Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 13:43
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kannang
Om hon bara vill vara kompis så får du väl acceptera det?

Nej. Jag vill inte ha en väninna.
Citera
2018-07-10, 19:31
  #98
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Är det vanligt menar du att heta tjejer söker upp män i vänskapssyften?

Hur ska jag veta? Din fråga är subjektivt formulerad för att få det att låta konstigt. Knappast att de "söker" upp män, snarare är det något som händer bara.
Citera
2018-07-10, 20:05
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Hur ska jag veta? Din fråga är subjektivt formulerad för att få det att låta konstigt. Knappast att de "söker" upp män, snarare är det något som händer bara.

Jag vet inte, livserfarenhet? Hon sökte efter mig systematiskt tills det att jag lade in den mest försiktiga stöten tänkbart, och då var vi redan Facebookvänner, men som denna historien visade så betyder inte Facebookande skit.
Citera
2018-07-10, 21:07
  #100
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Berätta gärna om jag gjort något fel i den här historien för jag har aldrig varit med om något liknande. Har ni???

För en tid sedan när jag läste en fristående kurs återförenades jag med en tidigare kurskamrat (läste dock aldrig i samma grupper) som jag för första gången beslutade mig för att konversera med. Jag upplevde att hennes ögonkontakt var fokuserad och efterhängsen, men det finns givetvis folk som har den typen av kroppsspråk, så säker kunde jag förstås aldrig vara att romantiskt intresse förelåg.

Dagarna efteråt satte hon sig alltid bredvid mig om tillfället gavs, konverserade, blev vän med mig på Facebook utan betänkligheter och i mina naiva värld såg det ut som ett tillfälle att lägga in en stöt, för varför annars så aktivt eftersöka just mig? Hon vet ju hur killar fungerar.

Vad händer då när jag frågar om att byta nummer med tjejen ifråga? Ett patetiskt ursäktsförsök (fel på mobilen) och bryskt adjö

Sedan den episoden var vår kontakt sporadisk och kortvarig, där hon tog alla tillfällen för att nu istället undvika att sitta bredvid mig och ens tilltala mig (möttes vi i en trappuppgång kunde hon dock prata lite kort som en ren social instinkt).

Vad jag fick det hela till, efter denna förvirring, var att tjejen ifråga ENDAST bli kompis med mig (åtminstone under kursens gång) och så fort jag lade in en stöt sprang hon åt andra hållet, trots singelskap.


Till tråden diskussionsunderlag nu:

Hur vanligt är det att en het tjej systematiskt söker upp en annan attraktiv (nåväl.=) kille endast i kompissyfte och ge den reaktionen som jag fick efter ett ganska oskyldigt initiativ att byta nummer med varandra?

Har jag inte varit med om något ytterst märkligt?

Nånstans måste man ju sitta. Att hon satte sig bredvid dig kanske bara berodde på att du kändes som en normalvettig person att sitta bredvid. Det behöver inte betyda att hon är romantiskt intresserad. Att hon kollade länge på dig måste ju ha berott på något annat än romantiskt intresse, eftersom hon uppenbarligen inte är intresserad.
Hon kanske har någon annan kille på gång, eller så kanske hon är lesbisk eller vadsomhelst.
Det viktiga är ju hursomhelst att hon inte verkar intresserad av dig.

Kunde du förresten inte ha tagit med henne lite vid sidan om efter kursen och snackat in dig då, istället för att fråga efter hennes nummer. Ifall intresse ändå finns/fanns hade det nog gått lättare.
Citera
2018-07-11, 13:06
  #101
Medlem
Vad gör du nu?
Vad har vi sagt om att konfrontera?
Vad är detta?
Vad sa vi om att gå och gråta på nätet?
Vad sa vi om att älta?

/kära hälsningar från din f.d relationsexpert
Citera
2018-07-12, 22:21
  #102
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Berätta gärna om jag gjort något fel i den här historien för jag har aldrig varit med om något liknande. Har ni???

För en tid sedan när jag läste en fristående kurs återförenades jag med en tidigare kurskamrat (läste dock aldrig i samma grupper) som jag för första gången beslutade mig för att konversera med. Jag upplevde att hennes ögonkontakt var fokuserad och efterhängsen, men det finns givetvis folk som har den typen av kroppsspråk, så säker kunde jag förstås aldrig vara att romantiskt intresse förelåg.

Dagarna efteråt satte hon sig alltid bredvid mig om tillfället gavs, konverserade, blev vän med mig på Facebook utan betänkligheter och i mina naiva värld såg det ut som ett tillfälle att lägga in en stöt, för varför annars så aktivt eftersöka just mig? Hon vet ju hur killar fungerar.

Vad händer då när jag frågar om att byta nummer med tjejen ifråga? Ett patetiskt ursäktsförsök (fel på mobilen) och bryskt adjö

Sedan den episoden var vår kontakt sporadisk och kortvarig, där hon tog alla tillfällen för att nu istället undvika att sitta bredvid mig och ens tilltala mig (möttes vi i en trappuppgång kunde hon dock prata lite kort som en ren social instinkt).

Vad jag fick det hela till, efter denna förvirring, var att tjejen ifråga ENDAST bli kompis med mig (åtminstone under kursens gång) och så fort jag lade in en stöt sprang hon åt andra hållet, trots singelskap.


Till tråden diskussionsunderlag nu:

Hur vanligt är det att en het tjej systematiskt söker upp en annan attraktiv (nåväl.=) kille endast i kompissyfte och ge den reaktionen som jag fick efter ett ganska oskyldigt initiativ att byta nummer med varandra?

Har jag inte varit med om något ytterst märkligt?

Du verkar inte ha minsta koll på hur tjejer fungerar, utan ser det enbart ur din egen synvinkel. Hon kände igen dig och ville såklart ha någon kompis i den nya kursen, så hon valde dig eftersom det verkade enklast. Du gick med på detta, ni satt bredvid varandra, ni blev vänner på Facebook, osv. I hennes huvud är du friendzonad för längesedan, och hon antar att du fattar det eftersom du inte tar kommando över situationen och tar initiativ till att det ska vara något mer.

När du sedan frågar efter numret inser hon att du bara är ännu en i raden av alla falska mesar som låtsas kunna ha en normal vänrelation med någon av motsatt kön men som egentligen bara vill innanför hennes trosor.

Du tycker det är märkligt för att "Hon vet ju hur killar fungerar.". Dubbelfel - (1) hon (liksom de flesta tjejer) vet inte ett smack om hur killar fungerar, hon vet bara hur hon skulle önska att de fungerar, och (2) du tror att så fort en tjej visar något som helst intresse att umgås med en kille så innebär det att de vill ligga med dem.

Styr upp det från början nästa gång, visa att du inte är någon jävla toffel som vill samla vänner, utan att du är en man som vet hur man umgås med kvinnor och att du inte skäms för att visa att du är intresserad av något mera.

Vem initierade förresten tilläggning av vän på Facebook, hon eller du?
Citera
2018-09-16, 21:48
  #103
Medlem
Hon ville vara social och trevlig, men du gav henne fel vibbar när du gjorde din "stöt". Hon har tydligt visat att hon inte är intresserad av dig på det sättet och det är väl bara att acceptera. Man tar självklart den risken varje gång man gör en "stöt" och det kan vara så att en tjej är intresserad när hon söker upp en, men oftast är det inte sexuellt intresse. Kan också vara så att hon har pojkvän och insåg att hon sände ut fel signaler, men om hon försvinner när du är i närheten lyckades du på något sätt ge henne ångest av att prata med dig.
Citera
2018-09-16, 22:30
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekiekipartang
Hon ville vara social och trevlig, men du gav henne fel vibbar när du gjorde din "stöt". Hon har tydligt visat att hon inte är intresserad av dig på det sättet och det är väl bara att acceptera. Man tar självklart den risken varje gång man gör en "stöt" och det kan vara så att en tjej är intresserad när hon söker upp en, men oftast är det inte sexuellt intresse. Kan också vara så att hon har pojkvän och insåg att hon sände ut fel signaler, men om hon försvinner när du är i närheten lyckades du på något sätt ge henne ångest av att prata med dig.

Släpp det. Det är flera månader sedan. Gå och gräv upp någon annan tråd, din uppviglare. Här har du ingenting att hämta.
Citera
2018-09-16, 22:55
  #105
Medlem
Kan berätta som en liten kuriosa att jag matchades med hennes syster på Tinder.

Tog dock bort henne... Men säkert trevlig!
__________________
Senast redigerad av Subzero1 2018-09-16 kl. 23:00.
Citera
2018-09-18, 00:24
  #106
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Satte mig brevid en kille med Asperger syndrom på bussen för att vara lite snäll då vi gick samma klass, han trodde direkt jag var intresserad och ville ha förhållande, började ragga på mig på msn och Facebook , och va svår att säga ifrån till då hans syndrom gjorde så han inte brydde sig så mkt om hur andra ville ha det. Till slut fick jag ringa hans pappa och be han säga ifrån till sonen och det gick bra, sonen lovade att slutade pragga på mig och bara ha kontakt i syfte av skolarbete, oss tjejer vill inte alltid ha förhållande men tyvärr är de så killar fungerar att ni ser en snygg tjej tänker ni direkt att ni vill ha barn osv. och de är ju så män o kvinnor fungerar väldigt olika
Citera
2018-09-18, 10:07
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Satte mig brevid en kille med Asperger syndrom på bussen för att vara lite snäll då vi gick samma klass, han trodde direkt jag var intresserad och ville ha förhållande, började ragga på mig på msn och Facebook , och va svår att säga ifrån till då hans syndrom gjorde så han inte brydde sig så mkt om hur andra ville ha det. Till slut fick jag ringa hans pappa och be han säga ifrån till sonen och det gick bra, sonen lovade att slutade pragga på mig och bara ha kontakt i syfte av skolarbete, oss tjejer vill inte alltid ha förhållande men tyvärr är de så killar fungerar att ni ser en snygg tjej tänker ni direkt att ni vill ha barn osv. och de är ju så män o kvinnor fungerar väldigt olika

Hej. Jag kunde inte låta bli och notera att du är en kvinna som skriver i min tråd. Är du intresserad av mig?
__________________
Senast redigerad av Subzero1 2018-09-18 kl. 10:16.
Citera
2018-09-18, 14:03
  #108
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Hej. Jag kunde inte låta bli och notera att du är en kvinna som skriver i min tråd. Är du intresserad av mig?
Lite kanske.
Men tror inte jag kan bli ihop med någon idag när jag har så dåligt liv(och ska låtsas allt är mitt fel bara för han ska se bra ut) , är inte så intresserad av killar längre och tänker mer på vad som kan hända om man gör något , att de kan bli arga och sen är det då mitt fel så jag är ännu sämre ses det som.även om man gör många saker bra blir man kallad de sämsta som finns.det är inte så roligt att vara ihop och tvingas må dåligt och ha någon som ska bestämma mycket över en och sen ljuga och hata en och sen ska andra säga det var mitt fel för jag valde inte en annan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback