Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-10-20, 18:19
  #13
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopefishy
Har en läkare rätt o stänga av min förnyelse av apodos (innehåller bara zopiklon och alimemazin) då jag numer vägrar lämna pisse prov, har lämnat up i snart 9 år för att få ritalin men kännde nu när jag börjat jobba igen att jag inte behövde dem.. har dom rätt att kräva mer up nu eller?
Det är ju inte så att någon läkare "har rätt att stänga av min förnyelse". Läkaren har gett dig ett recept och kan ju bara strunta i att förnya det eftersom att han/hon inte tycker du ska ha det längre. Det är ju inte så att du "har rätt" till zopiklon, så fungerar det inte.
Citera
2019-10-20, 20:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är ju inte så att någon läkare "har rätt att stänga av min förnyelse". Läkaren har gett dig ett recept och kan ju bara strunta i att förnya det eftersom att han/hon inte tycker du ska ha det längre. Det är ju inte så att du "har rätt" till zopiklon, så fungerar det inte.

Borde inte det trappas ur.. det är det jag tänker inte bara låta det gå ur, har snvänt samma dos i över 10år..
Citera
2019-10-20, 22:07
  #15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopefishy
Borde inte det trappas ur.. det är det jag tänker inte bara låta det gå ur, har snvänt samma dos i över 10år..
Om hållit dig till en tablett är det nog tveksamt om du behöver trappa ut det. Du kan ju ta en halv tablett några dagar och sen sluta om du vill.
Citera
2019-10-20, 22:09
  #16
Medlem
olagligt !!
Drogtest vid behandling av adhd ska inte göras på rutinhttps://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Nyheter/2019/10/Krav-pa-drogtest-for-behandling-av-adhd-ska-inte-stallas-pa-rutin/
Citera
2019-10-20, 22:14
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Om hållit dig till en tablett är det nog tveksamt om du behöver trappa ut det. Du kan ju ta en halv tablett några dagar och sen sluta om du vill.

Har käkat 3x7.5mg i över 10år... det är tre st
Citera
2019-10-20, 22:18
  #18
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopefishy
Har käkat 3x7.5mg i över 10år... det är tre st
Jaha ok, det är inte så det läkemedlet ska användas överhuvudtaget. Det är pundardosering. Behandlingslängden är också helt fel. Om du vill kan du plocka bort en tablett i taget. Det går säkert bra med några dagar mellan trappstegen men ta annars en vecka. Du kan ju ta en halv tablett en vecka till sist innan du slutar.
Citera
2019-10-20, 22:19
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
olagligt !!
Drogtest vid behandling av adhd ska inte göras på rutinhttps://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Nyheter/2019/10/Krav-pa-drogtest-for-behandling-av-adhd-ska-inte-stallas-pa-rutin/

Nu är det så att jag ej tar ritalin längre, och då jag i min behandlingsplan med just min adhd medicin tackade ja ännu en gång för urinprov, och nu slutat med dom har dom fått för sig att dom ska fortsätta ta up på mig trots att jag är ren och har ett jobb (anledning till avslut av ritalinen) för att få min zopiklone som jag haft även den utan att behöva pissa.
Citera
2019-10-20, 22:22
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jaha ok, det är inte så det läkemedlet ska användas överhuvudtaget. Det är pundardosering. Behandlingslängden är också helt fel. Om du vill kan du plocka bort en tablett i taget. Det går säkert bra med några dagar mellan trappstegen men ta annars en vecka. Du kan ju ta en halv tablett en vecka till sist innan du slutar.

Yes får nog bli så, pallar inte med öppenvården längre, men ska nog in på ett sista salivprov för analys på prodiagnostics så får se vad det säger var lite mer än en månad sen jag slutade ta klonazepam och rökte en 0.25 i fredags utöver det är jag ren nu, och sån liten mängd vrukar vara borta på 2-3 dagar och ska lämna saliv
Citera
2019-10-20, 22:24
  #21
Medlem
hippilis avatar
Har tramadol och zopiclon på recept sedan många år, läkare gör ju blodprov någon gång på året bland annat för att göra en koll om man har något som man inte har recept på
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback