Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-27, 11:42
  #1
Medlem
Hej! behöver hjälp att hitta en person via discord. det är inte så att jag behöver en ip adress för det visar en hel stad utan en närmare beskrivning på en hemadress eller liknande.

verkar vara ganska svårt men om någon vet hur det skall göras, dela gärna infon.
Citera
2018-06-27, 12:03
  #2
Medlem
Beror på vad personen nickar, använder personen samma nick på flera andra tjänster?

Exempelvis: Personen heter DESTROYER6669 på discord, en googlesökning visar att personen även har en twitter, instagram, lastfm och spotify med det namnet, kanske är personen så pass dum att hen har skrivit sitt riktiga namn och t.om ort på någon av de andra tjänsterna?
Citera
2018-06-27, 12:53
  #3
Medlem
Mintafs avatar
Här kanske du hittar något
Citera
2018-06-27, 18:37
  #4
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
1.Analysera personens nickname
2. Gå in på personens discordprofil och kolla om han har länkat sitt Spotify konto, steamkonto eller liknande.
3. Om han har länkat sin Spotify så har du hans hela namn där.
3. Om han har länkat sin steam så analysera hans profil och försök hitta namn, kolla om han har ett ESEA konto länkat med steam, där står alltid hela namn.

Annars tror jag inte det går, lycka till.
Citera
2018-06-27, 19:10
  #5
Medlem
Kan du inte ringa hans ISP och få fram närmare information med hjälp av personens IP-adress?
Citera
2018-06-27, 19:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Kan du inte ringa hans ISP och få fram närmare information med hjälp av personens IP-adress?
Och du tror att dom säger "Jaha! Vill du veta var en av våra kunder bor och du har en IP-adress. Självklart ger vi dig det utan några som helst frågor".

Ta med ditt domstolsbeslut eller så ger dom inte ut ett skit.
Citera
2018-06-27, 20:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaeeta
Och du tror att dom säger "Jaha! Vill du veta var en av våra kunder bor och du har en IP-adress. Självklart ger vi dig det utan några som helst frågor".

Ta med ditt domstolsbeslut eller så ger dom inte ut ett skit.

Man får ju lov att vara lite smidig när man frågar.
Citera
2018-07-08, 09:50
  #8
Medlem
Pilskjutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Man får ju lov att vara lite smidig när man frågar.

Förhoppningsvis är det BBB då dom har inkompetenta agenter.
Som skrivet innan, har du ett användarnamn som inte är "John1" utan något mer unikt så är det utan problem lätt att få tag på uppgifter, om du ger mig användarnamnet så kan jag kika i mitt bibliotek.
Citera
2018-07-11, 19:13
  #9
Medlem
Kan avslöja att en vanlig kundserviceagent på en ISP inte ens har möjlighet att söka på IP-adress pga att den tabben inte ska kunna ske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback