju bäst så varför bry sig om de andra. Kolla bara den här reklamen!
Citera
2018-06-28, 07:41
  #8
Medlem
kevross avatar
Hej

Nej självklart tänker jag inte fuska, Jag köpte denna commodoore för två månader sedan och fastnade totalt för spelen the last ninja 1,2,3 som jag spelat de sista fjorton dagarna och dom tre spelen var enda orsaken till mit köp av commodore 64.

Tycker bare det är jobbigt att börja om från början varje gång, Jag vågar inte låta den stå tänt medans jag är på jobbet då datorn och skärmen med tlbh är ungefär 30 år gamla (brandrisk)

Det följde med två cartridge som skulle göra det möjligt att loada pirat spel enligt sälgare, Inget jag använt eller provat på även om det följde med två lådor disketter med spel och program.Dessutom köpte jag alla tre last ninja som original på nätet.
Citera
2018-06-28, 21:08
  #9
Medlem
mogs avatar
Uppdaterade rubriken.

//Mod
Citera
2018-07-28, 11:46
  #10
Medlem
supremanics avatar
Vad är det för jävla dumheter att påstå att det inte skulle gå att spara på en c64?!
Det går alldeles utmärkt om spelen har stöd för det och man har ett media att spara till så som diskett!
Skulle varit omöjligt med långa RPGs som Buck Rogers, Phantasie osv om det inte skulle gått att spara.

The last ninja serien har dock inte stöd för att spara spel.
Med cartridges som action replay kan du spara state till RAM men du kan mig veterligen inte i någon utav de som finns spara detta till diskett så att det kan laddas in efter en omstart.
Citera
2018-08-06, 18:17
  #11
Medlem
Krickerts avatar
Det fanns flera cartridger som man kunde spara med.
Dock ingen som commodore tillverkade själva vad jag minns,bara tredjeparts tillverkare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback