Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 22:37
  #1
Medlem
Hej jag jobbar 14 dagar på 14 dagar av och får hem resan betald av arbetsgivaren till min hem ort oavsett vart i europa jag skriver mig. Just nu har jag en kåk här i sverige men är sugen på att flytta till något varmare land eftersom jag är trött på snö och kyla. Vad skulle ni rekommendera det jag vill ha är närhet till bra resturanger, ett bra gym gärna med pool, vackra vyer och gärna lite pubar att kunna ta några kalla på å träffa lite kvinnor.
Citera
2018-06-24, 22:49
  #2
Medlem
Swedenfirst1910s avatar
Marbella är bra om du är ute efter lite friska kvinnor:P
Citera
2018-06-25, 01:52
  #3
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJonte
Hej jag jobbar 14 dagar på 14 dagar av och får hem resan betald av arbetsgivaren till min hem ort oavsett vart i europa jag skriver mig. Just nu har jag en kåk här i sverige men är sugen på att flytta till något varmare land eftersom jag är trött på snö och kyla. Vad skulle ni rekommendera det jag vill ha är närhet till bra resturanger, ett bra gym gärna med pool, vackra vyer och gärna lite pubar att kunna ta några kalla på å träffa lite kvinnor.

Off topic, men får man fråga vad du jobbar med?
Citera
2018-06-25, 08:41
  #4
Medlem
Jag är maskin förare i Norge
Citera
2018-06-25, 10:08
  #5
Medlem
Riddarhusets avatar
Jag skulle undvika rena semesterorter där man nästan uteslutande träffar människor som skall parta hela tiden. Så blir man lätt alkoholiserad på sikt.
Bättre att köra Barcelona eller Lissabon eller mindre billigare orter.
För att få ett vanligt liv med teater, opera, utställningar, museer, fina historiska byggnader.
Eller promenader i gamla stan, shoppa lite, danskurser, kurser i portugisiska/spanska.
Kanske delat med en kollega som jag går omlott med och halverat hyreskostnaden.
Citera
2018-06-26, 11:08
  #6
Moderator
Falukropps avatar
UE: utomlands --> Long Stay: långtidsvistelser
/Moderator
Citera
2019-06-30, 11:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jag skulle undvika rena semesterorter där man nästan uteslutande träffar människor som skall parta hela tiden. Så blir man lätt alkoholiserad på sikt.
Bättre att köra Barcelona eller Lissabon eller mindre billigare orter.
För att få ett vanligt liv med teater, opera, utställningar, museer, fina historiska byggnader.
Eller promenader i gamla stan, shoppa lite, danskurser, kurser i portugisiska/spanska.
Kanske delat med en kollega som jag går omlott med och halverat hyreskostnaden.

Har du erfarenheter ifrån Lissabon som du kan berätta om?
Tycker Portugal låter intressant av flera olika anledningar för en lite längre bosättning, typ
2-3 år eller mer om man lyckas skapa sig ett fungerande liv där.
Ser mest fördelar, förutom språket. Men vet att de går att använda engelska ganska långt som brukligt i landet. Kanske får hålla sig runt turistområden till en början och plugga på och försöka lära sig portugisiska till en bas nivå.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2953178

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback