Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-28, 00:31
  #13
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är ok att kalla oss svenskar vad som. Lagen är inte till för oss. Så ingen fara att kalla oss sjuka. dumma totalt 100% idioter. Det är vad vi liksom är, vi har skapat en lag där alla som säger att vi inte ska bli i minoritet ska dömas för HMF.
Citera
2018-06-28, 12:43
  #14
Medlem
HipToBeSquares avatar
Han blev censurerad eftersom han kritiserade systemet och inte HMF. HMF gäller inte svenskar.
Citera
2018-06-29, 00:08
  #15
Moderator
Ruskigbusss avatar
Notera dock att han aldrig fällts i svensk domstol för HMF, utan enbart tillfälligt blivit avstängd från Facebook.
Citera
2018-06-29, 01:45
  #16
Medlem
farfars avatar
Flam har rätt, men det lite tråkiga är att han själv drar antisemitkortet så fort nån drar judar över en kam på liknande vis.
Citera
2018-06-29, 07:26
  #17
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Vi ÄR fega och ryggradslösa. Jag skäms varje dag över mig själv, mitt folk och mitt land. Vi tar kuken - vi ger den inte.
Det spelar ingen roll om svenskar är si eller så. Det kan fortfarande utgöra hmf om man uttrycker sanningar, se:

Dom: Olagligt skriva att svarta har lägre IQ – trots att det är sant
http://www.friatider.se/dom-olagligt...att-det-r-sant
Citera
2018-06-29, 09:49
  #18
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Flam har rätt, men det lite tråkiga är att han själv drar antisemitkortet så fort nån drar judar över en kam på liknande vis.

Ah, synd att han hycklar, för det är ju som du säger sant, det han påstår.
Citera
2018-06-29, 12:48
  #19
Medlem
Expohunters avatar
Att han har blivit blockad tyder på att svenskar har en rejäl ryggrad. Ty vi vågar minsann trycka på rapporteraknappen.

Att han själv är sionistisk jude är en sak, men han gör nog mer nytta för samhället än 100 #jähadister.
Citera
2018-06-29, 15:14
  #20
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Vi ÄR fega och ryggradslösa. Jag skäms varje dag över mig själv, mitt folk och mitt land. Vi tar kuken - vi ger den inte.

För oss kvinnor är det ju en självklarhet att man tar kuken - man kan ju knappast ge den. Tänk också på att många svenska karlar egenligen vill vara kvinnor, så dom är INTE ryggradslösa. Bara lite feminina av sig.
Citera
2020-07-10, 12:28
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Är han verkligen? Jag anser att mycket av det i samhället som Aron kritiserar är samma saker som de som talar om den zionistiska världsordningen menar kommer från den. Såsom feminism, mångkultur och marxism.

Visst är han israelvänlig. Jag hade också varit vänligt inställd till ett land där jag som svensk skulle fått medborgarskap och arbetstillstånd bara pga min etnicitet. Om inte annat when shit hits the fan.

Åter till ämnet så har han förvisso en poäng. Men jag tror det är en sanning med modifikation. För svensken generellt är ganska tolerant, konflikträdd och har lång stubin. Men när stubinen gått så finns det ingen väg tillbaka. Det är det skedet vi börjar närma oss med små trippande steg.

Flam har likt många (de flesta?) andra (framförallt utomeuropeiska) invandrare/främlingar en politisk åsikt i främmande majoritetsländer (Sverige i Flams fall) och en helt annan i den egna gruppens majoritetsland (Israel i Flams fall).
Citera
2020-07-10, 18:23
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Svenskar som grupp kan omfattas av bestämmelsen i 16 kap. 8 § brottsbalken men uttalandet utgör inte missaktning.
Målgruppen för inlägget är den breda majoritetsgruppen svenskar.
Uttalanden som riktar sig mot majoritetsgrupper gör sig inte gällande i lika stor utsträckning som i förhållande till minoritetsgrupper, eftersom HMF utgör en inskränkning av yttrandefriheten.

Vill bara upplysa om att det är judar som skapat denna lagstiftning.

Så det är bland annat baserat på det som Flam anser att svenskar saknar hjärna och ryggrad.

/Johan
Citera
2020-07-13, 09:40
  #23
Medlem
King-Fjomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Aron Flam blev blockad (tillfälligt?) från Facebook för att ha droppat denna kommentaren:


Flam försvarar tilltaget på sin blogg genom att påstå att det var ett skämt och att han inte menar etniska svenskar, han menar "alla svenskar":

Källa för båda citaten: https://www.aronflam.com/blog-aron/2...antirasisterna

- Är Flams uttalande hets mot folkgrupp?

- Är det okej att förminska andra etniciteter när det inte är mot exempelvis judar? (Flam är själv jude)

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Aron Flam blev blockad (tillfälligt?) från Facebook för att ha droppat denna kommentaren:


Flam försvarar tilltaget på sin blogg genom att påstå att det var ett skämt och att han inte menar etniska svenskar, han menar "alla svenskar":

Källa för båda citaten: https://www.aronflam.com/blog-aron/2...antirasisterna

- Är Flams uttalande hets mot folkgrupp?

- Är det okej att förminska andra etniciteter när det inte är mot exempelvis judar? (Flam är själv jude)

Han har ju rätt. Vi svenskar är ju mesiga och ja det finns utan tvekan många svenska stolpskott. Men ja om jag hade skrivit att jag har sett grisar som är mer egalitära än judar hade farbror blå knackat på och åtalat mig för hets mot folkgrupp. Man ska vara konsekvent!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback