2009-06-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vilka granskar det då?

Rent spekulativt borde väl det vara Högsta domstolen eller JK?

Hur lång tid tar det inte förrens det kommer tas upp i Europadomstolen? Han hinner väl mucka innan dess, samt vilken säkerhetsklass sitter han på?

Sitter han på någon kåk i GBG så borde det kanske gissningsvis vara skogome?
Rent spekulativt från min sida vill säga.
Citera
2009-06-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vilka granskar det då?
jag vet inte faktiskt, allt som han pratar om är så vimmsigt och jag vet inte själv heller.
Citera
2009-06-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Rent spekulativt borde väl det vara Högsta domstolen eller JK?

Hur lång tid tar det inte förrens det kommer tas upp i Europadomstolen? Han hinner väl mucka innan dess, samt vilken säkerhetsklass sitter han på?

Sitter han på någon kåk i GBG så borde det kanske gissningsvis vara skogome?
Rent spekulativt från min sida vill säga.

Jag tror han vill få rätt i sakfrågan, han måste väl ändå begära resning i Sverige också?
Men han sitter inte i Göteborg än, han flyttas till Göteborg imorgon. Han har suttit på Salberga.
Citera
2009-06-11, 21:51
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfly3
Så lät det inte på Tito ialla fall, Pelle Svensson var där flera dagar i rad förra veckan för att skriva klart allt. Det ska tydligen granskas i Sverige först.
Han har ett år på sig sedan HD inte medgett prövningstillstånd. Skälet varför Tito har bråttom är väl att han inte vill sitta längre än nödvändigt. Sannolikheten att Europadomstolen skulle bifalla hans klagomål (Europadomstolen har inte makt att ändra domar) är enligt min åsikt noll.
Citera
2009-06-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Han har ett år på sig sedan HD inte medgett prövningstillstånd. Skälet varför Tito har bråttom är väl att han inte vill sitta längre än nödvändigt. Sannolikheten att Europadomstolen skulle bifalla hans klagomål (Europadomstolen har inte makt att ändra domar) är enligt min åsikt noll.

Jag fick ändå det intrycket att det fanns ett datum nu som skulle hållas, men det är klart man kan ju inte lita på det där.
Nej, eller hur, det spelar väl ingen roll vad Europadomstolen tycker om det inte skulle vara något extremt konstigt. Det känns ju ändå som ett ganska vanligt våldtäktsmål.
Det känns ju ganska ironiskt att Tito snackar om jäv för Bodström när det är hans fru som skriver hans överklagan. Känns som hela målet är jäv.
Citera
2009-06-11, 23:42
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Det känns ju ganska ironiskt att Tito snackar om jäv för Bodström när det är hans fru som skriver hans överklagan. Känns som hela målet är jäv.
Ett ombud kan inte vara jävigt på det sättet i det sammanhanget. Att det är hans fru, som dessutom är jurist, är helt i sin ordning.

Det finns dock ett talesätt; den som är sin egen advokat har en idiot till klient.
Citera
2009-06-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ett ombud kan inte vara jävigt på det sättet i det sammanhanget. Att det är hans fru, som dessutom är jurist, är helt i sin ordning.

Det finns dock ett talesätt; den som är sin egen advokat har en idiot till klient.

hahaha, det var väl ungefär dit jag ville komma. Jag menar det är väl inte bara domstolar av alla de slag som skall övertygas när det gäller den här typen av anklagelser. Det finns väl inget brott som är så allmänt avskyvärt som våldtäkt och sexuellaövergrepp mot barn.
Citera
2009-06-12, 04:32
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
hahaha, det var väl ungefär dit jag ville komma. Jag menar det är väl inte bara domstolar av alla de slag som skall övertygas när det gäller den här typen av anklagelser. Det finns väl inget brott som är så allmänt avskyvärt som våldtäkt och sexuellaövergrepp mot barn.
Det borde vara domstolar som ska övertygas. Tyvärr är de så kraftigt medieuppmärksammade brottmål i Sverige att det finns en mediefaktor. Denna mediefaktor styr rätt ofta utgången av rättskipningen. Horribelt egentligen.
Citera
2009-06-16, 00:50
Medlem
en liten fågel viskade i mitt öra att Tito stämt Bert Karlsson på pengar för någon skiva och vunnit ganska nyligen, ligger det någon sanning i det, nån som vet?
Citera
2009-06-20, 07:03
Medlem
Citat:
Det borde vara domstolar som ska övertygas. Tyvärr är de så kraftigt medieuppmärksammade brottmål i Sverige att det finns en mediefaktor. Denna mediefaktor styr rätt ofta utgången av rättskipningen. Horribelt egentligen.

Ja det är konstigt att det kunnat bli så. Titomålet känns väldigt knepigt med mysko vittnesmål.
Citera
2009-07-13, 12:19
Medlem
bilder från gripandet av T (under arkivbilder/kändisar)

www.kulen.se
Citera
2009-07-31, 14:21
Medlem
Pungs avatar
Tito beltran ute om 88 dagar. Vad tror ni händer?

Så här har jag räknat.

TB anhölls 071108.

Han släpptes i väntan på dom 080121.

Han var mao häktad i 74 dagar som han får räkna av från straffet.

Den slutgiltiga domen kom 081010. Han fängslades samma dag och har suttit inspärrad sen dess. Dvs 264 dagar fram tills idag. (det var skottår i fjol).

Den totala strafftiden 2,5 år = 913,125 dagar (365,25 X 2,5)

Av dessa är det praxis att sitta två tredjedelar = 608,75 dagar.

Totalat har TB avtjänat 338 dagar.

Upp till sex månader kan dessutom avtjänas i fotboja = 182,625 dagar

608,75 - (338 + 182,625) = 88,125 dagar.

Tid kvar för TB att sitta inburad: 88 dagar.

TB är mao ord ute igen om mindre än tre månader.

vad tror ni kommer hända? Nya medieutspel och rasistanklagelser eller kommer han försöka hålla så låg profil som det bara går, vänta ut de sista sex månaderna och sen lämna landet?

Tror ni han kommer försöka återuppta sin karriär?

(Not. jag är inte säker på att det är så här man räknar ut strafftid. Men det borde stämma någorlunda)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in