Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 21:41
  #1
Medlem
Rojer Badra sökte asyl 2015 och beviljades TUT. Han uppgav sig ha förlorat familj i Syrien, men har bror och kusiner i Sverige och en farbror i Frankrike. Har åtta års grundskola, missbruksproblematik och psykisk ohälsa. Har under sin tid i Sverige hunnit dömas två gånger; den första gällde rattfylleri. Nu är det våldtäkt, olaga hot och narkotikabrott.

Våldtäkten skedde i december 2017. Han och kvinnan hade känt varandra en tid. Den aktuella kvällen ringde han och ville följa med ut. De var ett sällskap på tre personer som gick till en pub och sedan ville gå vidare till ett dansställe, men där var Badra portad. De tre delade på en taxi och kvinnan försökte få Badra att gå, men han dröjde sig kvar i hennes bostad. Till slut gick han emot henne och krävde att hon skulle ge honom ett "fucking blowjob". Hon var så rädd att hon kissade på sig och sprang ut på toaletten för att kräkas. Badra krävde att hon skulle ha sex med honom, annars skulle hans bröder som han påstod satt i en bil utanför döda henne och hennes familj. Han utförde en våldtäkt i soffan. Upprepade dödshot och ska även ha hotat hennes djur. Hon lyckades senare stänga honom ute ur lägenheten och larmade polis.

I januari 2018 blev han på nytt anmäld för våldtäkt. Brottsoffret den här gången var en kvinna från Rumänien som arbetade som prostituerad och sade sig ha blivit både kniv- och pistolhotad. Våldtäkten skulle ha skett i hans brors lägenhet. Enligt kvinnan hade Badra även anlitat henne vid ett tidigare tillfälle utan att betala för sig. De två har eventuellt haft knarkaffärer tillsammans. Bevisningen räckte inte och åtalet ogillades.

Så är det hotet mot kommunpersonal; Badra var missnöjd för att han inte fått bidrag han sökt och begav sig den 12 april 2017 till kommunhuset i Upplands-Bro. Tre kvinnor jobbade i receptionen och en av dem talade arabiska. Han hävdade senare att hon inte förstod hans dialekt, något som hon i förhör bestämt förnekat. När han inte fick tala med handläggarens chef sade han att han skulle hämta en dunk bensin och komma tillbaka och elda på personalen.

Några dagar senare kontaktade han TV4 och påstod att han skulle sätta eld på sig själv utanför kommunhuset i Sollentuna. Polis kallades till platsen, det utlovade dådet uteblev dock.

I rätten hävdade Badra att han enbart sagt att han skulle tända eld på sig själv och att receptionisten missförstått, och åtalet ansågs inte styrkt i denna del.

Badras förklaring i förhör;

Varje dag gick jag fram och tillbaka till kommunen, sov på gator, i snö och is och var hungrig. Jag har lidit mycket och fick inte mycket hjälp. Då sa jag till de på kontoret enkelt: "Är det inte bättre att ni tar en flaska bensin och häller på mig och dödar mig istället för att göra det långsamt varje dag".

Får enligt fupen 6 000 kr/mån av Migrationsverket. I ett yttrande från Frivården står att han läser på SFI och får ersättning via Försäkringskassan.

Påföljden blev fängelse 2 år 9 mån och utvisning med förbud att återvända före 2028-05-09. Domen är överklagad.

Enligt Migrationsverket har Badra inte gjort sannolikt att han riskerar flyktinggrundande förföljelse. Rojer Badra är inte flykting och han har inte heller beviljats uppehållstillstånd med sådant skydd. Trots detta är det inte säkert att han kommer att utvisas. Detta beror på hur Migrationsverket bedömer läget i Syrien efter avtjänat straff.

Citat:
Den 9 maj dömdes den 30-årige mannen till fängelse i två år och nio månader samt utvisning, efter att ha våldtagit en kvinna i Upplands Väsby i december förra året. Han dömdes även för narkotikabrott, men friades från en misstänkt våldtäkt och hot om att tända eld på kommunpersonal i Upplands-Bro.
https://mitti.se/nyheter/brott/fange...valdtakt-copy/

Identitetskortet oblurrat: https://imgur.com/a/DuC5H94

Arvodeskostnad i tingsrätten, betalas av staten: 481 560 kr.

Attunda TR, B 647-18
Fup: https://minfil.com/keU2Z5e6b8/Attund..._Aktbil_38.pdf
Yttrande Frivården: https://minfil.com/ldU8Z5e4bb/Attund...Aktbil_132.pdf
Yttrande Migrationsverket: https://minfil.com/idUdZ8edbb/Attund...Aktbil_168.pdf
Dom: https://minfil.com/m1U0Z5e2b2/Attund...2018-05-09.pdf
Dagboksblad: https://minfil.com/j7U6Zae2b9/Attund...2018-06-12.pdf
__________________
Senast redigerad av blomvattnare 2018-06-25 kl. 15:15. Anledning: misstänkt 1.02 som visade sig inte vara det, inlägget återställt i sin helhet
Citera
2018-06-24, 23:20
  #2
Medlem
krautbrains avatar
Ekonomisk flykting som bara behöver göra en sak för att bli försörjd. Att bete sig. Inte ens det klarar han av. Vilken jävla sopa till människa.
Citera
2018-06-25, 01:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
kan vi inkludera Sverige i Donald Trumps så kallade skithålsländer?
avloppen vallfärdar till Sverige och söker asyl sedan leker man rövare under tiden.

hade det inte varit mer intelligentare för syriern att sköta sig under prövotiden han söker asyl och sedan när han fått asyl då istället börja dumma sig?
det minskar risken att nekas asyl om han sköter sig.


det bästa vore förstås att hålla sig i skinnet!

redan vid första mötet med Migrationsverkets personal borde man ha skrivit en avvikelserapport om vildhjärnan!
Hur har du kommit fram till den slutsatsen?
Det sker kontinuerligt utvisningar från Sverige av personer med hög kompetens på grund av bagatellartade formella fel av olika slag,
medan alla möjliga rövhål, kriminella och våldtäktsmän får stanna i landet.
Så det där har du nog missuppfattat.
Citera
2018-06-25, 04:17
  #4
Medlem
Bajsaren789s avatar
Tyckte fan att jag kände igen ohyran. Stammis på krogen jag jobbar på.
Citera
2018-06-25, 06:20
  #5
Medlem
Krickerts avatar
Babben rör ju på sig i af.
Kungsängen/Sollentuna/Väsby ligger ju en bit ifrån varandra,i af om man åker kommunalt.
Citera
2018-06-25, 08:34
  #6
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Varför skulle Sverige vilja ha tillbaka honom 2028?
Obegripligt att man tidsbegränsar utvisningen.

Och så klart borde han skickas till syriskt fängelse direkt.
Citera
2018-06-25, 13:45
  #7
Medlem
Citat:
Delar av artikeln borttagen enligt regel 1.02 - upphovsrätten. Texten lagd i citatruta för tydlighetens skull. Länk till källa:

https://petterssonsblogg.se/2018/06/...-valdtakt-m-m/


/Mod
Om ni kontrollerar publiceringstid är det enkelt att se att denna tråd publicerades 24 juni, pettersson publicerade den 25:e. Hans publicering har gjorts med mitt godkännande.

Jag har således inte gjort mig skyldig till något brott mot upphovsrätten. Texten är min och alla använda källor är angivna och publicerade.
Citera
2018-06-25, 13:58
  #8
Medlem
Maria: 2018-06-24 21:41

Pettersson
Kod:
<meta property="article:published_time" content="2018-06-25 T07:01:40+00:00" />
<meta property="article:modified_time" content="2018-06-25 T07:01:40+00:00" />

Säger väl allt!
__________________
Senast redigerad av u99HSHH 2018-06-25 kl. 14:02.
Citera
2018-06-25, 14:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Hur har du kommit fram till den slutsatsen?
Det sker kontinuerligt utvisningar från Sverige av personer med hög kompetens på grund av bagatellartade formella fel av olika slag,
medan alla möjliga rövhål, kriminella och våldtäktsmän får stanna i landet.
Så det där har du nog missuppfattat.


ja, det stämmer invandrare som fått upp.h. tillstånd och fått riktiga arbeten i Sverige utvisas pga teknikaliteter som att man lyft för låg lön pga att arb.givaren gjort fel med löneutb.
det blir så fel som det bara kan bli med godtycklig hantering av arbetande människor!

man utvisar bra människor på fel grunder tycker jag.

om syriern Bajram hade hållit sig i skinnet och inte gjort sig känd som en bråkis stake.
kanske hade det gett honom fördelar i ansökan om upphållstillstånd?
nu är han troligtvis rökt?


jag har inget emot invandrare som sköter sig, mina bästa vänner är utländska och dessa är mycket mer givmildare än majoriteten av Svenssons någonsin kommer att bli.

du skall se om du lär känna en blatte på riktigt och sedan blir hembjuden på middag.

talesättet mi casa es su casa stämmer till 100% när man blir hembjuden till invandraren!!
invandraren bjuder på allting som finns att äta.
kommer du hem till en kristen invandrare plockar man alltid fram bästa spritan du som svenne varken har råd att dricka eller köpa på systemet.

alla invandrare är inte skit i det här landet, det är bara vissa som utmärker sig som lågvattenmärken!

jag skulle nog vilja säga att det finns mer av skit Svenssons i Sverige än skit Abdullahs
Citera
2018-06-25, 15:20
  #10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Om ni kontrollerar publiceringstid är det enkelt att se att denna tråd publicerades 24 juni, pettersson publicerade den 25:e. Hans publicering har gjorts med mitt godkännande.

Jag har således inte gjort mig skyldig till något brott mot upphovsrätten. Texten är min och alla använda källor är angivna och publicerade.
Ja, så är det, vilket jag missade. Inlägget är återställt i sin helhet. Ber om ursäkt.

/Mod
Citera
2018-06-25, 22:50
  #11
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Människor har andra kulturellt betingade sociala normer, alla som jobbar med människors beteenden vet att man gör som man brukar, vi vill ha rutiner, vi är vanemänniskor. Alla som jobbar med att påverka människor vet att det är en mycket trög process, att nämna en sak i tv hjälper inte, den måste nämnas 100-tals gånger på olika sätt för att få en påverkan. Att lyfta problemen med homofobi tog säkert 20 år eller mer för att skapa en hyffsat bred tolerans.
Vi måste respektera att människor utifrån måste ha några generationer på sig för att aklimatisera sig till våra normer, en generation går inte att böja hur mycket som helst, sedan måste deras barn ta över den processen. Jämför med en 70-åring som hängde med i utvecklingen, trendord, inneresorna, renoveringarna, teknikprylarna - det gick ett tag sedan kom "näe, nu har det väl ändå gått lite väl långt, men men jag hänger väl inte med" och då var det deras hemmaplan tex språket var inte ett problem (den mest grundläggande sociala normen).
Politiker vet detta och kämpar för att överbrygga kritiken så att generationer hinner växa upp, dämpa massan. Se till att tillräckligt stor grupp kommer hit så det blir ett självrullande system.
Som sagt man gör som man brukar och socialarbetare beskriver det med "tänk vilka trauma en del av dessa genomlevt" och det är då grunden för att se det dumma beteendet som en del av präglingen hemifrån, en prägling som individen själv inte kan förstå och beskyllas för, det krävs en stor human insats för att hjälpa den individen på rätt köl och se till att denne bara för över en del av det dumma till sina barn (det tar ju som sagt några generationer att ta bort ett beteende).

En trög process att anpassa sig, påstår du. Kan du då förklara att detta klientel förmår snappa upp alla rättigheter i den stund dessa nämns, medan de ställer sig oförstående till att ett samhälle också innefattar skyldigheter.

Den här assymeterien tycks märklig.

Jag tycker slödder av detta slag kan få fundera på detta som hemläxa, och en påtaglig sådan: Sverige bjuder på hemresa och så kan vederbörande begrunda sitt förhållande till sina medmänniskor på plats i sitt hemland.
Citera
2018-07-17, 21:17
  #12
Medlem
Citat:
Igår skärpte Svea hovrätt straffet för syriern till 4 år och 6 månaders fängelse. Skadeståndet sänktes något till 115 000 kronor och utvisningstidens längd var oförändrad. Anledningen till det skärpta straffet var att syriern nu även dömdes för en våldtäkt mot en prostituerad kvinna i januari 2018 och ett mordhot i april 2017 där han hotade att hämta bensin och tända eld på både sig själv och receptionspersonal på Upplands Väsbys kommunhus. Båda dessa brott hade Attunda tingsrätt tidigare friat honom för.
http://www.informationskriget.se/201...by/#more-10020
https://www.nordfront.se/hovratten-s...ands-vasby.smr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback