Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-27, 06:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobiltelefon
Om man helt ratar svenskarna och svenskorna (vilket är den uppenbara lösningen här) slipper man alla dessa problem. Det är ju helt otroligt att en sådan skitsak som lite sex skall bli så byråkratiskt i lilla feminist-Sverige, "samtyckeslagar", "man har rätt att ändra sig" och allt möjligt flummande.

Det är också intressant att läsa inlägg om "männen är problemet". Ja, det kanske är så att svenska män är ett "problem" lika mycket som svenska honor men det kan ju också bero på värderingar som trummats in under lång tid och slutligen totalt kortslutit allt logiskt och kritiskt tänkande med följden att normal interaktion människor emellan inte längre fungerar.

Uppenbarligen är sex i Sverige mycket komplicerat och kräver omfattande analyser, "är jag med på detta?", "känns det rätt såhär mitt i akten?", "kanske jag borde våldtäktsanmäla när det är klart?" "klart det är våldtäkt, jag tog emot tre stycken men vill inte ha den fjärde, klart det är våltäkt!"

Bättre att följa ett antal grundprinciper:

1. Ha säker sex.
2. Undvik att ha sex med mentalfall (den gruppen inkluderar feminiserade svenskar/svenskor förutom diagnosticerade fall enligt vedertagen psykiatri).
3. Undvik att ha sex med en person som börjar tala om samtycke (det är inte normalt helt enkelt).
4. Undvik sex med personer som tar fram samtyckesappar på sina enheter.

Man slipper då mycket problem, inte minst att behöva fundera på när våldtäktsanmälningen kommer in efter avslutad akt.

Om det är något som leder till rasism (och då menar jag i ordets sanna bemärkelse och i meningen "utrota genetiskt underlägsna") är det lagar som denna. Kommer man på sådan lagstiftning som "samtyckeslagen" OCH dessutom utvecklar appar av den typ som i tråden ligger sådana tankar nära. Det är något som gått fel i processen när det plötsligt 2018 behövs sådana appar för en process som fungerat utmärkt bra under hela mänsklighetens (och övriga arters) historia men som nu plötsligt ändrats.

Feminist-Sverige är inget annat än en soptipp för allehanda vansinniga tankar och idéer. I princip ett enda stort mentalsjukhus med ett oerhört antal mentalpatienter samlade på ett och samma ställe. Det är inte utan att man blir "rasist" på kuppen (närmare bestämt mot den genetiskt defekta, underlägsna "samtyckesarten" som tydligen inte ens klarar av att ha sex utan våldtäktsanmälningar och appar). "Homo Samtyckius" är en avart, en anomali. Ingen bra anomali utan ett snedsteg i utvecklingen.

Edit: Jag är avundsjuk på djurarterna. De har det bra, sex utan byråkrati. Helt otroligt bra alltså. Inte en våldtäktsanmälan så långt ögat når, inte en massa filosoferande efter akten... De har bara sex helt enkelt.

Man får hoppas att samtyckeslagen och appen åtminstone gör att reproduktionen av den genetiskt underlägsna svenska arten upphör eller minskar så pass kraftigt att det sker en gradvis reduktion i beståndet och att övriga grupper ökar (alltså överlägsna sådana) tar över. Då kanske det t.o.m går att ha helt vanlig sex långt bortom appar i Sverige igen någon gång 2067 igen.

Det är ju så här att väldigt få kvinnor som har blivit våldtagna/utsatta för övergrepp ens anmäler.

Av de som anmäler är det få anmälningar som leder till rättegång.

Vid rättegång är det få våldtäktsmän som döms.

Jag är gammal och har varit med länge.
Jag har under åren läst den ena dumma motiveringen efter den andra om varför mannen inte döms för våldtäkt.

"Mannen har inte förstått att kvinnan inte ville"
har varit en ganska vanlig motivering.

Kvinnan sov, kvinnan skrek och sade nej nej men mannen trodde att hon menade ja ( en kvinna som säger nej menar ju egentligen ja...hö hö ) kvinnan var berusad och sade ingenting, hon var tyst och låg och stirrade upp i taket men hon sade inte nej, hon grät men hon sade inte nej men hon har haft gruppsex förut det har vi hört av en polare, ville hon inte ha en fjärrkontroll uppkörd i analen...det trodde jag....osv

Och rätten har accepterat männens oförstånd.

Det är som att rätten inte har särskild höga krav på mäns förstånd.
Ungefär som att man utgår från att män är förståndshandikappade och inte begriper bättre.

"Mannen förstod inte..."

Känner du att DET är en bra manssyn?

Samtyckeslagen är att utgå från att också män klarar av att läsa av andra människors signaler.

Att män faktiskt klarar av att se skillnaden mellan en njutande och KÅT kvinna och en kvinna som är rädd/ledsen/panikslagen/förlamad av skräck/medvetslös...osv

Män är inte förståndshandikappade.
Man KAN begära att män förstår.

Det känner jag är en bra manssyn att ha.

Och återigen. Appen har ingenting med samtyckeslagen att göra. Det är inte "staten" som har skapat appen utan en privatperson.
__________________
Senast redigerad av Bervyl 2018-06-27 kl. 06:49.
Citera
2018-06-30, 13:52
  #14
Medlem
Det är nog lika bra att ha samtyckeslagen och kanske t.o.m låta den evolutionära processen ha sin gång för ovanstående inlägg säger mig att det inte fungerar så bra med sex i Sverige. Tydligen väldigt komplicerat detta.

Det är också fint att det tydligen är männen som är problemet men det är klart, vi har ju feministisk ideologi att tänka på. Kvinnor är inte alltid små oskyldiga lamm, senast idag hörde jag talas om en dylik som hade lite olika strängar på sin lyra inklusive mordfantasier.

I princip är det mycket enkelt:

Om man med våld och hot tilltvingar sig sex är det en våldtäkt.

Kvinnor som dricker sig redlöst berusade etc eller beter sig olämpligt (ja, olämpligt beteende är onekligen att dels dricka sig berusad, dels klä sig i kort-kort och utmanande, dels ge inviter och t.o.m i vissa fall ta emot 3 stycken och sedan skrika våldtäkt om nummer 4) lider en ökad risk för "missförstånd". Det finns kulturella problem här och de blir inte mindre av samtyckeslagar.

Sedan är det naturligtvis en skillnad mellan en drogad person (alltså som i droger i drinken) och då blir det naturligtvis en form av tvång. Däremot kan jag inte se att något direkt "fel" har begåtts om man av egen fri vilja väljer att dricka sig berusad och även har ett beteende som ger inviter. Då leker man med elden. Än mer gör man det om man tar emot tre män men plötsligt vägrar den fjärde för "han var inte bra nog".

Slutligen är det ytterst olämpligt att ha den ångerrätt som finns i Sverige, alltså att det går att "ändra sig" efter akten. Det är mycket skadligt.

Man gör snabbt den reflektionen att svenskarna tydligen inte var kapabla att ha sex innan och att det definitivt inte blivit bättre med denna lag eller app heller. Det är också ytterst fascinerande att männen hela tiden framställs som ett "problem" samtidigt som kvinnorna tydligen är 100% oskyldiga små lamm. Det är de inte oavsett vad den politiskt korrekta ideologin säger.

Jag får också tillägga att supandet som omger många s.k fall (inte minst ombord på Silja Galaxy eller på klubbar) inte gör saken bättre, tvärtom.
Citera
2018-07-04, 14:43
  #15
Medlem
Feministisk protest mot den nya appen; ett par axplock;


Olivia Björklund Dahlgren, vice ordförande på Fatta;
Citat:
Övergrepp kan inte stoppas med en app
Debattören: Det är inte möjligt att förbinda sig till att ha sex
(...)
Samtidigt sprids nyheten om försvarsadvokaten Baharak Vaziris app Libra där en kan fylla i att en samtycker till sex. Syftet är att underlätta när samtyckeslagen träder i kraft och är tänkt att göra bevisning för att en samtyckt eller inte.
Vi i Fatta, som kämpat för samtyckeslagen sedan 2013, reagerar starkt på appen. Vi ser framförallt två stora, rent skadliga, problem.
För det första sprider appen direkt felaktig information. Det är inte möjligt att förbinda sig till att ha sex.
Samtycke är någonting som måste ges i direkt anslutning till samlaget och måste finnas under hela händelseförloppet. Om någon till en början vill ha sex, men sedan genom handling eller ord uttrycker att den inte vill det längre, så upphör samtycket.

Om samtycket upphör så upphör även sexet. Om den andra ändå skulle fortsätta är allt därefter ett övergrepp.

(...)

För att förtydliga: Fatta anser att det inte finns någon app som skulle kunna motsvara de krav som både samtyckeslagen och verkligheten ställer på samtycke vid sex. Om denna app får juridisk betydelse vilket Baharak Vazirji och Mårten Schultz, professor i civilrätt tror, kan appen komma att missbrukas mot den utsatta i de fall samtycke upphört.
Att en sådan här app sprids skadar effekten av samtyckeslagen. Utöver ett skydd för sexuellt självbestämmande är lagen till för att ha en normerande effekt, det vill säga att lagen ska bidra till att normen i samhället blir att säkerställa frivilligt deltagande från alla parter i en sexuell handling.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...pas-med-en-app


Samt;
Citat:
När Laurea Lindroos, 27, från Lund tittade genom sitt flöde på Facebook häromdagen fick hon plötsligt reklam för en ny app som gjorde henne riktigt upprörd.
– Min första instinkt var bara att bli arg. Jag tyckte att det var äckligt.
Appen som Laurea reagerade så starkt på heter Libra. Den är till för att användarna ska kunna skapa ett kontrakt för samtycke inför samlag. Kontraktet signeras sedan med hjälp av mobilt bank-id.
– Vad händer om personen ångrar sig mitt under samlaget? Gäller kontraktet fortfarande då? Betyder det att man får göra vad man vill?, frågar sig Laurea och fortsätter:
– Det känns som att de drar nytta av kvinnors utsatthet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...for-att-ha-sex
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback