Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 20:25
  #1
Medlem
Hej, min väns Yamaha aerox (2007) har tappat all kraft och den värkar strypa vid ett visst lågt antal varv. Det är bytt cylider och den är inkörd korrekt och bytt tändstift. Den gick perfekt för inte så länge sen, vi har kollat allt vi tror kan ha varit fel men vi hittar inget, vi behöver er hjälp!

Tacksam för svar!
MvH
Citera
2018-06-24, 21:07
  #2
Medlem
Har han orginal ljuddämpare? Om han har det så är den mest troligt helt igen sotad.. Den går inte att elda ur.. Har prövat, och även skurit upp den för å se..

Så byt ljuddämpare rekommenderar jag, till original eller eftermarknad. Vad som helst. bara byt till nytt.
Citera
2018-06-24, 22:41
  #3
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallekuung
Hej, min väns Yamaha aerox (2007) har tappat all kraft och den värkar strypa vid ett visst lågt antal varv. Det är bytt cylider och den är inkörd korrekt och bytt tändstift. Den gick perfekt för inte så länge sen, vi har kollat allt vi tror kan ha varit fel men vi hittar inget, vi behöver er hjälp!

Tacksam för svar!
MvH
Har ni kollat så den får luft, bränsle och gnista? Har ni kollat luftläckage? Gjort rent förgasaren? Har stiftet bytts efter inkörning? Har ni kollat så reedventilerna fungerar som dem ska?
Citera
2018-06-25, 17:45
  #4
Medlem
smurflers avatar
Korrigerat topic. Yamha -> Yamaha.

/MOD
Citera
2018-06-30, 01:47
  #5
Medlem
Tack för svar! Inget av detta fungerade men vi bytte bensinålen i förgasaren och detta gjorde tricket!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback