Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-25, 15:53
  #13
Medlem
ovlis avatar
Tog själv 280 ug och kände knappt något. Började med 140, endast färger blev lite starkare. Efter tre timmar tog jag ytterligare 140, men gav ingen skillnad.

Har i efterhand konstaterat att det är totalt slöseri att ta LSD om man går på någon typ av anitdep (jag tar SNRI) och antipsykotiska. Visste ju att effekten kunde dämpas, men att det helt skulle slå ut en dos på nästan 300ug trodde jag inte.
Citera
2018-07-25, 15:53
  #14
Medlem
ovlis avatar
dubbelpost
Citera
2018-07-26, 11:30
  #15
Medlem
För att få en "resa inom mig själv" eller liknande behöver jag mixa lsd och gräs. En vanlig lsd speciellt under 500ug är ganska basic i termerna CEVs osv.

Citat:
Ursprungligen postat av ovli
Tog själv 280 ug och kände knappt något. Började med 140, endast färger blev lite starkare. Efter tre timmar tog jag ytterligare 140, men gav ingen skillnad.

Har i efterhand konstaterat att det är totalt slöseri att ta LSD om man går på någon typ av anitdep (jag tar SNRI) och antipsykotiska. Visste ju att effekten kunde dämpas, men att det helt skulle slå ut en dos på nästan 300ug trodde jag inte.

Mja alltså du tog inte direkt 300ug när du återdoserade 3h senare. Men såklart är anti-psykotiskt anti-lsd, säger nästan sig självt! Det är nog bättre att skippa hallucinogener överlag om man behöver gå på sådan medicin. Peace!
Citera
2018-07-27, 09:27
  #16
Medlem
Rufoss avatar
Ena stunden läser man om folk som tappar bort sig totalt på 200ug, åker på psykologiska rymdresor där egot / medvetandet dör och återskapas o.s.v. Det sägs att man ska ha "stor respekt" för LSD, och att det är så sjukt trippigt.

Sedan hittar man folk som säger att de tagit 500ug utan att ens se mönster.

Ok..
__________________
Senast redigerad av Rufos 2018-07-27 kl. 09:58.
Citera
2018-07-27, 17:38
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Ena stunden läser man om folk som tappar bort sig totalt på 200ug, åker på psykologiska rymdresor där egot / medvetandet dör och återskapas o.s.v. Det sägs att man ska ha "stor respekt" för LSD, och att det är så sjukt trippigt.

Sedan hittar man folk som säger att de tagit 500ug utan att ens se mönster.

Ok..
Toleransen kan variera ganska rejält mellan olika individer och jag har något minne av att t ex Stanislav Grof har varit inne på detta just när det gäller LSD. Min introduktion till psykedelisk svamp bestod till exempel av 30 gram färsk cubensis, vilket jag uppskattar motsvarar runt 3,5 gram torrvikt. Detta resulterade i att jag blev lite småfnittrig och att färger förstärktes. That's it. För många andra hade det varit nog för en ganska rejäl resa, men i mitt fall brukar det snarare handla om 7-8 gram. Ett tag verkade jag behöva gå ännu högre, men jag misstänker att det kan bero på att jag då vägde mer (en faktor som för övrigt många verkar bortse ifrån).
Citera
2018-07-27, 18:35
  #18
Medlem
HenkWeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Ena stunden läser man om folk som tappar bort sig totalt på 200ug, åker på psykologiska rymdresor där egot / medvetandet dör och återskapas o.s.v. Det sägs att man ska ha "stor respekt" för LSD, och att det är så sjukt trippigt.

Sedan hittar man folk som säger att de tagit 500ug utan att ens se mönster.

Ok..

Hej! Min tro om saker är att lappar med Lsd som säljs via darknet och sådana platser är mer korrekt hanterade vad gäller att handskas med just lapparna och klimat de förvaras i etc, att det köps in väldigt stora mängder innan de säljs på tex darknet av erkänt stabila nätverk (tänk tex Gamma goblin, som är lika med top notch på alla plan) och att någon som säljer Lsd och vill fortsätta tjäna stora pengar och förser kunder med det de betalar för och DOM VET HUR MAN GÖR på alla punkter för allas intresse.
Lappar som florerar på gatan är oftare slarvigt förvarade, inköpta av tillfälliga källor, petade och tummade på vilket halverar eller helt full förstör potens i hela blottrn och effekt uteblir och i ständig rörelse innan de landar på någons tungspets.

jag brukar tänka att 200 är 100 för att inte bli besviken på verkligheten och det stämmer bra.
Moe´s lappar är korrekta och det är äkta vara och proffsigt hanterade hela vägen.
Tänk på att aldrig pilla och tumma på blotterna innan bruk, ta med pinsett och stoppa direkt på tungan. Enjoy!
Min top 5 finaste åktur var en tidig resa på 90Ug av en nederlänskt LSD-25 blotter av högsta klass.
Petar man i sig 150 ärliga ug av en ren och bra framställd syra så går det inte missa.... Det är något jag står för. Smäll 500ug och få mig att tro att det är obetydligt och inte något överväldigande... Då är det papper utan substans på ni äter :P

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback