Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 01:21
  #121
Medlem
Här är rapporten.

http://docdro.id/ccvzhj2
Citera
2018-07-24, 06:37
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
Och CP-skadade kanske tar illa upp, om du påpekar att de är obegåvade. Ska vi sluta att tala om för dem, att de är dumma i huvudet?

Hur ser ditt samhälle ut, där du bara kan njuta? Finns det plats för några känslor? Har du något bra argument, för att du inte ska ersättas av en robot? Ett argument där du bortser från dina eventuella känslor.

CP-skador är in fact inte dumma i huvudet, det är en muskelstörning, inte en i hjärnan. Har in fact dejtat en person med CP. Fast som sagt, alla tar illa upp av något, och jag tänker inte anpassa mitt språk så alla får sitt safe space. Jag anpassar mig såklart på jobbet dock.

Du beskrev det. När robotar kan ta över allt arbete' och människan kan lägga sin tid på att älska, filosofera, resa, etc. Det är mitt idealsamhälle.

Nu börjar vi hamna väldigt OT dock. Poängen jag lagt fram är att man. Är helt jävla efterbliven om man tror att en undersökning har låg trovärdighet för den "bara" involverad 8 länder, trots att liknande undersökningar sällan är så pass omfattande.
Citera
2018-07-27, 07:59
  #123
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
What? Detta kan vara det mest efterblivna jag läst. Så en undersökning som undersöker Sveriges rykte, är ovetenskaplig för att den undersöker Sverigebilden som folk har i G8 länderna? Dvs, för att den gör det den ämnar att göra, är den ovetenskaplig? Har du fått en släng av Downs eller?
Haha, du har visat att du inte läser tråden utan bara vräker ur dig dumheter för stunden.
Mitt förtydligande ligger bara ett par inlägg upp men du läste det inte ens. Du tycks vara både dum och slö. Jag citerar det du uppenbart INTE läste:
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, jag fick det svar jag förtjänade med den formuleringen av frågan.
Vad jag menar är givetvis att det uppstår problem OM någon tar undersökningen som vetenskapligt bevis på att flyktingpolitiken har fungerat. Så länge man förstår att ett rykte INTE är samma sak som en vetenskapligt bekräftad verklighet är det inga problem.

Jag tycker att man snarast ska ta undersökningen som en varningssignal och ett tydligt tecken på en skev ”Sverigebild”.
Citera
2018-07-27, 09:45
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Haha, du har visat att du inte läser tråden utan bara vräker ur dig dumheter för stunden.
Mitt förtydligande ligger bara ett par inlägg upp men du läste det inte ens. Du tycks vara både dum och slö. Jag citerar det du uppenbart INTE läste:

Det är inte samma sak att ignorera som att missa. Denna undersökning pekar på omvärldens syn på Sverige. Inte huruvida vår invandringspolitik fungerar eller inte, vilket heller inte är vad den ämnar att bevisa.
Citera
2018-07-27, 09:54
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Det är inte samma sak att ignorera som att missa. Denna undersökning pekar på omvärldens syn på Sverige. Inte huruvida vår invandringspolitik fungerar eller inte, vilket heller inte är vad den ämnar att bevisa.

Alltså den välkända, och numera så avskydda, s.k "Sverigebilden".
Dvs det är viktigare vad andra länder TROR om Sverige, än hur det de facto ÄR i det lilla dysfunktionella landet vid polcirkeln.

Humorn är stor när det konstateras att Sverige ligger högt på listan pga vår flyktingpolitik, medans andra länder högt upp på listan har en allt annan än generös flyktingpolitik. Jag syftar på Japan, Schweiz och faktiskt även Danmark. Är verkligen bristen på logik så svår att se för de som hyllar rapporten?
Har det någonstans frågats efter grunden till den (ännu) positiva bilden av Sverige, eller är det ett önsketänkande att det beror på den huvudlösa invandringspolitiken?
Citera
2018-07-27, 10:16
  #126
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
På varje utländskt forum eller sajt med kommentarer ser jag hån och åter hån om Sverige, typ: "Muslims will rape you swedes", "Your wives will get gang-raped by terrorists", "Fuck you muslim Sweden", "Sweden - rape capital of the world" osv...

Skulle personligen våga påstå att Sverige har fått världens sämsta rykte pga flyktingpolitiken.

"varje forum"

Du vet om att internet består av mer än /pol/ och the_donald, va?

Sverige har, generellt, gott rykte. med det sagt förnekar jag inte våra problem. Däremot är det en försvinnande liten del på internet som skriver som de citaten du påstår. Faktum är att det nästan är de enda amerikanska "forumen" där jag ens ser sån retorik, och jag hänger på en hel del. Genomsnittsamerikanen är fortfarande "Oooh IKEA! Dala horse! ABBA!".
Citera
2018-07-27, 10:43
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Alltså den välkända, och numera så avskydda, s.k "Sverigebilden".
Dvs det är viktigare vad andra länder TROR om Sverige, än hur det de facto ÄR i det lilla dysfunktionella landet vid polcirkeln.

Humorn är stor när det konstateras att Sverige ligger högt på listan pga vår flyktingpolitik, medans andra länder högt upp på listan har en allt annan än generös flyktingpolitik. Jag syftar på Japan, Schweiz och faktiskt även Danmark. Är verkligen bristen på logik så svår att se för de som hyllar rapporten?
Har det någonstans frågats efter grunden till den (ännu) positiva bilden av Sverige, eller är det ett önsketänkande att det beror på den huvudlösa invandringspolitiken?

Vem sa viktigare? Undersökningen undersöker som sagt omvärldens syn, inget annat.

Den positiva bilden på Sverige beror på på många saker. Inte minst vår starka ekonomi. Sen tror ju dock många vi har kvar folkhemmet.
Citera
2018-07-27, 10:48
  #128
Medlem
Foruejsonlys avatar
Vi får väl se när nästa undersökning kommer om några år, när utanförskapsområdena blivit ännu mer utanför och därmed fler radikala som är kapapla till i stort sett vad som helst. Vi har inte sett det värsta ännu!
Citera
2018-07-27, 10:56
  #129
Medlem
Mad monks avatar
Hur fan kan de få ljuga så jävla ogenerat. Jävla PK-pack!
Citera
2018-07-27, 12:36
  #130
Medlem
Så avskyvärt att landet blir hyllat för något som bara halva befolkningen står bakom.
Citera
2018-07-27, 19:35
  #131
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Det är inte samma sak att ignorera som att missa. Denna undersökning pekar på omvärldens syn på Sverige. Inte huruvida vår invandringspolitik fungerar eller inte, vilket heller inte är vad den ämnar att bevisa.
Problemet är givetvis att omvärldens syn på Sverige i allra högsta grad påverkas av den skeva ”Sverigebild” som marknadsförs utåt. Som jag visar i mitt inlägg 25/6 är Svenska institutet en betydande aktör när det gäller spridandet av den gravt tillrättalagda ”Sverigebilden”.

Svenska institutet är en statlig myndighet under UD. Som sådan ska den följa grundlagens krav på saklighet och opartiskhet (”saklighetskravet”). Falsk marknadsföring av detta slag är rimligen helt oförenlig med saklighetskravet.

Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Vem sa viktigare? Undersökningen undersöker som sagt omvärldens syn, inget annat.

Den positiva bilden på Sverige beror på på många saker. Inte minst vår starka ekonomi. Sen tror ju dock många vi har kvar folkhemmet.
Att ekonomin skulle vara stark stämmer inte. SKL har flaggat för att det saknas mellan 30 och 50 miljarder fram till 2021. Se vidare här: (FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?
Citera
2018-07-27, 19:44
  #132
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Så avskyvärt att landet blir hyllat för något som bara halva befolkningen står bakom.

Halva befolkningen inklusive en massa invandrare är ansvariga för det här men lever inte som de lär. Alla som kan lämnar mångulturen. Ingen söker sig till den. Vad invandrarna gör eller inte gör är egentligen inte intressant. De kommer hit och stannar kvar därför att de har den svenska makten på sin sida. Vad det är frågan om är att fördärva Sverige främst beträffande svenskarna själva. Eller nej, det är inte målet men det är konsekvenserna av massinvandringen som är ett medvetet drag från både den svenska "högern" och den svenska "vänstern".
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-07-27 kl. 19:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback