Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Han är faktaresistent tyvärr. Han gör originalservice för att "få stämplarna i boken" för han är rädd om andrahandsvärdet enligt hans egna utsago. Har rekommenderat honom en "turkverkstad" som jag vet är okej, och gör samma för inte ens två tusen, men han ska minsann ha originalstämplar...
Men som sagt, stämplar i "boken" är enbart värdefulla om man har en nyare bil, och som det fortfarande är garanti på.
Med tanke på hur många bilverkstäder (märkes) som fuskar, så är dessa stämplar av mycket tveksamt egentligt värde, men det fattar inte medelsvensson.
Tvivlar fortfarande starkt på att en gammal Fiat kostar 7000kr att serva och gällande värde är jag som sagt tveksam, jag tror att de flesta gör sin service för att de är rädda om sin bil. Självklart kan man göra den själv, men att tro att det skulle ha något värde genom att skriva det i sin servicebok är urbota korkat.
Sen vad du säger om "nyare bil"... Visst är servicen viktig om du vill ha kvar nybilsgarantin, men annars är resonemanget korkat. Varför skulle man liksom anlita någon för att få sitt sovrum tapetserat, varför skulle man anlita någon för att spränga berg när man vill bygga ut, anlita en revisor, gå på restaurang eller vad som helst?
Vill bara förtydliga att alla inte gick fordonstekniska på gymnasiet och att ni som kan meka anser det onödigt att lämna bilen på service köper nog inte mina argument att det är onödigt att köpa bröd eftersom man kan baka det själv.
Men för att vara konkret till TS så skulle inte jag bry mig det minsta om serviceboken om det finns en historik kring vad som gjorts...