Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-25, 21:15
  #1
Medlem
Tuschpennans avatar
I Windows 10:s låsskärm så visas det slumpvis olika fotografier. Men hur ska jag gå tillväga för att kunna få chansen att ett av mina fotografier ska visas?

Det står på en gammal post (2009) att Windows Spotlight hämtar bilderna från Bing men det var inte begripligt det som stod där. Sannolikheten att ett av mina fotografier skulle visas är mikroskopisk. Men om jag inte har något foto publicerat på det ställe som hämtar upp bilderna så kommer det aldrig att inträffa.

Så, hur gör jag för att det ska finnas en ytterst liten chans att ett av mina fotografier kan visas på en Windows 10-låsskärm?
Finns det någon här som kan svaret?

Tack!
Citera
2018-06-25, 21:28
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Hittar ingen svensk guide som beskriver detta, så jag hoppas en engelsk går lika bra.

Den har bättre bilder och det är samma sätt i Windows 10 och 8.
https://www.howtogeek.com/134727/how...-on-windows-8/
Citera
2018-06-25, 21:36
  #3
Medlem
Tuschpennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Hittar ingen svensk guide som beskriver detta, så jag hoppas en engelsk går lika bra.

Den har bättre bilder och det är samma sätt i Windows 10 och 8.
https://www.howtogeek.com/134727/how...-on-windows-8/

Att själv byta ut sin bakgrundsbild hänger jag med på. Men hur kan jag få ett foto att hamna på någon annans Windows-dator? Eller blir det automatiskt "tillgängligt" för andra om jag själv har det som bakgrundsbild?
Citera
2018-06-25, 22:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuschpennan
Att själv byta ut sin bakgrundsbild hänger jag med på. Men hur kan jag få ett foto att hamna på någon annans Windows-dator? Eller blir det automatiskt "tillgängligt" för andra om jag själv har det som bakgrundsbild?

Nej det kommer inte att hända
Citera
2018-06-25, 22:25
  #5
Medlem
Tuschpennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archiballt
Nej det kommer inte att hända
Så vilket fotobibliotek väljer de ut från för att hitta fotografier som kan presenteras för andra?
Citera
2018-06-29, 06:32
  #6
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuschpennan
Att själv byta ut sin bakgrundsbild hänger jag med på. Men hur kan jag få ett foto att hamna på någon annans Windows-dator? Eller blir det automatiskt "tillgängligt" för andra om jag själv har det som bakgrundsbild?

Ok, uppfattade frågan som att du ville ha det på egen dator.
I så fall får du nog kontakta gruppen för Bing på Microsoft.
Citera
2018-07-04, 11:30
  #7
Moderator
rotadents avatar
Jag skulle gissa att Microsoft har någon eller några personer som väljer ut bilderna väldigt noga. Det finns väl massor av skäl till att det skulle kunna skita sig om de hade exempelvis en tävling för att välja ut bilder. De kommer att visas på miljontals datorer världen över så de får inte göra någon upprörd (exempelvis religiös symbolik), det får inte finnas någon tvekan om copyright, etiska frågor etc.

Så svaret är nog, ta riktigt bra bilder och publicera dem på många ställen så att någon av de som väljer ut bilder på Microsoft snubblar över dem...
Citera
2019-03-01, 00:49
  #8
Medlem
Tuschpennans avatar
Har någon hittat rätt på hur det går till? Jag förstår att det måste vara tämligen spektakulära fotografier som krävs. Man var ska de vara publicerade för att det ens ska finnas en mikroskopisk möjlighet att det kan bli publicerade?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback